Forfatter Emne: Gasdæmper til bagklap. Type og erfaringer søges.  (Læst 1441 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Gasdæmper til bagklap. Type og erfaringer søges.
« Dato: 09. Juli 2013 kl: 23:09:33 »
Hvilken type gasdæmper til bagklap skal jeg vælge?

Bagklappen kan godt holdes oppe pt., men den er lidt "slatten" og i blæsevejr frygter jeg lidt, at den klapper ned med fare for skader på personer eller udstyr. Kravet er, at dæmperen kan holde cykelholder (en aluting som kan holde to cykler).

VW-shoppen har en "standard" gasdæmper til 60 kg - men er det "nok"?

Om et par uger går turen til vestkysten, hvor der nok er lidt vind - så erfaringer modtages gerne hurtigst muligt.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Gasdæmper til bagklap. Type og erfaringer søges.
« Svar #1 Dato: 10. Juli 2013 kl: 07:34:16 »
Busschmeide har 3 forskellige forstærkede gasfjedre:

Let forstærket  er på 650 N, forstærket på 870N og så den virkeligt kraftige på 1250N.

En serie fjeder er på 590 N

Jeg havde først købt den på 870N til at løfte min klap med reservehjul på, men da det sidder rimeligt lavt giver det et kraftigt moment så det viste sig at et sæt 1250N lige præcis er nok, især om vinteren hvor trykket er lavere pga. kulden.

Til gengæld skal du bruge hele familien incl. hunden, til at få den ned, hvis der ikke er reservehjul på :cheer:

Så du skal vurdere om du kun har brug for noget der er en lille smule kraftigere end en standard (650N) eller du skal op i en 870N, der skulle kunne bære et par cykler også.

http://busschmiede.de/shop/Sonstige-Anbauteile_2_s2
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline chris-and

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
    • Vis profil
Gasdæmper til bagklap. Type og erfaringer søges.
« Svar #2 Dato: 10. Juli 2013 kl: 08:11:59 »
Jeg bruger 800/870n fra Käfer&Co - de passer fint til cykelholder m. 1-2-3 cykler, ved 3 voksencykler bruger jeg dog også en støtte stang hvis de skal hænge det oppe i længere tid...
-Christian
-- 6177 1471
MaCrusty 1986 Westy
Lupo 3L 2002

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Gasdæmper til bagklap. Type og erfaringer søges.
« Svar #3 Dato: 10. Juli 2013 kl: 08:58:56 »
Tak Porter og Chis-and, jeg tror en på ca 870 vil være det, som jeg går efter ud fra det, som I skriver.

Der er godt nok mange interessante ting hos Buschmiede - en "farlig" hjemmeside.