Forfatter Emne: Boney aka Omgangssyncroen  (Læst 5205 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Boney aka Omgangssyncroen
« Dato: 29. April 2012 kl: 20:25:11 »
Ja, så fik jeg mig endelig taget sammen. Rumle er en Doka TD som startede sit liv som DJ. Jeg købte den i februar og hentede den på fyn, da Polle955, poot og Mølle var på vej til træfmøde hos Frank Binau. Den har haft lidt en venteposition, da jeg stadig er i fuld gang med at bygge min garage, men har da satset på den skulle være køreklar til FYN12.

Køreklar fordi nok kan den køre, men der skulle laves noget. Viscoen er ikke god, men købte et fortøj ved mølle som skal i, men da den spilder voldsomt meget diesel ville jeg se på det først. Og der hænger jeg endnu :(
Efter at have pakket LDA akslen om, efterspændt dyserørene og skiftet en overløbsslange mellem dyse 3 og 4 har pumpen bestemt sig for at sende dieselen ud ved selve højtryksdelen :D ...

Men sådan er det, når man tætner noget kommer der jo så fuld tryk på nogle andre steder som før var skånet lidt. Så.. enten skal pumpen helt ud og pakkes om/renoveres eller også skal jeg finde en brugbar brugt pumpe hvilket jeg ikke lige har overblik over endnu. Men igen, typisk ting går sådan lige før man skal bruge bilen for alvor :(

Men positivt er det at bilen er velegnet for et projekt som Holgers, da det her jo er en diesel som står med 2100 cc og 83 kw i reg. attesten så ingen afgiftsproblemer der :D

Når jeg kommer videre skal der nok komme billeder og nyt, tak foreløbig til dem der har givet gode råd og tips.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Boney aka Omgangssyncroen
« Svar #1 Dato: 10. August 2012 kl: 09:27:54 »
Så, nu er der godt nok kommet reparaturstau for dagen ... Overvejer at skrotte bilen ... :(
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Mølle

  • Gæst
Boney aka Omgangssyncroen
« Svar #2 Dato: 10. August 2012 kl: 09:53:21 »
hvad er der galt????

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
Boney aka Omgangssyncroen
« Svar #3 Dato: 10. August 2012 kl: 09:57:07 »
Skal den ikke bare vidre den den næste :D
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Boney aka Omgangssyncroen
« Svar #4 Dato: 10. August 2012 kl: 10:08:12 »
Da dæktrykket blev sat op til det foreskrevne begyndte v. bagdæk at revne ved slidbanen ( nej, er ikke regummieret ) Dvs. ud at købe 4 nye dæk når der er 60-70% tilbage på de 3, men er fabrikatet så dårligt er det nok bedst alligevel, man kan jo ikke stole på dem mere.
Ankerplader for og bag er stort set som dørslag, der er ihvertfald ikke meget gods tilbage, dvs. bremser ender nok med skal udskiftes komplet samtidig
Stabilisator foran knækket i v. side

Et hurtigt overslag giver et hug på 6-7K i materialer for det ovennævnte

Udover det er der jo det som jeg vidste fik med i handlen og som jeg har/havde planer for.
En kabineblæser der er så fastgroet at man monterede en 12v varmeblæser på instrumentbrættet ( overvejer at skifte instrumentbrættet samtidig, er så fuldt af ekstrahuller som en ost :)
Frontdiff med defekt visco som egentlig løber frit ( har reservediff liggende klar til jeg kan bruge min lift ) Rust i diverse samlinger, gennemtæret ved bagerste nedre hjørner ( har inspiceret samlingerne indefra nu , spild af tid at kradse i fuger, der skal skiftes sidestykker ud men hellere det end fusk).

Kan også være jeg bare skal pille pladerne af den og stille den tilbage i vildnisset som et projekt til bedre tider, for en rullende restaurering er der ikke lige basis for nu.

Suk.. hvorfor skal det gøre så ondt at være så glad for noget.. Vi nød alle 3 sådan vores 2 lange ture i ferien
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline jason

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 568
    • Vis profil
Boney aka Omgangssyncroen
« Svar #5 Dato: 10. August 2012 kl: 10:15:31 »
jeg vil gerne være den næste  :)
Mvh Jason
22644383

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Boney aka Omgangssyncroen
« Svar #6 Dato: 10. August 2012 kl: 10:27:55 »
Jeg snakker ikke om evt. salg som hel bil, og det bliver ikke uden et familieråd.
Hvis salg, så bliver den solgt i dele og tiloversblevne dele ryger i pressen. Det får jeg reddet flere penge hjem på end som hel bil lige nu og har ikke problemer med samvittigheden.

Men som det er lige nu, er det nærmest at langtidsparkere den og spare op til dele ... :(
Jeg er bare frustreret over mit held, men har ikke opgivet den. Tænker bare på balancen mellem lettere irrationel og rent ud skør mht. investering i bilen, men kan man sætte pris på noget man er rigtig glad for ??

Jason, tak for din interesse ;)
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline jason

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 568
    • Vis profil
Boney aka Omgangssyncroen
« Svar #7 Dato: 10. August 2012 kl: 15:30:47 »
det var en skam jeg har ellers en fin ej20 motor der vil passe perfekt i denne
men hvis du ender med at skrotte den er jeg meget interesseret i gearkassen og bagdøren+ramme
mvh Jason
Mvh Jason
22644383

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Boney aka Omgangssyncroen
« Svar #8 Dato: 11. August 2012 kl: 13:20:51 »
Citat fra: "gunnar6690"
Jeg snakker ikke om evt. salg som hel bil, og det bliver ikke uden et familieråd.
Hvis salg, så bliver den solgt i dele og tiloversblevne dele ryger i pressen. Det får jeg reddet flere penge hjem på end som hel bil lige nu og har ikke problemer med samvittigheden.

Men som det er lige nu, er det nærmest at langtidsparkere den og spare op til dele ... :(
Jeg er bare frustreret over mit held, men har ikke opgivet den. Tænker bare på balancen mellem lettere irrationel og rent ud skør mht. investering i bilen, men kan man sætte pris på noget man er rigtig glad for ??

Jason, tak for din interesse ;)


Hej Gunner6690 :-) Jeg ville nok se bort fra alt det der skal laves og tage en vigtigt ting af gangen. (som vis du læser tråden på guldklumpen) Det går til den bedre side efter hånden men jeg tager et skridt af gangen. Har været ved et par gange at give op og det kan jo også lige pludselig ske igen. Men jeg holder på ,-) Mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Boney aka Omgangssyncroen
« Svar #9 Dato: 11. August 2012 kl: 13:49:23 »
Min søn vil ikke af med bilen, men handling var påkrævet for at få den kørende på rimelig trafiksikker vis.
Løsningen blev at jeg tog dækkene fra mine käselochfælge. 185x14 med 80% profil på det ene par og 50% på andet par. Kardanen blev så demonteret så jeg kører midl. 2WD indtil jeg finder nogle gode ens lettere brugte dæk , eller penge til nogle nye. Da jeg så var ved det fik jeg fikset den manchet der var gået løs på fortøjet gr. rustent spændebånd og den vacuumslange det var røget af på dåsen til spær ibag.

Frank, jeg er helt enig, men man kan som ny i T3 materialet let miste pusten, og jeg håber ved at dokumentere mine oplevelser at kunne få nogle andre til at holde på med deres når de havner i samme situation. Resultatet skulle gerne blive at nogle flere ikke kører træt i noget der kunne laves med lidt vedholdenhed og opmuntring fra vennerne herinde.


Rustmæssigt er der nogle ting der skal laves, men det skræmmer mig ikke, blot vil jeg prøve at finde råd fra nogen der har mere erfaring i problemområder omkring vanger osv. så jeg laver "work smarter, not just harder
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Boney aka Omgangssyncroen
« Svar #10 Dato: 11. August 2012 kl: 13:51:39 »
redigeret gr. dobbelpost
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Boney aka Omgangssyncroen
« Svar #11 Dato: 11. August 2012 kl: 14:52:32 »
Hej igen :-) Rart at hører at det går den vej i stedet for slagtning. Jeg er ved at skrabe lidt mønt sammen til 5stk 15" hjul/dæk nye. Så vis du kan vente lidt. Vil du værer den første til at få budet på mine fine ens u/rust syncro hjul/dæk/kapsler. Du kan også nu på min e-mail binau1@tdcadsl.dk skrive hvad du vis intressen er for det, hvad du max vil give Mvh :-)



 NB:De er iorden og tjækket op af Niels Erik Sydfynsautocamper
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Boney aka Omgangssyncroen
« Svar #12 Dato: 11. August 2012 kl: 15:08:19 »
Der er ikke langt fra had til kærlighed med disse skønne biler... Jeg synes nu, at det er bedre at ha' en T3 holdende, som man er lidt sur på end ikke at ha' en T3.... ;-)

Det fede er, at få klarhed over, hvor din indsats har størst værdi og vente med "nice to have".
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Boney aka Omgangssyncroen
« Svar #13 Dato: 12. August 2012 kl: 12:20:57 »
Jamen mit problem med T3 er ikke manglende kærlighed til bilen. Det er jo at jeg har har 2 der vokser til deciderede projekter. SyncroDokaen Boney og så en camper som egentlig er mit projekt, som gerne skulle være "vejklar" til en roadtest næste sommer, for så at få kureret de sidste større problemer inden selve ferieturen i 2014. Derfor er jeg nød til at tage nogle skarpe prioriteringer. Jeg ville gerne have en motor klar og testet igennem i Syncroen, og så flytte den til camperen der så i mellemtiden fik div. rusthuller og andre mekaniske småting klaret. Økonomien rækker ikke til 2 renovationer på en gang, men jeg gør hvad jeg kan for at få så meget lavet som muligt.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Boney aka Omgangssyncroen
« Svar #14 Dato: 12. August 2012 kl: 20:31:02 »
Så, ny stabilisatorlink og gummi til for er bestilt, samt nye hardyskiver til styretøjet. Så skulle styretøj og forvogn kun mangle nye ankerplader i rustfri for at være ok.
Næste etape må være at finde nogle gode måske endda nye ankerplader , tromler og bakker til i bag. Derefter er det vist tid at tænke på motor, kabineblæser og så det nødvendige rustarbejde til periodisk syn til januar.
Jeg mangler bare en afdækning i acryl i ramme til at sætte bag førersædet, men der er jo lidt tid endnu.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug