Forfatter Emne: Rumle massage i Syncro  (Læst 1127 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vw bamsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 36
    • Vis profil
Rumle massage i Syncro
« Dato: 20. April 2013 kl: 21:19:47 »
Hej T3 venner
Min Syncro 1,6td rumler så det nærmest virker som massage i sæderne når jeg kører mellem 70 km og 80km så stopper det igen,hvis jeg slipper gassen ved 82-86km lyder det somom at der er noget der går i kraftige svingninger,det stopper nogen gange igen ,når jeg gir den gas og andre gange ikke.
Det lyder somom at det kommer nede fra venstre forhjul,har skiftet forhjulslejer,fået den afbalanceret,udmålt og nye bøsninger men den rumler videre.
Håber der er nogen der har et bud eller to på hvad det kan være.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Rumle massage i Syncro
« Svar #1 Dato: 20. April 2013 kl: 22:07:23 »
Hvis dine kardanled er slidte gir det rumlen ved forskellige hastigheder.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Rumle massage i Syncro
« Svar #2 Dato: 21. April 2013 kl: 00:06:28 »
Første bud: Kardang / kardang kryds.
Andet bud: Yderste / inderste led på trækaksler.
Giver den lyde fra sig når du drejer skarpt til højre ? Evt. ud på en stor parkerings plads og kør i otte taller. Lyt og mærk efter i rattet, om der kommer " signaler "  - dvs. drejer du mod højre vil trækket ligge på venstre forhjul og vice versa....

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
Rumle massage i Syncro
« Svar #3 Dato: 21. April 2013 kl: 09:26:44 »
Hiv de 4 drevaksler ud og fjern det gamle fedt med pensil og diesel, fyld frisk fedt på ... monteres så med nye "Vielzahn Inbus - koster 1 euro stykket" og husk de små skiver til skruen ... ideelt bytter man her så også om på venstre og højre side pga. slid ...

Ellers den hårde metode med at presse fedtet ind i leddene om bag manshetterne når du ligger under bilen ... så skubber man fedtpressens kanyle ind under manshetten og giver den hele armen, lidt massage og klar til de næste 5.000 km ... her må der ikke spares MOSFEDT ...

Har selv lige prøvet begge måder, den hårde metode som nødreparation og den anden metode da reservedelene lå på hylden. Jeg skulle nemlig skifte manshetter og inbus pga. slid ... og et kardanled inde bagerst var slidt og deformeret ...

Man skal helst pille det gamle "hårde" fedt ud når man laver det ordentligt ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963