Forfatter Emne: Doka tristar syncro  (Læst 9679 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Doka tristar syncro
« Svar #15 Dato: 08. Juli 2013 kl: 22:06:46 »
Citat fra: "jacob_kornum" post=101079
Tak Hasse.
Hvis jeg havde tid og råd til at fixe den op var jeg klart køberpotentiale.
Må den finde vej til den rette!


Du behöver inte vara orolig den har stått här i ca 3 år och kan stå här i 3 år till utan problem.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Doka tristar syncro
« Svar #16 Dato: 08. Juli 2013 kl: 22:32:42 »
Hasse.

Du siger at du ikke har brug for en båd, fordi du ikke bor ved havet.
Husk nu på den globale opvarmning, det kan være at havet kommer til dig ! :woohoo:

Jeg mener klart at du bør have en båd. Stiller du en båd op i forlængelse af rækken af T3'ere vil folk komme og spørge om:

"Hvorfor du har en båd stående der ?"

Så fortæller du om den globale opvarmning, og pludselig har du en "bådforretning", som du så senere kan supplere, med salg af redningsveste og badebukser. :P

Gratis forretningskoncept

mvh
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Doka tristar syncro
« Svar #17 Dato: 09. Juli 2013 kl: 19:04:11 »
Citat fra: "Hasse" post=101106
Frank det finns INGA 16" Tristarsyncro och om du träffar någon som har en så är det fejk.

Och jag är ikke intresserad av en båt jag har inge vatten där jag bor.



Ok Tak for svar :-) Hvad koster den i danske kr ? Mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Doka tristar syncro
« Svar #18 Dato: 09. Juli 2013 kl: 22:13:07 »
Frank ge ett bud så får vi se om jag blir lockad att sälja.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Doka tristar syncro
« Svar #19 Dato: 10. Juli 2013 kl: 13:31:02 »
Citat fra: "Hasse" post=101138
Frank ge ett bud så får vi se om jag blir lockad att sälja.



Jeg har ingen rigtig ide om hvad den skal koste ? Men jeg har som du heller ikke travlt :-) Så vis vi fandt en pris der kunne passe os begge kunne jeg jo barer modtage den ved fyn14 træffet. og eller,s kan vi jo handle/snakke vidre på frank-binau@hotmail.com  Mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline jacob_kornum

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 360
    • Vis profil
Doka tristar syncro
« Svar #20 Dato: 10. Juli 2013 kl: 13:36:52 »
Ville man mon med snilde kunne få sådan en fyr under 1.500 kg? - betyder efter hånden en del på budgettet.
Bedste Hilsner: Jacob Kornum - T3 wannabe

1990 - 1993 : VW LT 35
1993 - 1995 : Volvo 245
1995 - 1996 : Citröen 2CV
1995 - 2002 : Vespa 150 sprint
2002 - 2004 : Dodge Dart Deamon \'74
2003 - 2004 : Mercedes SE 380 \'89
2004 - 2007 : Crystler Grand Voyager \'99 + Mini Cooper ´07
2007 - 2010 : VW Multivan highline \'06
2010 - 2012 : T3 : DRL : Det Røde Lyn : Caravelle cs \'86
2012 - ?       : HT, DSB og jernælg

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Doka tristar syncro
« Svar #21 Dato: 10. Juli 2013 kl: 23:22:13 »
Citat fra: "jacob_kornum" post=101154
Ville man mon med snilde kunne få sådan en fyr under 1.500 kg? - betyder efter hånden en del på budgettet.

Ellers når der alligevel ikke er dansk afgift på den, kunne man jo bygge den om til benzin.

Husk hvis den skal på plader her i DK skal der oss lige betales (Kan ikke huske om det er told eller moms) da den kommer fra Norge der ikke er et EU land
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Doka tristar syncro
« Svar #22 Dato: 11. Juli 2013 kl: 00:39:06 »
Citat fra: "Mort_K" post=101185
Citat fra: "jacob_kornum" post=101154
Ville man mon med snilde kunne få sådan en fyr under 1.500 kg? - betyder efter hånden en del på budgettet.

Ellers når der alligevel ikke er dansk afgift på den, kunne man jo bygge den om til benzin.

Husk hvis den skal på plader her i DK skal der oss lige betales (Kan ikke huske om det er told eller moms) da den kommer fra Norge der ikke er et EU land



Arrrh Mort, dog ikke så slemt. Nummerpladen er svensk, norsk bruger samme nummerstil som DK med 2 bogstaver og 5 tal, den her har en svensk nummerplade "ODA 587". Men jeg synes værdien af en bil som den må være originalitet når den nu er sjælden, og jeg ville beholde den med diesel og så hvide plader som Aakermans Guldklump. Det fortjener den efter min bedste mening.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Doka tristar syncro
« Svar #23 Dato: 11. Juli 2013 kl: 01:02:08 »
Citat fra: "gunnar6690" post=101186
Citat fra: "Mort_K" post=101185
Citat fra: "jacob_kornum" post=101154
Ville man mon med snilde kunne få sådan en fyr under 1.500 kg? - betyder efter hånden en del på budgettet.

Ellers når der alligevel ikke er dansk afgift på den, kunne man jo bygge den om til benzin.

Husk hvis den skal på plader her i DK skal der oss lige betales (Kan ikke huske om det er told eller moms) da den kommer fra Norge der ikke er et EU land



Arrrh Mort, dog ikke så slemt. Nummerpladen er svensk, norsk bruger samme nummerstil som DK med 2 bogstaver og 5 tal, den her har en svensk nummerplade "ODA 587". Men jeg synes værdien af en bil som den må være originalitet når den nu er sjælden, og jeg ville beholde den med diesel og så hvide plader som Aakermans Guldklump. Det fortjener den efter min bedste mening.


Nååh det havde jeg ikke lige set, jeg troede bare når nu den holdt ved Hasse i Norge at den var Norsk.

Tjae det med originaliteten kan der jo være noget om. Men jeg ville ikke have de store skrupler ved at ligge en DJ i sådan en hvis jeg samtidig havde alle dele til at kunne bygge den tilbage til Diesel liggende, men det er selvfølgelig bare mig, smag er forskellig og hver har sine holdninger, og gud ske tak og lov for det :)

PS. Det skal dog lige siges at jeg aldrig ville bygge en luftkølet T3'er om til vandkølet, der sætter jeg grænsen ;)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Doka tristar syncro
« Svar #24 Dato: 11. Juli 2013 kl: 06:55:01 »
Nååh det havde jeg ikke lige set, jeg troede bare når nu den holdt ved Hasse i Norge at den var Norsk.

Det är inget större fel på Norge förrutom att det kanske är lite dyrt att vara där men jag bor i Sverige och har alltid gjort det. :)
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Doka tristar syncro
« Svar #25 Dato: 11. Juli 2013 kl: 06:56:35 »
Det är inget större fel på Norge men kanske lite dyrt att leva där men jag bor i Sverige och har alltid gjort det. :)
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Doka tristar syncro
« Svar #26 Dato: 11. Juli 2013 kl: 07:39:21 »
Mort , det er ikke lige til at bygge en bil om fra wbx til diesel/r4i og tilbage igen... Batterikassen der i en diesel er svejst fast i højre side af motorrummet, eksisterer ikke i en wbx, derimod sidder der beslag til luftfilteret.. Dieselen  har forstærkninger til de bageste ophængt til motorbøjlerne... Og så videre...
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Doka tristar syncro
« Svar #27 Dato: 11. Juli 2013 kl: 07:40:30 »
Citat fra: "gunnar6690" post=101186
Citat fra: "Mort_K" post=101185
Citat fra: "jacob_kornum" post=101154



Arrrh Mort, dog ikke så slemt. Nummerpladen er svensk, norsk bruger samme nummerstil som DK med 2 bogstaver og 5 tal, den her har en svensk nummerplade "ODA 587". Men jeg synes værdien af en bil som den må være originalitet når den nu er sjælden, og jeg ville beholde den med diesel og så hvide plader som Aakermans Guldklump. Det fortjener den efter min bedste mening.


I Norge står de to bogstaver for hvor i landet bilen hører hjemme.
F.eks. NV og ND for Notodden.
LY og LV for Larvik.
KT for Kongsberg
og selvfølgelig alle A og B m.m. står for Oslo.

Og så følger de det svenske system med et lille klistermærke på nummerpladen som dokumentation for betalt afgift for en given periode.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline jacob_kornum

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 360
    • Vis profil
Doka tristar syncro
« Svar #28 Dato: 11. Juli 2013 kl: 08:57:05 »
Den tager mange spændende retninger den her tråd - nu også med specificering af det Norske nummerpladesystem  ;)

Jeg syntes stadig det er spændende at finde ud af om man kan få en syncro under 1500 kg.
NET har en hvor han skriver 'lav vægtafgift' men det fremgår ikke om han refererer til vægt eller brændstoftype eller begge:
http://www.sydfynsautocamper.dk/?page_id=829

Jeg opsummerer lige hvor meget der er på spil med en copy-paste fra BlackChart i en anden tråd

Hvidplade, Benzin, 2013 satser:

1301 - 1500kg = 5380,- årligt
1501 - 2000kg = 7420,- årligt

Og bare for at sammenligne lidt...

Hvidplade, Diesel, 2013 satser:

1301 - 1500kg = 10320,- årligt
1501 - 2000kg = 13640,- årligt
(citat slut)

Over 8.000,- i forskel på let benziner og en tung dieselhakker - det er sgu' til at tage og føle på og ville betyde at man med rette kunne bruge 30 - 50 K mere på den billige. Det må i T3'sammenhæng regnes for en formue.
Bedste Hilsner: Jacob Kornum - T3 wannabe

1990 - 1993 : VW LT 35
1993 - 1995 : Volvo 245
1995 - 1996 : Citröen 2CV
1995 - 2002 : Vespa 150 sprint
2002 - 2004 : Dodge Dart Deamon \'74
2003 - 2004 : Mercedes SE 380 \'89
2004 - 2007 : Crystler Grand Voyager \'99 + Mini Cooper ´07
2007 - 2010 : VW Multivan highline \'06
2010 - 2012 : T3 : DRL : Det Røde Lyn : Caravelle cs \'86
2012 - ?       : HT, DSB og jernælg

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Doka tristar syncro
« Svar #29 Dato: 11. Juli 2013 kl: 09:20:22 »
Der er flere doka syncro  med wbx der står til 1475 kg på registreringsattesten.. Men hvad de vejer reelt er et andet tema... Min grønne doka skal helt afgjort på vægten før/efter ilægning af subarumotor..
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650