Forfatter Emne: HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!  (Læst 5640 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jeppe3720

  • Gæst
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #15 Dato: 05. December 2011 kl: 17:51:14 »
Citat fra: "Aran"
Præcis hvad mener du med, at pumpe tryk ? Din kobling skal føles ens i hele pedalvandringen, ellers er der noget, der taler for luft i koblingscylinder / slavecylinder. Næste punkt: Hvordan er det i givet fald kommet der ? Et revet stempel, en minimal utæthed i en samling ? Er ALT hvad der hedder rør / overgangsstykker knastørre ?
Prøv evt. en udluftning. En hjælper træder koblingen ned, du løsner udluftningen og så fremdeles til luften er ude ( HUSK, at efterfylde undervejs, så det ikke bliver til ekstraarbejde )


Hej men pumpe tryk mener jeg når man træder koblingen helt ned et par gange lige efter hinanden. min kobling føels ens og fast hele vejen.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #16 Dato: 05. December 2011 kl: 18:52:11 »
Så har det ingen betydning. Har du kigget dine beslag efter omkring slavecylinderen på gearkassen ?
Hvis de rykker sig, vil bilen ikke koble ordentligt ud ?

jeppe3720

  • Gæst
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #17 Dato: 05. December 2011 kl: 21:01:35 »
Citat fra: "Aran"
Så har det ingen betydning. Har du kigget dine beslag efter omkring slavecylinderen på gearkassen ?
Hvis de rykker sig, vil bilen ikke koble ordentligt ud ?


Ja det har jeg, det gør de ikke. Jeg har også prøvet at holde koblings-armen helt nede med en rørtang og så prøvet at sætte i gear men uden held.

jeg tror desvære det er noget inden i koblings huset.. :cry:

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #18 Dato: 05. December 2011 kl: 21:51:57 »
Op med humøret :)  det er ikke nogen slem reperation. -  du skal bare  afmonterer gearkassen - det er ren skruning - og så på med en ny kopling  - husk pinol leje - der er  mange gode råd om det her inde.  og så kan du køre 100.000 igen inden den skal skiftes igen  :wink:
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #19 Dato: 05. December 2011 kl: 21:59:24 »
Citat fra: "jeppe3720"
Citat fra: "Aran"
Så har det ingen betydning. Har du kigget dine beslag efter omkring slavecylinderen på gearkassen ?
Hvis de rykker sig, vil bilen ikke koble ordentligt ud ?


Ja det har jeg, det gør de ikke. Jeg har også prøvet at holde koblings-armen helt nede med en rørtang og så prøvet at sætte i gear men uden held.

jeg tror desvære det er noget inden i koblings huset.. :cry:


?? Kan du ikke skifte gear med motoren stoppet.  ??   -   for jeg regner ikke med at du ligger under bilen og leger med gearskift, når motoren er i gang :)
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

jeppe3720

  • Gæst
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #20 Dato: 06. December 2011 kl: 17:49:45 »
Citat fra: "poot"
Citat fra: "jeppe3720"
Citat fra: "Aran"
Så har det ingen betydning. Har du kigget dine beslag efter omkring slavecylinderen på gearkassen ?
Hvis de rykker sig, vil bilen ikke koble ordentligt ud ?


Ja det har jeg, det gør de ikke. Jeg har også prøvet at holde koblings-armen helt nede med en rørtang og så prøvet at sætte i gear men uden held.

jeg tror desvære det er noget inden i koblings huset.. :cry:


?? Kan du ikke skifte gear med motoren stoppet.  ??   -   for jeg regner ikke med at du ligger under bilen og leger med gearskift, når motoren er i gang :)


jeg gjorde det at jeg fik låst koblings-armen helt nede, der efter satte jeg den i gear og prøvede at starte, men den hoppede bare fremad. :cry:

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #21 Dato: 06. December 2011 kl: 20:49:30 »
Okay nu er jeg med..  

Det er altså ikke den store videnskab at skifte kobling.     men self skal du da lige finde ud af hvad der er galt inden du kan bestille de ting der skal bruges..    har du evt en værkstedsbog du kan slå op i.   Prismæssigt kan du sikker gør det for under 1000 kr .

selve tids forbruget er anslået en dagtid for en uøvet.

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

jeppe3720

  • Gæst
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #22 Dato: 06. December 2011 kl: 22:01:27 »
Citat fra: "poot"
Okay nu er jeg med..  

Det er altså ikke den store videnskab at skifte kobling.     men self skal du da lige finde ud af hvad der er galt inden du kan bestille de ting der skal bruges..    har du evt en værkstedsbog du kan slå op i.   Prismæssigt kan du sikker gør det for under 1000 kr .

selve tids forbruget er anslået en dagtid for en uøvet.

Hilsen Poul


Ja jeg ved godt det ikke er så dyrt, men man skal stadig lige finde tid til det, og det er nok det sværeste :? , det værste er at man skal undvære bilen. :cry:  :cry:

Jeg skiftede motor i fåråret så ved godt at der ikke er meget arbejde i at tage drivlinen ned.....

Har kun den værksteds bog man kan hente her på siden.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #23 Dato: 07. December 2011 kl: 11:57:04 »
Jo, du har en masse hjælp her i forum. Det er ikke raketvidenskab, men jeg kan godt forstå, at det kan forekomme som en stor operation. Det væsentlige er dels, at vende koblingspladen rigtigt, og dels, at være omhyggelig med centreringen. Uanset hvad: Bare spørg løs. Du skal nok få svar......

Mølle

  • Gæst
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #24 Dato: 07. December 2011 kl: 13:19:14 »
Jeg har prøvet at udrykkerlejet havde tabt kuglerne som så lå i bunden af koblingshuset. Det blev koblingen ikke bedre af ;-(

jeppe3720

  • Gæst
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #25 Dato: 07. December 2011 kl: 16:51:57 »
Citat fra: "Mølle"
Jeg har prøvet at udrykkerlejet havde tabt kuglerne som så lå i bunden af koblingshuset. Det blev koblingen ikke bedre af ;-(


hvad mener du med at koblingen ikke blev bedre af det???

Mølle

  • Gæst
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #26 Dato: 07. December 2011 kl: 19:25:32 »
Citat fra: "jeppe3720"
Citat fra: "Mølle"
Jeg har prøvet at udrykkerlejet havde tabt kuglerne som så lå i bunden af koblingshuset. Det blev koblingen ikke bedre af ;-(


hvad mener du med at koblingen ikke blev bedre af det???


Hej Jeppe

Du får lige lidt mere tid til selv at regne det ud.....

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #27 Dato: 08. December 2011 kl: 19:07:38 »
Det gør den sjældent, hvis udrykkerlejet giver fortabt.
Det er - underligt nok - altid når det bliver p...ekoldt, at man får den slags oplevelser.

jeppe3720

  • Gæst
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #28 Dato: 08. December 2011 kl: 20:26:06 »
Citat fra: "Mølle"
Citat fra: "jeppe3720"
Citat fra: "Mølle"
Jeg har prøvet at udrykkerlejet havde tabt kuglerne som så lå i bunden af koblingshuset. Det blev koblingen ikke bedre af ;-(


hvad mener du med at koblingen ikke blev bedre af det???


Hej Jeppe

Du får lige lidt mere tid til selv at regne det ud.....


du mener at man ikke kan trykke koblingspladerne langt nok fra hinanden. jeg var bare lige bange for at det kunne skade koblingen.

jeppe3720

  • Gæst
HJÆLP!!! kan ikke koble ud!!
« Svar #29 Dato: 10. December 2011 kl: 18:05:18 »
Hej alle sammen...
Så er fejlen fundet, det skyldets et defekt nåleleje i center af svinghjulet, det havde låst sig omkring akslen fra gear kassen..