Forfatter Emne: Dilemma haves - Input ønskes  (Læst 3664 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PARKHAVE

  • Gæst
Dilemma haves - Input ønskes
« Dato: 15. Marts 2007 kl: 08:31:16 »
Jeg har lige undersøgt den tyske T3 camper jeg fik med da jeg købte min coach.

Det viser sig at den er rustfri i undervognen, original-aldrig svejset. Selv inde bag brændstofpåfyldning er der ikke engang bobler i den originale fugemasse.
Der skal selvfølgelig nye bremser m.m. på.
Udvendigt er der en del buler,ridser, mat lak, flere farver efter dørskift m.m. Og fuger i bagskærm kanter er forsøgt udbedret.
Der ligger en ombytningsmotor, der efter min. 4 års stilstand springer igang JX 1.6TD ryger ikke og lyder dejlig sund.

Det er jo altsammen fint, MEN

Jeg kan, vil og har ikke råd til at lave den og samtidig også gøre den blå bus færdig som jeg har arbejdet på i lang tid.
Der er lavet det meste rust ( remsen er i et andet indlæg, lol) men der er stadig rigtig meget der skal laves inden den kommer på gaden.

Skal jeg nu tage alle de undervognskomponenter fra den blå og sætte på tyskercamperen, betale afgiften ( forudsat den er under 8K) og køre sommeren i møde.?
Kan man komme af med en dansk T3 bus der ikke er færdig? og til hvilken pris? For der er jo penge bundet i skidtet, eller skal man hugge den op og ligge stumper på hylden?

Doooh - ved sgu ikke lige hvad jeg skal.
Har man en bil for lidt er det noget lort
Har man for mange er det endnu mere

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Dilemma haves - Input ønskes
« Svar #1 Dato: 15. Marts 2007 kl: 17:28:31 »
Har du et UR ved du hvad klokken er. Har du flere er der altid tvivl.

Med de seneste meldinger om afgift er 8k vel i underkanten.
Det du selv har lavet, ved du hvad er.

Sæt begge til salg, og behold den der sidst er interesse for.

Damn, i et land som bangladesh, eller burundi, havde du aldrig haft de problemer.
Bare lidt uskyldige betragtninger.

KH KHS - Heldigvis kun koblingsproblemer
Kurt - 25115788

PARKHAVE

  • Gæst
Dilemma haves - Input ønskes
« Svar #2 Dato: 15. Marts 2007 kl: 17:34:50 »
Nu ser min tysker heldigvis/Uheldigvis ikke nær så godt ud som gammelpots. flere farver døre, generel mat i lakken  speedometer på 450.000 km, mug på sædet m.m.
Så den lander helt sikkert under middel.
Det kan dog let fixes, meen så er det jo en 4 trins gearkasse, ingen servostyring.
Det der spøger mest er faktisk den uberørte undervogn som jeg synes er for god til at gå til spilde, når nu man har set en del af dem under bunden ( og svejset i dem)

Mads-kaa

  • Gæst
Dilemma haves - Input ønskes
« Svar #3 Dato: 15. Marts 2007 kl: 23:46:50 »
Gør det op i arbejdstimer! 5-trins gearkasser og servostyring er jo også til at flytte, det tager tid, men det regner du bare med! Husk også at regne med nå du skal til at svejse i din salt-tærrede undervogn om to år!!!

/Mads