Forfatter Emne: Håndbremse og bremsevædskestands indikator?????  (Læst 1119 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Håndbremse og bremsevædskestands indikator?????
« Dato: 13. Juni 2013 kl: 19:51:14 »
Hej!

Den røde bremseindikator lampe modul dims i instrumentet... HVEM ved noget mere om den???

Jeg havde i dag LIGE da jeg var ved at køre i synshallen en håndbremseindikator der også tændte for olietryks lampen... ??!?!

Jeg har målt og fejlfundet hele eftermiddagen (og missede syn i dag.. aller sidste chance i morgen) og jeg kan se at kablet fra olietryksmåleren går op til denne indikator.. Hvorfor faen gør den det ???

Nu har jeg taget indikatoren fra.. for jeg tror der er en kortslutning i den der har taget livet af min oleitryksføler... Jeg skiftede føleren, og lod være med at forbinde indikatoren og så virkede olietryk... (jeg vil hellere have olietryks indikator end hånbremseindikator hvis jeg skal vælge.. OG jeg har lige luftet ud og fyldt op med bremsevæske :)

Er der nogen der ved noget om denher dims? Er der nogle årgangsbestemte ting? Er det noget med dynamisk olietryk?? Eller hvad skal den signal ledning deroppe?

KAN den overhovedet være medvirkende til mine gremlins i systemet eller leder jeg der forkerte sted?

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Håndbremse og bremsevædskestands indikator?????
« Svar #1 Dato: 13. Juni 2013 kl: 22:20:02 »
Hvis jeg husker ret sidder bremsekontrollen til venstre for instrumenteringen ?
Almindeligvis har den en stelkontakt ved håndbremsen og en væskeføler i beholderen på hovedcylinderen. Om den henter + ledningen ved olietrykskontrollen kan jeg ikke lige huske, men det er da tænkeligt eftersom de begge virker over tændingen ?
Ellers kan jeg ikke se sammenhængen og langt mindre, at det ene skulle kunne influere på det andet ?

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Håndbremse og bremsevædskestands indikator?????
« Svar #2 Dato: 14. Juni 2013 kl: 09:30:43 »
Nej! Jeg blev ærligt talt også overrasket da jeg med polsøgeren på ledningen fra kontakten bag og den anden i stikket ved bremselampen fin hyletone... Plus er for sig selv og er trukket ned i sikringspanelet.

Men fejlen  jeg havde må tyde på noget kortslutning et sted eller hvad siger i??.. Måske i instrumentet.. Jeg har et komplet liggende ved Andreas jeg skal have hentet. Men jeg synes stadig at det er sært at olietryksindikator signalet løber forbi den lampe.. Farven ifølge diagrammet schwarts Blau passer også


Underligt..
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012