0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.
Easy cake, det burde kunne gøres på en eftermiddag
det er såmænd blot en 1.9 diesel tdi fra passat med passat gearkasse vendt på hovedet (for at få 5 fremadgående gear). skåret 15mm af koblingsklokken og erstattet med en adaptorplade for at få montage hullerne til at passe på motoren. Vandkølet intercooler (derfor front køleren i reservehjulsbrønden). Kabel gearskift (derfor den underlige skiftdims). Oliedæmpede motorophæng. motor og gearkasse er sænket ca 4 cm fordi drivakslerne sidder lidt højt, nu gearkassen er vendt om.
Citat fra: Hinze efter 09. Januar 2016 kl: 21:18:27det er såmænd blot en 1.9 diesel tdi fra passat med passat gearkasse vendt på hovedet (for at få 5 fremadgående gear). skåret 15mm af koblingsklokken og erstattet med en adaptorplade for at få montage hullerne til at passe på motoren. Vandkølet intercooler (derfor front køleren i reservehjulsbrønden). Kabel gearskift (derfor den underlige skiftdims). Oliedæmpede motorophæng. motor og gearkasse er sænket ca 4 cm fordi drivakslerne sidder lidt højt, nu gearkassen er vendt om.Vendt på hovede så tegner der sig et billede i mit hovede af olie der pisser ud af bunden af gearkassen, ved udluftningshullerne. Er det kronhjulet i diffencialen, som er vendt om i gearkassen, så det kører baglængs ?Mvh Poul
Er spændt på at høre hvordan km/l er med den gearing. Der skal et godt moment til. Spændende projekt.Hilsen Fynboen.
Der sidder et fyr i den røde det kan du bare pille ud Hilsen Poul