Forfatter Emne: jx turbo kontra aaz turbo  (Læst 1715 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pawel

  • Gæst
jx turbo kontra aaz turbo
« Dato: 14. November 2005 kl: 12:13:23 »
jeg står med en komplet aaz-motor incl turbolader og indsprøjtingspumpe. jeg har hørt at min jx turbo med manifold skal genbruges på den nye aaz-motor, men jeg har desværre erfaret at min gamle turbo leverer kun et tryk på 0,66 bar og den burde vist mindst ligge på 0,76 bar . er det ikke muligt at flytte aaz-turboen over på jx-manifolden? jeg har set på "busschmiede.de" at de har en modificeret aaz-turbo som kan gå på jx-manifolden. Hvad mon de har gjordt for at den kan det? :idea: -den koster trods alt 500euro.. Og er det rigtigt at aaz-pumpen ikke kan være i motorrummet på t3eren så at man er nødt til at skære et hul i motordækslet således at der derved kommer en masse støj i kabinen? -Det tror jeg ikke at fruen bliver begejsret for på diverse langture... :cry: flere deteljer i forbindelse med ombytningen af de to motorer som man skal tage sig i agt for ønskes og værdsættes højt! :wink:

Djursland

  • Gæst
jx turbo kontra aaz turbo
« Svar #1 Dato: 14. November 2005 kl: 15:18:58 »
hej pawel

din turbo kan skrues op i tryk.. på din jx så den giver 1 bar hvis det er det man vil..

grunden til at du skal skifte aaz pumpen om med din jx pumpe er at som du selv er inde på at den er for høj, og en side gevinst er at så er aaz motoren nemmer at få til at lave flere hk ja faktisk mellem 75 og 100 ca men du SKAL ha en inter cooler på.. men gi et ring så kan vi snakke om det.. eller endnu bedre kik ud og lad os få en snak om det..

Mvh Flemming   :lol:

pawel

  • Gæst
jx turbo kontra aaz turbo
« Svar #2 Dato: 14. November 2005 kl: 20:27:46 »
ja jeg skal prøve at få tid til at komme forbi. ellers ringer jeg for jx-motoren er gået ned. jeg begynder at få stress-symptomer, grå hår dårlig nattesøvn og ballede på hjemmefronten fordi jeg ringer rundt som en tosset for at fremskaffe den aaz-motor. :roll:  det kan være at jeg skulle skåne mit helbred ved at få en snak med banken og købe en ny aaz fra busschmiede.de  :roll:  -så har man vel en bil med noget ryk i mange år frem....