Hvad tænkte Schultz dog på den dag han lavede min slavecylinder?
Problemet løst.
Det mekaniske stop jeg mærkede i koblingspedal, var slavecylinder som bundede ud - helt ud.
Grunden? Aner det ikke. Aner det virkelig ikke.
Løsningen?
1. Trykstangen fra Caspers slavecylinder (Brutus's gamle) var ca 5 mm længere end min (og hvem siger så at størrelsen ikke er vigtig???)
2. Flikkede om på trykstængerne.
3. Fjernede al rust+pava fra toppen af slavecylinder beslaget (sikkert 1 mm mrere)
4. Løsnede slavecylindereslag fra motorblokke, lagde en tykskive imellem beslag og blok (altså vippede beslag lidt bagover, giver måske 1 mm vandring mere)
Nu virker det - og jeg har den dejligste blødeste kobling, ja, det er jo næsten som.................................... Varm kniv iblødt smør?
?
Jeg er dog stadig på kig efter en god (ikkke tæret) gearkasse, mennu haster det ikke ligeså meget.
Min gearkasse er noget tæret i legeringen. F.eks da jeg rodede med beslaget til slavecylinder, fik jeg pludselig en masse metalstøv i hovedet, det var den del af gearkassen rundt om udrykkerarmen, hvor beslaget til slavecylinderen går ind over, som smuldrede.
Jeg kan også se at gearkassen er smuldret i det ene hjørne under beslag til baklyskontakten.
Og så var der øjet til ophæng af skiftstang som knak igår.
Mensom sagt - ligenu haster det ikke - ligenu er jeg bare GLAD!!!!!!!!
1000000000000000000 tak til jer alle for hjælp, støtte, arbejde, dele - og tak for alle de gode råd undervejs.
IOU !!!!!!!!!!
Med mange, mange, MANGE lettede og meget venlige VW hilsner
Jens Jakob