Forfatter Emne: Sveden sikring??  (Læst 1724 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sveden sikring??
« Dato: 30. Maj 2012 kl: 17:24:13 »
Modkørende blinkede af mig for at indikere at jeg ikke havde lys på.

Det viste sig at kørelyset ikke virkede, og ved nærmere eftersyn så sikring nr 12, som mit kørelys er monteret i, ud som på billedet, men den var ikke brændt over.

Sikringsholderen var let smeltet omkring det øverste ben, men lidt kontaktspray og en ny sikring fik lyset til at virke igen.

Jeg syntes imidlertid at sikringen sidder lidt vakkeltvorent i forhold til de andre sikringer, og efter en køretur var den også en anelse varm.

Ikke særlig varm, men måske ca 40 grader. Er det normalt, taget i betragtning at begge nærlys kører over den??

På øverste stikklemme er mellemrummet en smule bredere end på den nederste og klemmer derfor ikke helt så hårdt som normalt. Kan jeg ved afmontering af sikringsenheden evt. komme til at bukke den tilbage til normal bredde?

Min konklusion er, at der har været dårlig forbindelse og det har skabt den varme, der har smeltet på både sikringen og sikringsholderen.

Kvalificerede kommentarer og erfaringer er meget velkomne.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Sveden sikring??
« Svar #1 Dato: 30. Maj 2012 kl: 17:43:20 »
for det første skal der være absolut forbindelse ind og ud af en sikring, så du må evt. med en fatningsskruetrækker bøje stikket på plads, så det klemmer ordentligt om sikringens ben.

For mig ligner det starten på en gløde-brand og jeg ville køre uden sikring indtil du har ordentligt bid i forbindelsen...

Sæt i værk.... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

doka

  • Gæst
Sveden sikring??
« Svar #2 Dato: 30. Maj 2012 kl: 18:51:47 »
Det der er et klassisk tegn på dårlig forbindelse og som du selv nævner opstår der varme pga af dette.
Du kan roligt regne med at det kommer igen hvis den gode forbindelse ikke skabes.

Hvis det ikke er muligt at lave en ordentlig forbindele så må du nappe ledningerne bagpå og montere en sikringsholder ( du kan selvfølgelig også bare skifte boksen )

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Sveden sikring??
« Svar #3 Dato: 30. Maj 2012 kl: 18:52:06 »
Hvis alt andet svigter har jeg højst sandsynligt en ekstra "sikringsboks" liggende.
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sveden sikring??
« Svar #4 Dato: 30. Maj 2012 kl: 20:21:57 »
Citér


Hvis alt andet svigter har jeg højst sandsynligt en ekstra "sikringsboks" liggende.



<td>
_________________
Andreas


Problemet med at udskifte den ene brugte sikringsboks med en anden er, at jeg kan risikere, at den har flere dårlige forbindelser end den første, men jeg da vil overveje muligheden.
En ny boks koster 100 euro, så det er ikke særligt fristende, men måske?


Jeg har midlertidigt løst problemet ved at lægge 0,5 mm loddetin på den nye sikrings ene flade. Nu sidder den godt og er klemt fint fast, men det er noget fusk og det kræver at jeg har loddede "specialsikringer" liggende :?

Men jeg vil gerne høre om det er det ligetil, at skifte boks, stik for stik. Eller om det er problematisk?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen