Forfatter Emne: Pis!! for meget olie, gør det noget? / lidt turbo  (Læst 1268 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
Pis!! for meget olie, gør det noget? / lidt turbo
« Dato: 20. November 2012 kl: 21:57:01 »
Jeg har fejl læst min oliepind "ja det kan man åbenbart godt" så nu er der for meget olie på, er det fatalt at køre med, eller er det ikke noget jeg skal bekymre mig om?

Det er en AAZ 1,9td

Nu har jeg læst lidt på det der internet om suge diesel kontra td, og man kan hurtig få det indtryk at td er noget forfærdeligt noget, vis man vil have en drift sikker vogn.

spørgsmålet er så, skal jeg pille turbo'en af min motor og kan man bare gøre det?

Mvh. Nikolaj

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Pis!! for meget olie, gør det noget? / lidt turbo
« Svar #1 Dato: 21. November 2012 kl: 07:38:18 »
Hvor meget for meget olie er der på, 1/4 liter vil jeg nok ikke gøre alverden ved, men er der flere liter så er det ud med proppen og tappe noget af (olieskift når du nu er i gang med at svine).
Mht turbo så er det vist et spørgsmål om religion. Ja en sauger holder nærmest evigt. Men med en AA Z har man så stort et kraftoverskud at man sagtens kan stille det hele lidt konservativt ( ladetryk, mængde og indsprøjtningstidspunk). Og ja en turbo er en sliddel.
En 83 graders temostat skader heller ikke.

Mvh Peter
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
Pis!! for meget olie, gør det noget? / lidt turbo
« Svar #2 Dato: 21. November 2012 kl: 21:39:30 »
Så tror jeg det er tid til et olieskift  ;)

Ang. turbo og oliekøler, fik jeg en snak med en kyndi t3 kender, han mente ikke det var noget jeg skulle bryde mit hoved med, så længe jeg aldrig kommer til at køre hurtiger end 80-85km/t i den og jeg heller ikke har planer om at den skal trække en trailer eller noget.

Så jeg lader den være som den er, satser på der er mange kilometer i den.  :)

Nikolaj