Forfatter Emne: ekstra sæde eller sofa?  (Læst 3667 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

frederikagdrup

  • Gæst
ekstra sæde eller sofa?
« Dato: 02. Januar 2013 kl: 17:09:03 »
Er der nogen der kan hjælpe med gode råd med hensyn til at få et ekstra sæde / eller "sofa" foran.

Vi får sandsynligvis snart brug for plads til en mere i vores folkevogn (T3 fra 89), så vi kan være 3 børn og 2 voksne.
I dag har vi et drejeligt sæde ved siden af føresædet og en fast bænk bagi udover køkken og skabe i venstre side. (se billeder)
Vil gerne høre nogle gode bud på hvad den bedste løsning er:
En stor 3 pers. sofa foran eller et ekstra sæde bagved co-pilot sædet? hvad kan lade sig gøre og hvem kan udføre det?


Mvh Frederik


[attachment=13206]photo.JPG[/attachment]

[attachment=13207]photo1.JPG[/attachment]

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
ekstra sæde eller sofa?
« Svar #1 Dato: 02. Januar 2013 kl: 18:26:53 »
Et bagudvendt sæde bag co-driver vil være en fin løsning og kan nemt sættes i selv.
4 skruer ned i gulvet og en ekstra sele i de huller, som allerede er til selerne.
Det kan de fleste selv gøre, eller en venlig T3 sjæl kan gøre det i et snuptag.

Se evt. billeder af Mary's indretning på http://www.dennisbager.dk/Mary/bil.htm
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
ekstra sæde eller sofa?
« Svar #2 Dato: 02. Januar 2013 kl: 18:41:06 »
I Gogge har vi  fra en multivan enkeltsædekassen anbragt bag co-driversædet.
Oven på den har jeg lavet så et T4 vippesæde er boltet på, endnu kun med "mavebælte" men det har fungeret fint til fastspænding af barnestol.
Men pas på de små pilfingre ikke låser skydedøren op, vi måtte skrue den lille knap til lås af, og kunne kun låse op og i udefra med nøgle !
(har ikke haft tid at montere centrallås, for så havde den detalje nok været løst.)

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
ekstra sæde eller sofa?
« Svar #3 Dato: 02. Januar 2013 kl: 19:47:25 »
Jeg stod med samme familieforøgelse her sommeren 2012 fra 2b til 3b - og vi løste det med 2 pers sæde foran (vi have før to enkelte sæder som dig).

Min overvejelse gik på, at jeg ønskede at have babystol monteret med tre-punkts sele samt at jeg ville foretrække, at babystolen var foran og der på samme tid kunne sidde en voksen der foruden.

Jeg fik komplet sædesæt via T3Søren, som også monterede og sikrede fastgørelse.

Jeg er glad for løsningen - og som bonus, når jeg kun kører med de to andre børneterrorister, så sidder de begge foran, så jeg har en helt anden og bedre kontakt med dem.

Det skal dog siges, at pladsen i midten er lidt trang, så traktorlår eller væsentlig hoftepolstring vil give lidt udfordringer, når der også er babystol :)

På billedet kan du se, hvordan det er løst incl. fastgørelse af sæde (tværstolpe).

Hilsen

Marcus
[attachment=13208]Dobbeltsde.jpg[/attachment]

Offline claus

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 353
    • Vis profil
ekstra sæde eller sofa?
« Svar #4 Dato: 02. Januar 2013 kl: 20:32:48 »
Hej.
Jeg har en multivan konsol du kan få. Dog uden selv sædet.


mvh
-claus
2441 8941
VW T3 (1987), Autocamper med pop-top fra Westfalia. 1,6TD, 5 gear.

frederikagdrup

  • Gæst
ekstra sæde eller sofa?
« Svar #5 Dato: 03. Januar 2013 kl: 09:27:12 »
Hej Marcus, mange tak for din beskrivelse - jeg tror vi går efter den løsning.
Kan du hjælpe mig med at finde T3Søren..
- i øvrigt : så vidt jeg ved findes der ingen løsning til 3-punkts seler bagi - kender du en?

Mvh Frederik

frederikagdrup

  • Gæst
ekstra sæde eller sofa?
« Svar #6 Dato: 03. Januar 2013 kl: 09:28:01 »
Tak for det - er det selve "bunden" under sæderne ?

Mvh Frederik

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
ekstra sæde eller sofa?
« Svar #7 Dato: 03. Januar 2013 kl: 11:03:33 »
nogle t3'ere er forberedt med gevind og forstærkninger til 3-punktsseler i bag, dog kan ikke få det i bag, med mindre du bygger en norsk Coach indretning i, og så er det ikke en camper længere!
hvis du har skabe langs den ene side, så kan det kun lade sig gøre at montere 3-punktsseler i højre side, hvis du ikke har forstærkningerne, kan de ved hjælp af en dygtig pladesmed flyttes over fra en skrotbil (bestemt ikke en opgave for alle) alternativt kan man fremstille sine egne forstærkninger, men det skal altså laves forsvarligt!!!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
ekstra sæde eller sofa?
« Svar #8 Dato: 03. Januar 2013 kl: 11:13:19 »
Du kan kontakte T3Søren her via T3nettet eller på tlf 6137 9323 - han bor et godt stykke op i Jylland. Jeg kan forestille mig, at sæde og mekaniker evt. også kan findes på sjælland.

t3søren (Søren Mølskov)
Brugernavn:   t3søren
By:   Hjørring

Jeg skal lige nævne, at en af ulemperne med dobbeltsæde og "forstærkning" er, at man ikke blot kan gå fra føresæde og om bag i bussen mere, men det ændrer ikke min holdning til løsningen.

Hvis din vej kommer forbi Valby, og du har lyst til at se løsningen i praksis inden eventuel indgreb, så er du velkommen.

Ang. 3 punkts sele bagi, så kender jeg ikke nogen løsning, tror det vil være bedre at søge løsning hos nogen, som har prøvet det.  Jeg har skabe i venstre side, så der tror jeg, at det er vanskeligt med 3 punktsele, når den også skal monteres tilstrækkelig sikkert. Men i højre side er der "blot" noget laminatpynt på siden, så jeg tænker, at der måske kan findes montagepunkt inde bag dette - bliver en sommeropgave for mig.

Vippesæde, som der nævnes af kh her, var med i vores overvejelse, men jeg kunne ikke umiddelbart finde sådanne et sæde, og så ville der heller ikke være den tætte kontakt med baby. Dog - når sidstfødte er lidt ældre, så monteres vippesæde eller et mobilt sæde for at udvide passager kapaciteten.

Hilsen

Marcus

frederikagdrup

  • Gæst
ekstra sæde eller sofa?
« Svar #9 Dato: 13. Januar 2013 kl: 23:10:54 »
Hej Marcus,
Vil rigtig gerne se din løsning - bor selv på Frederiksberg så der er ikke langt til Valby..:-)
Jeg prøver at fange dig i løbet af ugen - er der et tidspunkt der passer bedre end andet? Jeg er selv på barsel så kan på de fleste tidspunkter.

Mvh Frederik

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
ekstra sæde eller sofa?
« Svar #10 Dato: 14. Januar 2013 kl: 21:25:08 »
Hej Frederik.

Det er muligt slutning af ugen eller i weekenden, min bus er ved mekaniker og regner med, at den er færdig her midt denne uge.

Hilsen

Marcus

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
ekstra sæde eller sofa?
« Svar #11 Dato: 19. Januar 2013 kl: 23:11:02 »
Søndag d. 20. januar mellem 10 og 16 passer - giv et kald på 22229049 en halv times tid inden du kommer, så kan du se, hvordan løsningen ser ud.

Marcus

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
ekstra sæde eller sofa?
« Svar #12 Dato: 23. Januar 2013 kl: 20:25:28 »
Tjek RONJA6 - han har et indlæg om "komplet sæde til doka sælges". Hvis du går efter en løsning som min, så kan jeg se, at han har det - også så du har samme betræk på alle sæder foran.