Forfatter Emne: Formålet ved T3nettet.  (Læst 2333 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Formålet ved T3nettet.
« Dato: 09. August 2012 kl: 11:43:20 »
Når jeg læser formålet ved T3 nettet og filosofere over hvad T3nettet meget ofte bliver brugt til bliver jeg frygtelig træt.
Jeg har af mange årsager ikke været medlem af T3nettet i lang tid men min klare holdning er at bruge det som hygge - lige som det er at eje og kører VW T3.
Måske starter jeg nu Den tredie Verdens krig men jeg oplever at der bliver brugt alt for meget tid og alt for mange ord på det negative.
Vi lever i et såkaldt demokrati men som Hausgaard sagde for mange år siden: bare fordi de er flest er det ikke sikkert de har ret.
Ytringsfrihed - åhh ja, eller nej. Hvis det kun skal bruges til at slå hinanden i hovedet med er det i bund og grund ikke noget vær'.
Hen over sommeren kørte der en diskussion omkring hvad "man" kunne forlange for en gammel T3 eller om "man" kunne sætte prisen op hvis den var sat for lavt.
NEJ hvor kom der mange grimme holdninger og ord ud af det.
Nu kører diskussionen igen (det der bliver brugt mest krudt på) omkring bestyrelsen og deres håndtering af forskellige ting.
Jeg forsøger af alt kraft ikke at deletage, da energien er ufattelig negativ.
Jeg mener for at kører en T3er' skal man altid ha' evnen til at synge eller tænke "Always look at the bright side off life" ellers bliver der nok at være sur over.
Møllehave har sagt det meget rammende engang: det er din egen skyld hvis du er glad - der er nok at være ked af.
Vi T3 ejere har nok at være stolte af og glade over - og det jeg i bund og grund ville ønske er en mere positivt ånd generelt.
Måske er jeg bare glad eller lalle glad, men jeg har det godt med det.

Bedste T3 hilsner

Søren
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Jes

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 963
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro årg. 1985
Formålet ved T3nettet.
« Svar #1 Dato: 09. August 2012 kl: 11:48:54 »
Det var lige mine tanker. Manglede bare energien til at få dem nedfældet :D
Vi er her kun en gang, så det er med at nyde livet ( og få pengene til at slå til 8)

Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.
Syncro 1.9 DG 1985 allrounder.
Unimog 411.110 Kabriole. Årg.1959
If you can dream it.   You can have it :-)

Offline pep84df

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 359
    • Vis profil
Formålet ved T3nettet.
« Svar #2 Dato: 09. August 2012 kl: 12:09:14 »
Hej Søren!

Flot skrevet, jeg er med dig hele vejen!
Håber du får meget mositiv respons på det gode indlæg!

Bedste T3 hilsner

PETER

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Formålet ved T3nettet.
« Svar #3 Dato: 09. August 2012 kl: 12:22:56 »
Søren, jeg tager hatten af og bøjer mig i støvet for dine ord... Smukt...:-)
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

thomasfyn

  • Gæst
Formålet ved T3nettet.
« Svar #4 Dato: 09. August 2012 kl: 12:46:59 »
Dejligt  ;-)

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Formålet ved T3nettet.
« Svar #5 Dato: 09. August 2012 kl: 13:41:04 »
Godt indlæg, Søren.   :D

Når det så er sagt må vi vel erkende, at trådene vedr. Klubmobilen, T3-klubben og mere andet har været en gang træls læsning, men det er vel nødvendigt lige at komme igennem de tråde, finde ud af  hvad der skal ske, og SÅ skal der låg på !

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Formålet ved T3nettet.
« Svar #6 Dato: 09. August 2012 kl: 14:14:32 »
Citat fra: "kh"
Godt indlæg, Søren.   :D

Når det så er sagt må vi vel erkende, at trådene vedr. Klubmobilen, T3-klubben og mere andet har været en gang træls læsning, men det er vel nødvendigt lige at komme igennem de tråde, finde ud af  hvad der skal ske, og SÅ skal der låg på !

Mvh. KH.


Jeg er helt enig med Søren.

Jeg er stadig uforstående overfor hvorfor alt det blæver om klubmobil, donationer og opråb til bestyrelsen skal kastes ind over dette forum!

Som jeg ser det kan klubsnakken da foregår i et forum, hvor man har valgt at høre på den... klubsnakken kunne i øvrigt være interessant nok, hvis ikke den foregik på det niveau det er faldet til (og en af grundende til jeg ikke er medlem)

Mange glade hilsner ;o)
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Formålet ved T3nettet.
« Svar #7 Dato: 09. August 2012 kl: 15:58:34 »
Jeg er helt enig med Lars, der er enig med Søren...

Håber, at der er nogen, der er enige med mig - ellers sig til de andre, der heller ikke fatter en skid af, hvad der er jovial folkelighed og fællesskab omkring vores faldefærdige køretøjer.

I fordums tid - altså dengang, der ikke var noget der hed internettet, var det uendeligt meget lettere, at være med i en brevdue-forening, uanset om man havde benløse fugle eller bare ikke kunne finde ud af at lægge en kabale, så den gik op. Kaffen smagte også bedre dengang - måske fordi fløden var sur og hunden havde lopper. Netop under sådanne forhold var Marianne Herbart Andersen (en lytter, der gerne vil være anonym) ikke så hårdfør, når det kom til pointsystemet for det årlige ringridderstævne, der blev blandet sammen med svinenoteringen ved Dogger Banke - men helt ærligt, hvad skulle det også komme til at betyde for fremtiden, A-kraft og dræbersneglenes indtog i de danske haver, hvor Dannebrog altid svajede i en mild brise med den blå himmel som kulisse. Det er altså vigtigt at holde alle muligheder åbne foran sig - også muligheden for at leve lidenskabeligt med sin bil og især med ligesindede lege ørn, der nu er blevet lidt ældre...

Verner David, Tel Aviv.


Hvis du forstår pointen i dette indlæg, kan du prøve at GoogleTranslate'e det til arabisk, derefter til kinesisk og slutteligt til skraldespansk... God fornøjelse - hvis du orker... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Formålet ved T3nettet.
« Svar #8 Dato: 09. August 2012 kl: 16:02:05 »
Må ærligt tilstå at jeg, bl.a. pga. al den ballade der har været i den senere tid (selvforskyldt eller ej), har mistet en del af gejsten for T3Nettet (misforstå ikke - siden bliver IKKE lukket) og overvejer hvad der skal ske.
Jeg behøver heller ikke "heppekor" om hvad jeg skal og bør, det er noget jeg selv tager stilling til.
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Formålet ved T3nettet.
« Svar #9 Dato: 09. August 2012 kl: 19:30:52 »
Morten, jeg tror egentlig godt jeg kan forstå dit indlæg.
Det er rigtig svært at drive et forum, hvor alle har en mening der passer ind i deres eget kram. Hvorfor gør du ikke dit og hvorfor gør du ikke dat, og vigtigst af alt, hvorfor duer lortet ikke! Det skrevne sprog er rigtig svært, for der mangler nuancerne; netop derfor er det fantastisk er mødes til træf, det giver oftest en anden opfattelse. En bruger der skrev et indlæg man lige synes var en idiot viser sig at være ganske fornuftig i virkeligheden. Opstart af en T3klub har været under opsejling længe og i flere omgange, men det viser sig at være et udfordringsfyldt emne. Måske skal vejene skilles, forstået sådan at T3nettet er her på T3nettet og andre aktiviteter ikke findes her. Læs: T3klubben snakker på T3klub.dk. Er der så overhovedet behov for en T3klub? Ja, ihvertfald hvis man kan lide at tage til træf og hygge sig. Det kan man godt gøre uden en klub, men hvis der skal arrangeres lidt forskellige aktiviteter giver det rigtig god mening med en klub; herunder også forsikring til en tur i grusgrav eller når lokummet går i stykker, og vigtigst at holde bestyrelsen personlig skadesfri for eventuelle erstatningskrav.
Jeg er sikkert inhabil i at rådgive, men har selvfølgelig nogle tanker. Du er altid velkommen til at tage kontakt hvis du lyster.
Hinze

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Formålet ved T3nettet.
« Svar #10 Dato: 09. August 2012 kl: 21:12:07 »
Tanken med at skille T3 Klubben helt ud af forum har strejfet mig meget, men det er jo kun en del af det..

Men lad os nu se hvad der sker, og om der sker noget...
Kommer tid kommer råd som man siger...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Formålet ved T3nettet.
« Svar #11 Dato: 09. August 2012 kl: 21:14:30 »
hvis man ikke er et glad væsen så får man en depression af at køre T3, sårn er det bare. Når man nu ulejliger sig med at oprette en klub med eget forum som ikke betalende ikk kan se i, hvorfor holder man så ikke al den ævl om klubmobildødssejleren derinde. Kan man ikke komme tilbage til der hvor jeg mødte JER første gang, en flok glade entusiaster som delte beredvilligt ud af erfaringer, uden agenda. dengang var det et sted hvor man kunne snakke om MEKANIKKEN, ikk alt muligt i mine øjne ligegyldigt ævl om en klubmobil. Er dette ikke et forum som arbejder for bevarelsen af T3 busserne, Til hjælp, og reservedels finding, Til SOS lister som i de gamle dage da Pandekage Kurt formidlede det... Hvor fanden er det blevet af?? Hvorfor skulle det adopteres over i en klub? Jeg savner Kurt.. Jeg savner Kjærbye.Men ja så det godt vi har feriebilleder, det jo vand på møllen til drømmene, når man står i lort til knæene og bare drømmer sig væk, ja så er de fede feriebilleder med T3er på jo Toppen. jeg ved godt at mange har solgt deres T3 men der er stadig mange tilbage fra dengang som stadig har deres t3 men som ikke sir et kvidder i den her snak. Hvorfor? er det fordi at T3klubdk ikk tæller mere end 10 medlemmer at vi andre skal rives med i en debat som burde foregå i lukket forum?? :0) Tja, Men ved i hvad, jeg går ingen steder, jeg nyder nemlig at snakke mekanik, se feriebilleder og drømme... Og er det ikke det her gå ud på, viden deling og hygge.. Hilsen en lettere frustreret T3nettet Elsker, som gerne så kurt tilbage som formand for T3sosHjælp.dk
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Formålet ved T3nettet.
« Svar #12 Dato: 09. August 2012 kl: 21:19:53 »
Lars for høvlede, tror snart jeg skal til Humlum igen...
Vi deler SÅ mange synspunkter :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Formålet ved T3nettet.
« Svar #13 Dato: 09. August 2012 kl: 21:29:51 »
arrrmen jeg orker bare ikk det der bavl mere.. I er altid velkommen Morten :0) jeg behøver bare ikke en klub for at føle samhørighed... T3nettet.dk er ganske fint og lækkert og det VIRKER.. der er bare blevet så meget "støj" Skal vi ikke finde tilbage, måske ikke helt men så da ihvertfald et stykke tilbage til dengang hvor det var mekanik og hygge der prægede forum.
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Formålet ved T3nettet.
« Svar #14 Dato: 09. August 2012 kl: 21:43:14 »
Mon ikke alle der sidder i, eller har siddet i en bestyrelse har oplevet følelsen af, at gøre et kæmpe stykke arbejde - og så på et eller andet tidspunkt rende ind i en gang kævl og mudderkastning ? Det er ialtfald min erfaring, hvorfor jeg i reglen afholder mig fra, at få rodet mig ind i mere af den slags.
Jeg vil gerne udtrykke min respekt og beundring for de der kan, vil og tør yde en indsats for, at jeg og ligestillede kan deltage i debatten, og - forhåbentlig - også yde et bidrag qua de erfaringer vi har høstet, og dele ud af viden, reservedele etc.
Noget af det, der altid har tiltalt mig ved T3 nettet er entusiasmen og den humor, der ofte præger - og til tider afsporer en tråd. En rap bemærkning og et godt grin er aldrig af vejen ?
Jeg har stor respekt for det arbejde du, Morten, lægger - og har lagt i driften af siden. Lad os håbe, at vi  kan finde tilbage til der, hvor omgangstonen og respekten kun er iblandet harmløse drillerier.