Forfatter Emne: (vand)grav på værkstedet  (Læst 1888 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
(vand)grav på værkstedet
« Dato: 04. November 2011 kl: 14:06:49 »
jeg har en grav ude på mit værksted men ca halvdele af året er den fyldt med vand pga grundvandet ligger meget højt her
den er så vidt jeg kan se bygget op med cement gulv og sidderne med lecablokke
findes der en metode man kan bruge til at holde vandet ude
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
(vand)grav på værkstedet
« Svar #1 Dato: 04. November 2011 kl: 16:36:45 »
Grav en brønd midt i graven og smid en dykpumpe i med afløb til et sted hvor det ikke bare render retur, så er den skid slået...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jason

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 568
    • Vis profil
(vand)grav på værkstedet
« Svar #2 Dato: 04. November 2011 kl: 16:55:58 »
Mvh Jason
22644383

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
(vand)grav på værkstedet
« Svar #3 Dato: 04. November 2011 kl: 18:10:15 »
jeg har prøvet og smide en dykpumpe i men uden det ønskede resultat , den kørte en hel dag uden man rigtig kunne se en forskel
jeg tænkte mere på om man kunne gøre vægge og gulv vandtætte på en eller anden måde

jason: det var en mulighed men knap så anvendelig  :lol:  :lol:  :lol:
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
(vand)grav på værkstedet
« Svar #4 Dato: 04. November 2011 kl: 18:16:11 »
Så skal du nok smøre en gummimembran på. Alternativt en kraftigere pumpe.
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jes

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 963
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro årg. 1985
(vand)grav på værkstedet
« Svar #5 Dato: 04. November 2011 kl: 19:35:25 »
Når du kan pumpe en hel dag uden resultat. Så har du enten en rigtig dårlig pumpe, eller en vandåre lig under/ved graven. Falder dit terræn hen mod garagen. For så kan det være du kan dræne udenfor. Og så smøre en membran på indv. i graven. Men en gratis operation bliver det nok ikke.
Har dykpumpe på lager hvis du kommer til, at mangle noget ordentlig 8)

Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.
Syncro 1.9 DG 1985 allrounder.
Unimog 411.110 Kabriole. Årg.1959
If you can dream it.   You can have it :-)

bfb

  • Gæst
(vand)grav på værkstedet
« Svar #6 Dato: 04. November 2011 kl: 19:44:44 »
man kan muligvis stoppe det ved at pumpe epoxy ind i væggen. man tager sådan en speciel ravplugs med en smøre nippel på. og tagher så en fedt sprøjte saver det medste af enden af og putter epoxy i også pumper man det ind i væggen der hen af. det gør vi ihvertifald i det firma jeg arbejder.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
(vand)grav på værkstedet
« Svar #7 Dato: 04. November 2011 kl: 20:45:15 »
Citat fra: "BlackChart"
Grav en brønd midt i graven og smid en dykpumpe i med afløb til et sted hvor det ikke bare render retur, så er den skid slået...


det var præcis det jeg gjorde i min. Jeg har prøvet med alskens kemimaterialer uden held. Din dykpumpe skal kunne tømme en "normal" grav fyldt med vand på et par timer, så din er nok træt, eller også er der luftlomme i indsugningen. Man kan snildt høre forskel når den virkelig trækker vand.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
(vand)grav på værkstedet
« Svar #8 Dato: 04. November 2011 kl: 21:19:44 »
tror ikke pumpen fejlede noget der kom da rigeligt med vand ud i den anden ende
problemet er at grundvandet ligge rimelig højt her hvor jeg bor
jeg må prøve at finde en anden pumpe at prøve med og hvis det ikke hjælper hedder løsningen vidst en lift og et højere tag
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline MchAlf

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 78
    • Vis profil
  • By: 8660
(vand)grav på værkstedet
« Svar #9 Dato: 04. November 2011 kl: 21:59:20 »
Hvad med at bygge en " pæn " tyk glasfiberskal / indvendig kasse ...

Den sænker du ned i graven og fastgøre i toppen, så den ikke svømmer oven på vandet ?

Mch.
Allrounder \'89 DG 1.9 WBX ( 2003 - 2012 ) Den første :-)
Kassevogn \'89 DG 1.9 WBX ( 2012 - ) BlueMotion Patina
Kassevogn \'89 DG 1.9/DJ 2.1 WBX ( Backup )
Caravelle C \'87 1.6 JX TD ( Backup )
Audi 80 \'92 2.0 ABT ( Hverdag )

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
(vand)grav på værkstedet
« Svar #10 Dato: 04. November 2011 kl: 22:04:48 »
Citat fra: "MchAlf"
Hvad med at bygge en " pæn " tyk glasfiberskal / indvendig kasse ...

Den sænker du ned i graven og fastgøre i toppen, så den ikke svømmer oven på vandet ?

Mch.


også en ide men så er jeg vidst ved at være derhenne af hvor det prismæssigt og arbejdsmæssigt bedre kan betale sig at hæve et par af spærene og sætte en lift op og så er jeg fri for at skulle op og ned af en stige hele tiden
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966