Forfatter Emne: 1,8 R4 Monopoint  (Læst 3196 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
1,8 R4 Monopoint
« Svar #15 Dato: 24. Maj 2012 kl: 21:17:35 »
Prøv at spørg Blackchart hvor længe han havde 12V på sin dyse direkte, for at få den igang.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
1,8 R4 Monopoint
« Svar #16 Dato: 24. Maj 2012 kl: 21:29:16 »
Hvis du giver den fast 12v åbner den bare, ved ikke om den kan holde til det i længere tid...
Den skal pulses on/off, gjorde det nogle gange til det var en rent, hårdt klik den gav fra sig og siden har der ingen problemer været med min motor...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
1,8 R4 Monopoint
« Svar #17 Dato: 24. Maj 2012 kl: 22:07:07 »
BINGO ! Desværre overlevede dysen ikke. Jeg nærstuderede de tegninger Jens Jacob havde sendt og kunne der se hvordan stemplet sad. Jeg prøvede igen med 12 v on off, men ingen reaktion overhovedet. Nogle meget forsigtige dup med en hammer og en speciallavet dorn sendte stemplet nedad, men op kom det ikke. det sidder simpelthen fast og hverken trykluft eller noget andet der er plads til omkring stempeltoppen kan få det op.

Der er ingen tvivl om at det er der fejlen ligger. Endvidere var Oringen på "hætten" blevet for stor så den krøller i falsen. Jeg må se hvad en hugger tager for sådan en dyse.

Foreløbig Tusind Tak for hjælpen især til Jens Jacob.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
1,8 R4 Monopoint
« Svar #18 Dato: 24. Maj 2012 kl: 22:10:15 »
Spjældhus komplet kostede sidst jeg købte et 500 kr.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
1,8 R4 Monopoint
« Svar #19 Dato: 26. Maj 2012 kl: 14:04:14 »
hvor i landet er du fra?

jeg kan måske udoperere en sådan dyse, hvis du ikke kan finde den andre steder...
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D