Forfatter Emne: HJÆLP!! Pierburg 2EE karburator  (Læst 1881 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
HJÆLP!! Pierburg 2EE karburator
« Dato: 18. September 2012 kl: 14:10:31 »
Er der nogen der kender til et problem med "bivoks" i disse ? En bekendt har fået at vide at de motorer med disse karburatorer ikke må lægges ned fordi de bliver ødelagt/motoren kommer aldrig til at gå ordentligt ?
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
HJÆLP!! Pierburg 2EE karburator
« Svar #1 Dato: 18. September 2012 kl: 14:54:55 »
har googlet lidt, her kommer lidt help ->

http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm

aner intet ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
HJÆLP!! Pierburg 2EE karburator
« Svar #2 Dato: 18. September 2012 kl: 15:11:52 »
Tak Jens :) , håber dog også at andre evt. kender til dem i praksis
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
HJÆLP!! Pierburg 2EE karburator
« Svar #3 Dato: 18. September 2012 kl: 18:14:42 »
Dg motorer som kører med nævnte karburator er i sagens natur ikke så lette, at lægge om på siden. Ligesom med gamle motorplæneklippere, kan benzinen blive til en underlig tyk substans ved længere tids opmagasinering. Om det kaldes bivoks eller honning kan for såvidt være ligegyldigt, da det vil tilstoppe dyser m.v. og afgjort ikke er noget, der skal i de ædlere dele. Jeg har hørt noget lignende om Mercedes 5 cylindrede diesel maskiner: Hvis de lægges på siden vil de aldrig komme til, at gå ordentligt.
Spørgsmålet er så, om det er udløb fra en karburator, eller motorolie der sætter sig på ventilstyr m.v. der bevirker dette ?  Jeg har ikke svaret, men tror mest på forklaringen om motorolie, der finder vej ind i ventilstyr m.v. da benzin antageligt vil fordampe, eller forblive i svømmerhuset, hvorfra det relativt let kan renses ud .

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
HJÆLP!! Pierburg 2EE karburator
« Svar #4 Dato: 18. September 2012 kl: 18:24:17 »
Det drejer sig om en Golf 2 1,6 med motorkode PN
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
HJÆLP!! Pierburg 2EE karburator
« Svar #5 Dato: 18. September 2012 kl: 19:31:54 »
min plæneklipper får honning i karburatoren, såfremt jeg ikke tømmer tanken inden vinterens start. Og så skal der meget til for at starte op igen næste forår ... ligner lidt af Gunnars pierburg problem, det med at motoren ligger skævt kan jeg ikke bedømme, jeg tuner ihelst kke rundt på plæneklipperen.
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963