Forfatter Emne: Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92  (Læst 7653 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads-kaa

  • Gæst
Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92
« Dato: 04. Januar 2006 kl: 11:42:28 »
Jeg tror du kan regne med en afgift på mellem 15000 og 23000 det er der de ligger. Jo bedre stand jo dyrere, men jeg er ikke sikker på der er nogen desideret retningslinie, for jeg synes det svinger meget mellem årgang og kilometertal. Men hvis du vil bruge 60-90.000 kr kan du finde dig en rigtig fin vogn i tyskland!
Og husk nu at benzin er bedst!!!

Bilen på billedet er i øvrigt en Redstar Hannover edition, efter min mening har de en kanon god indretning.

/Mads

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92
« Svar #1 Dato: 04. Januar 2006 kl: 12:08:45 »
Til den pris du vil putte i vognen kan du finde et utroligt flot eksemplar. Der er mange gode grunde til at vælge en "Sonderausführung" - de er lidt sjovere og ser lidt bedre ud. Jeg kan foreslå:

Multivan (Magnum) (fra 1987 - 1991) 7 pers med campingindr.

Carat (fra 1984 - 1991) 6 pers. med lækre sæder og luksusindretning.

Bluestar (fra 1989 - 1991) 7 pers. med halvlækresæder og campingmulighed

Whitestar (fra 1989 - 1991) - samme indretning som Bluestar

Redstar (1990 - 1993) - samme indretning som de to andre ***star, men endnu mere luksus. Der findes en LLE (Last Limited Edition)- model, der er løbende nummereret fra 0 - 2500. Den er super lækker, men koster også kassen!

Og køb for Guds skyld en diesel! - Så har du menlig også råd til at køre i den dejlige bil. Benz.-modellerne er tørstige som en amerikaner, mens en diesel går 11 - 13 km/l. Alle de nævnte modeller kan knibes under 1500 kg egenvægt, og dermed bliver din vægtafgift på diesel ca. 72oo helårligt.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92
« Svar #2 Dato: 04. Januar 2006 kl: 16:17:44 »
Du har ret. De findes ikke originalt. Carat er kun lavet med hhv. 1,9 og 2,1 benz. Det udelukker selvfølgelig ikke, at man kan lægge en saftig diesel i :D

Sååå meget camping er der nu heller ikke over ***star modellerne, og de kan i hvertfald findes på www.autoscout.de og www.mobile.de
Vær på vagt overfor "hjemmestrikkede" "Sondermodelle" - det bliver aldrig det samme.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads-kaa

  • Gæst
Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92
« Svar #3 Dato: 04. Januar 2006 kl: 18:55:20 »
På told.dk skal du lede efter type 25, det er det officielle navn på vognen!

Camping indretningen for en ***star model begrænser sig til et bagsæde som kan lægges ned, samt en madras som ligger over motorrummet(den kan dæmpe lyden fra den forfærdelige diesel-hakker du gerne vil have i røven), desuden får du et bord i midten bagi!!!
Det er i øvrigt alle tre ***star modeller som fåes i LLE-versionen...
Det kan godt være en benziner ikke kører så langt på literen, men du kan køre temmelig langt for 2500,- sparet i vægtafgift om året, men det er kommer jo helt an på dit behov!

/Mads

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92
« Svar #4 Dato: 04. Januar 2006 kl: 22:04:22 »
Spændende link for LLE-aspiranter:

http://www.lle-kartei.de/
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Djursland

  • Gæst
Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92
« Svar #5 Dato: 04. Januar 2006 kl: 22:25:41 »
hej hej med jer...

her er lige et link til om det skal være benzin eller diesel... jeg ved ikke lige hvorfor der er nogle tvivl at det skal være diesel ti hi hi hi
der var lige lidt mere til bålet.. nååå nej det må jeg jo ikke så går det jo bare ud.. ti hi hi hi  :lol:  :lol:  :lol:

http://www.fdm.dk/public/altombilen/handel/benzindiesel.asp

Mvh Flemming  :lol:

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92
« Svar #6 Dato: 04. Januar 2006 kl: 22:47:18 »
Citat fra: "Djursland"
hej hej med jer...

her er lige et link til om det skal være benzin eller diesel... jeg ved ikke lige hvorfor der er nogle tvivl at det skal være diesel ti hi hi hi
der var lige lidt mere til bålet.. nååå nej det må jeg jo ikke så går det jo bare ud.. ti hi hi hi  :lol:  :lol:  :lol:

http://www.fdm.dk/public/altombilen/handel/benzindiesel.asp

Mvh Flemming  :lol:


Det fortæller jo ligepræcis ingenting (og du ved det )
Ingen af vores gamle biler skal der betales ejerafgift af, men vægtafgift.. jeg betaler 3000 om året, hva betaler du for din diesel  :roll:
Men rigtigt, os der køre med en ordenlig motor betaler lidt mere..

Har din mor ikke lært dig, at man kan ikke både få i pose og sæk  :lol:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92
« Svar #7 Dato: 05. Januar 2006 kl: 10:36:31 »
Citat fra: "peter møller"
Jeg tror ikke det kan diskuteres hvad der er bedst, økonomisk, for mig med mit kørselsbehov....så skal vi ikke bare lade det ligge  :)

Så længe der ikke er nogen der direkte mener at deres diesel motorer stinker, så holder jeg mig til det  :wink:

Jeg har set man kan få dem i flere diesel udgaver....er der nogen der kan specificere dette?
Er den 69 hestes en boxer? Og kom den nogensinde originalt fra fabrikken med en 90 eller 110 hestes Tdi?


T3'ern er lavet med 2 dieselmotorer, en 1,6 D på 50 hk og en 70 hk's TD
Begge motorer er rækkemotorer, som stammer fra en golf.

Disse motorer er stærkt under dmentioneret til en T3'er og det kan mærkes ved manglende hk og moment samtidig med de har den mest begrænsede levetid af alle motorer i T3 'ern

Hilsen en der har kørt T3 i over 10 år
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92
« Svar #8 Dato: 05. Januar 2006 kl: 14:33:46 »
Når du ser en "69 hestes" i de årgange vi snakker om her, så er der tale om en turbodiesel. Den har nemlig 51 kw * 1,36 = 69,36 hk. I daglig tale er det en 70 hk motor - altså den, som wbx-manden refererer til.

T3 er standard monteret med 3 diesel motorer:

CS, som er en 1,6 liters sugediesel med 37 kw/50 hk

KY, som er en 1,7 liters sugediesel med 42 kw/57 hk og

JX, som er en 1,6 liters turbodiesel med 51 kw/69 hk.

Det er rigtigt, at motorerne er hentet (i modificeret udgave) fra VW/Audis peresonvognsprogram.

CS er uhyre levedygtig, hvis den behandles ordentligt. Det lave effektoutput sikrer begrænset belastning på de bevægelige komponenter. Mange vil opleve, at effekten er utilstrækkelig, og man må ofte leve med en tophastighed på 80-90.

KY er den længstlevende af dem alle. Den har (som JX) oliesprøjtedyser under stemplerne og ekstra kølevandskanaler i blokken. Dermed arbejder den koldere end de andre til fordel for levetiden. Dens effekt er acceptabel - indtil man får trailer på. Desværre er den meget sjælden i luksusbusserne, som du søger.

JX er en højtydende turbodiesel med en fin effekt og en god driftøkonomi. Som enhver turbodiesel stiller den store krav til olieskift, oliekvalitet og kørselsmønster. Den kan virkelig levere varen, men kræver også omsorg.

T3-dieselmotorerne har et urimeligt dårligt rygte. Typisk har T3'erne en fortid som erhvervsbiler, hvor føren ikke har kæret sig synderlig om maskinen. Mange af dem har været udsat for digital speederbetjening - dvs. nul eller fuld gas. Samtidig hat malermesteren betragtet olietrykslampen som skifteindikator. Imponerende, at så mange har holdt så længe!

Heldigvis er der mange gode muligheder for at sikre ens diesel endnu bedre.

Montering af LLK (ladeluftkøler/intercooler), 80 graders termostat og oliekøler sikrer motoren en moderat arbejdstemperatur - også over Kassel-bakker.

Man kan også gå en anden vej og lægge større motor i. AAZ (1,9 TD - fra Golf 3) er en formidabel, men dyr løsning. En KY med turbokit fra en JX er økonomisk overkommelig og særdeles vellykket klon.

Men som det også fremgår af snakken på dette forum, må man påregne at være driftleder på sin egen bil. T3'ere har svagheder. Motoren kræver service (det gør benz.-modellerne også!), gerakassen er mildest talt svagelig, udskiftning af varmeblæseren er et dagsværk osv. Alligevel kommer man til at elske dem - når man kigger ned gennem soltaget på Corsaen ved siden af, så forstår man det.

Hilsen en, der har kørt T3 alt for længe - godt 21 år.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92
« Svar #9 Dato: 06. Januar 2006 kl: 10:11:21 »
jep, alt efter kørselsmønster og model (dj=112 hk bruger mærkbart mere benz end mv=95 hk)

Min dj'er kører ca. 8 ved bladet kørsel

der harværet skrevet en del om emnet i forum, så prøv evt at søg.

her er et link:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=468&highlight=br%E6ndstof+%F8konomi
[/url]
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92
« Svar #10 Dato: 08. Januar 2006 kl: 14:38:58 »
For lige at vende tilbage til camper-problematikken.

Hvis nu man importerer en tysk camper, er afgiften så også mindre eller gælder afgiftnedsættelsen kun for nye biler

I øvrigt kørte min doka 1.6 td op mod 15km/l (når man kørte som en tøs og lydigt blev bag sættervognene på motorvejen) jeg har aldrig haft den over 15km/l og aldrig under 11km/l som oftest gik den mellem 12 og 13.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92
« Svar #11 Dato: 08. Januar 2006 kl: 15:20:39 »
Citat fra: "peter møller"
10 ved blandet er klart acceptabelt, men hvis vi snakker nærmere de 8, så begynder det at blive svært for mig at forsvare.
Mit kørsels mønster ligger på 130km (sammenlagt) dagligt  til fra arbejde, hvoraf de 100 er motorvej, med en gennemsnits hastighed  120-130km/t.
uden at jeg forventer nogen garantier, er der så umiddelbart nogen chance for at jeg kunne finde en benziner der kunne holde omkring 10km/l med det kørselsmønster?


Det bliver nok meget svært..
sansynligvis hvis du kører omkring 100, men ikke ved 120-130km/t
Lad os se... måske kan min komme der op af når megasquirten er trimmet ind  :!:  :?:  :roll:

Tror at selv med diesel bliver det svært at nå de 10 km/l ved 130km/t
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Mads-kaa

  • Gæst
Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92
« Svar #12 Dato: 08. Januar 2006 kl: 16:45:32 »
Jønne en T3 vejer ikke nok til at kunne komme ind under afgiftsnedsættelsen, måske hvis den har højt tag og hele baduljen, men ikke som let camper. dertil kommer den meget højere vægtafgift, jeg mener den skal veje over 2500 :?

/Mads

pawel

  • Gæst
Import af VW T3 diesel som 7-pers fra 90-92
« Svar #13 Dato: 08. Januar 2006 kl: 21:14:03 »
hvis man finder BILEN men motoren ikke er i for god stand, kan man jo købe en nyrenoveret motor i tyskland for 10.000 kr med garanti osv.
-Så kører super caraten 200 - 300 hundrede tusinde km igen!  når du er oppe i det prisleje som du nævnte, ja så er de ti kg vel ikke for meget for et nyt "hjerte" til caraten...  
og ja, som Jarl nævner husk den oliekøler, så kan man gi gas med god samvittighed..
mvh pawel
-nu med ny 1.7 td motor OG oliekøler :D