Forfatter Emne: Oliesø i bunden  (Læst 1509 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
Oliesø i bunden
« Dato: 13. April 2013 kl: 20:55:40 »
Hej, har kørt rundt med en lille sø af bremsevæske i bunden af min bil, men nu skal det være slut.
Har lokaliseret utætheden til der hvor stempel fra koblinge går ned  i cylinderen, der sidder en gummi muffe der er revnet, men er det, det eneste der skal holde væsken inde? eller skal der noget andet til? evt. nye pakninger ved stempel ?

Nikolaj

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Oliesø i bunden
« Svar #1 Dato: 13. April 2013 kl: 20:59:02 »
Jeg er den RÅ type skift hele skidet. Dvs hovedecyl og koblingscyl ( en stor konsol) 5 timer og du er glad igen. Hvis vi kan gører det sammen så kom forbi - jeg har stumperne.
Ring for nærmere info.
61379323
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Oliesø i bunden
« Svar #2 Dato: 13. April 2013 kl: 23:13:58 »
Søren da!

Ja det kan også gøres med mindre.

Gummipakningen der hvor den tykke slange kommer ind er som jeg forstår det din utæthed. Der er ikke tryk på så det er meget utæt og har sikkert kostet dig meget bremsevædske.

Du kan nøjes med at skifte dèn pakning. Men hvis det kommer ovenop er det o-ringen i cylinderen. Så må du hja hele cylinderen ned. Det er to 13`ere og et vip nedad og ind mod midten. MEN løsn 17`eren på omløberen før du løsner 13`erne.... Ha en flaske klar til at snuppe det vædske der kommer når du trækker den tykke slange af.

Skru 17` eren - omløberen af og rend over til Søren efter en ny hovedcylinder. Men den må ikke være brugt og kørt tør. Den skal i så fald ha ny o-ring. Det klarer søren også.....

Ellers find èn brugt og funktionsdygtig og skift den. Bare ikke lade den rende tør for vædske.

På med lortet. Ny vædske og luft ud... rulle rulle. 1 time efter :-)

Kom til Fyn så klarer vi den også hèr.... (undskyls Søren for undergravende virksomhed.....)
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Oliesø i bunden
« Svar #3 Dato: 13. April 2013 kl: 23:38:09 »
Citat fra: "dennis" post=97603
Søren da!

Ja det kan også gøres med mindre.

Gummipakningen der hvor den tykke slange kommer ind er som jeg forstår det din utæthed. Der er ikke tryk på så det er meget utæt og har sikkert kostet dig meget bremsevædske.

Du kan nøjes med at skifte dèn pakning. Men hvis det kommer ovenop er det o-ringen i cylinderen. Så må du hja hele cylinderen ned. Det er to 13`ere og et vip nedad og ind mod midten. MEN løsn 17`eren på omløberen før du løsner 13`erne.... Ha en flaske klar til at snuppe det vædske der kommer når du trækker den tykke slange af.

Skru 17` eren - omløberen af og rend over til Søren efter en ny hovedcylinder. Men den må ikke være brugt og kørt tør. Den skal i så fald ha ny o-ring. Det klarer søren også.....

Ellers find èn brugt og funktionsdygtig og skift den. Bare ikke lade den rende tør for vædske.

På med lortet. Ny vædske og luft ud... rulle rulle. 1 time efter :-)

Kom til Fyn så klarer vi den også hèr.... (undskyls Søren for undergravende virksomhed.....)

Du fikser den bare :-). - jeg kan godt få tiden til at gå :-)
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Oliesø i bunden
« Svar #4 Dato: 14. April 2013 kl: 00:39:38 »
Ja for hunnan da.
Det er heller ikke noget problem her :-)

Citat fra: "t3søren" post=97607
Citat fra: "dennis" post=97603
Søren da!

Ja det kan også gøres med mindre.

Gummipakningen der hvor den tykke slange kommer ind er som jeg forstår det din utæthed. Der er ikke tryk på så det er meget utæt og har sikkert kostet dig meget bremsevædske.

Du kan nøjes med at skifte dèn pakning. Men hvis det kommer ovenop er det o-ringen i cylinderen. Så må du hja hele cylinderen ned. Det er to 13`ere og et vip nedad og ind mod midten. MEN løsn 17`eren på omløberen før du løsner 13`erne.... Ha en flaske klar til at snuppe det vædske der kommer når du trækker den tykke slange af.

Skru 17` eren - omløberen af og rend over til Søren efter en ny hovedcylinder. Men den må ikke være brugt og kørt tør. Den skal i så fald ha ny o-ring. Det klarer søren også.....

Ellers find èn brugt og funktionsdygtig og skift den. Bare ikke lade den rende tør for vædske.

På med lortet. Ny vædske og luft ud... rulle rulle. 1 time efter :-)

Kom til Fyn så klarer vi den også hèr.... (undskyls Søren for undergravende virksomhed.....)

Du fikser den bare :-). - jeg kan godt få tiden til at gå :-)
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

humphrey

  • Gæst
Oliesø i bunden
« Svar #5 Dato: 14. April 2013 kl: 00:56:29 »
du glæmt smøg og kaffepausen dennis

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
Oliesø i bunden
« Svar #6 Dato: 14. April 2013 kl: 07:29:25 »
Så bliver det 3 timer:-)
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Oliesø i bunden
« Svar #7 Dato: 14. April 2013 kl: 11:30:58 »
tjah okay
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
Oliesø i bunden
« Svar #8 Dato: 14. April 2013 kl: 23:27:20 »
Tak for buddene, men syntes det er lige "over kill" at skifte begge cylinder, når man nu ikke bare skal pille det ned fra hylden.
Søren jeg ringer lige en af dagene. :)

Dennis, det er ikke der hvor den tykke slange kommer på, men oppe i toppen hvor den jern pind fra koblingspedalen kommer ned i cylinderen.
Og ja du har ret, der er rendt en del væske igennem.

Nikolaj