Forfatter Emne: 10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr  (Læst 3046 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Dato: 13. Januar 2012 kl: 21:55:56 »
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Svar #1 Dato: 13. Januar 2012 kl: 22:19:50 »
Og NEJ hvor kunne jeg godt finde på at "stjæle" designet på bussen som den er vist i starten af dette klip:

http://vimeo.com/31922750
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Svar #2 Dato: 13. Januar 2012 kl: 23:21:49 »
Ja, hvem der bare kunne tage afsted igen.

Vi drømmer om at kunne tage en lignende tur om nogle år.
Men som de selv skriver, så er Kina et stort problem at køre igennem, vi har været møllen igennem, og tabte.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Svar #3 Dato: 13. Januar 2012 kl: 23:30:31 »
Jeg har tippet Tigerbus om Mary og jeres erfaringer - og tilbudt at sætte en kontakt op hvis de får brug for det
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Svar #4 Dato: 14. Januar 2012 kl: 19:45:21 »
Citér

Jeg har tippet Tigerbus om Mary og jeres erfaringer - og tilbudt at sætte en kontakt op hvis de får brug for det

Fornemt Jens Jacob.
Vi har en kontakt i Burma, som sikkert kan arrangere kørsel igennem dette fantastiske land (selvom det er så lukket og topstyret). Det må du gerne tippe dem om, for, hvis det er af interesse og kan lykkes, så vil det helt sikkert blive en større og langt federe oplevelse end en shipping fra Indien (og lidt billigere). Indien har iøvrigt ry for at være et af verdens værste lande mht. shipping af biler...
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Svar #5 Dato: 14. Januar 2012 kl: 21:11:39 »
Wilco!
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Svar #6 Dato: 15. Januar 2012 kl: 10:12:30 »
Du har email ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Svar #7 Dato: 19. Januar 2012 kl: 10:30:10 »
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Svar #8 Dato: 19. Januar 2012 kl: 10:51:31 »
Fint med opdatering JJ.
Det tager lidt tid at oversætte, ikke skrap til tysk.
Men kommer igennem det.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Svar #9 Dato: 23. Januar 2012 kl: 22:11:13 »


4 gear i en syncro-gearkasse uden tænder.

Gad vide hvordan det er sket?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Svar #10 Dato: 28. Februar 2012 kl: 10:00:11 »
Lidt foto fra Tigerbus.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Svar #11 Dato: 01. Marts 2012 kl: 10:36:30 »
Tigerbus med 3 lærere, og eskorte gennem Belutschistan
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Svar #12 Dato: 01. Marts 2012 kl: 11:08:01 »
"Gad vide hvordan det er sket"

Mit gæt.. TDi motor og VW T3 gearkasse.. kombineret med en varm visco.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Svar #13 Dato: 01. Marts 2012 kl: 12:24:18 »
Hov, hvor kommer den varme visco ind? Skal da lige høre om der er et ekstra tip vi skal have givet dem så de kan holde øje med det på den videre færd.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Mølle

  • Gæst
10 månder/60K km i Syncro gennem Asien eventyr
« Svar #14 Dato: 01. Marts 2012 kl: 17:39:49 »
Visco kan godt blive varm ved lang tids kørsel og lange stræk, og bliver den varm bliver den hård... ja ja... - og det er selvfølgelig en belastning for transmissionen.. jeg ville dog ikke gætte på at det først går ud over 4. gear, idet jeg vil mene at trækaksler og differintiale er mere udsatte i den situation end gearkassen. -og så vil jeg gætte på at sådan en ekspeditionsbil, hvor der er ofret så meget i forvejen også har monteret ZA, og så kan det slet ikke tilskrives visco... dette er bare min opfattelse...