Forfatter Emne: Skift af manchetter  (Læst 828 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Herr_Jensen

  • Gæst
Skift af manchetter
« Dato: 15. Februar 2012 kl: 13:06:55 »
Hey alle,

Har lige købt lidt grej hos VW-shoppen, og skal nu til at skifte manchetter bagtil (i begge sider).

Jeg har gjort det før, men kan ikke rigtig huske hvordan det foregår, så jeg tillader mig lige at spørge jer : )

Jeg piller hele trækakslen af, og rengør lejet (så godt jeg kan) og fylder det med nyt fedt.

Så skruer jeg det på igen, og det er så det.

Har jeg glemt noget?

Jeg behøver vel ikke at pille hjulet af, eller noget, vel? Når jeg skriver 'så godt jeg kan' er det fordi jeg godt ved det burde ligge i diesel og søbe rundt i 24 timer. Jeg har hverken diesel eller 24 timer, så hvordan er det smartest at få det værste skidt ud?

Sidst jeg gjorde det var på et værksted. Jeg planlægger at gøre det på vejen denne gang. Det burde man da sagtens, ikke?

Mange tak for evt input : )

 - Jensen

Mølle

  • Gæst
Skift af manchetter
« Svar #1 Dato: 15. Februar 2012 kl: 13:22:15 »
Hej Sune

Det er bare som du beskriver.. Hvis du kan få adgang til lidt trykluft og en blæsepistol kan du få det temmeligt rent ved at rense med pensel og benz eller diesel og så blæse rent.. jeg sagde ikke at der er den sundeste løsning.. men den dur...

jeg vil mene at du kan nøjes med at trække det ene leje af akslen og så sætte begge manchetter på fra samme side.. du skal bruge en lille låserings tang til udvendige ringe..
husk fotos...

hilsen Erik

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Skift af manchetter
« Svar #2 Dato: 15. Februar 2012 kl: 22:49:36 »
I Sydamerika kan man få en mand til at gøre det for en i vejkanten for 10kr i timen.
Og han vasker det hele med de bare hænder i en spand fylt med diesel eller benzin, alt efter hvad man giver ham.....

God fornøjelse :wink:
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Skift af manchetter
« Svar #3 Dato: 15. Februar 2012 kl: 22:55:41 »
Hmmm.... tror nu godt nok ikke, at du finder nogen eller noget til den timepris herhjemme.
 :lol:

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Skift af manchetter
« Svar #4 Dato: 15. Februar 2012 kl: 23:04:32 »
no.

Den bedste timepris var en mekanikker, som arbejdede 1/2 dag for mig og forlangte kun 9kr i løn.
Han redede virkelig os, da vi var strandet langt ude i ørkenen, ca. 200km til nærmeste by.

Desuden faldt vi godt i spænd, så hans børn fik lidt aflagt tøj og legetøj, samt at vi tilbragte aftenen i hans værksted og delte vores sidste øl, og endte med at overnatte 2 nætter bag hans værksted.
http://www.dennisbager.dk/2009/oktober/12.htm
nederste afsnit og næste dag.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk