Forfatter Emne: Benzinpumpe, benzinøkonomi, backfire, 2-3 cylindre  (Læst 4394 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

krabat

  • Gæst
Benzinpumpe, benzinøkonomi, backfire, 2-3 cylindre
« Svar #15 Dato: 20. November 2012 kl: 21:50:59 »
Citat fra: "Aran" post=92459
Prøv, at sende en pm til Hinze og hør ham, om han ikke kan kaste et blik på den?


har pm'et, men han har ikke været på længe, kan jeg se.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Benzinpumpe, benzinøkonomi, backfire, 2-3 cylindre
« Svar #16 Dato: 21. November 2012 kl: 01:12:23 »
Hinze har også www.vw-shoppen.dk  Prøv evt. den vej. Han bor i Greve / Hundige området.

krabat

  • Gæst
Benzinpumpe, benzinøkonomi, backfire, 2-3 cylindre
« Svar #17 Dato: 27. November 2012 kl: 10:14:28 »
Hej Alle, har været af nettet siden fredag gr. uoverlagt gravearbejde i området.

Problemet er LØST!

En ven og jeg lagde hjernerne i blød i tændvæske. Efter nogle venlige henvisninger med vognstang til hoved fra enkelte af forummets brugere ("Vi taler teknologi på puch maxi-niveau, bøv") blev det indlysende, at problemet ikke kunne være særlig avanceret, skønt effekten var stor.

Vi skilte tændingen ad igen. Det viste sig efter en køretur, hvor dyret ENDELIG funkede og så med ét begyndte at kænguruhoppe igen, at kabeltilslutningen til strømfordelerdækslet - den der sidder tættest på motoren - glider op og af! Meget enkelt, men selv efter flere forsøg og prøveture er det ikke rigtig til at overbevise mig op, at det ikke sker igen.

MEN dyret kører. (Og lugter stadig kraftigt af benzin, men om økonomien er blevet bedre er ikke til at sige, før den kører tør igen, da benzinmåleren ikke funker).

Jeg siger tak til den kærlige (og beklageligvis omstændelige) indsats. Jeg har lært en værdifuld lektie i dag:

Hvis skidtet ikke virker, nytter det ikke noget at sparke til dækket. Men prøv alligevel. Det kunne vise sig at være det, der skal til.

Over and out. For denne gang. Røde Dværg er jo en ældre dame, der behøver bestandig pleje. Så, jeg vender nok tilbage... :-)

kenneth