Forfatter Emne: Spark dæk  (Læst 4637 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Spark dæk
« Svar #15 Dato: 16. Oktober 2013 kl: 00:24:14 »
Det blev så et meget lille, men meget givende dækspark møde.
At møde kl 16.00 på en almindelig arbejdsdag, er jo det der kaldes en udfordring.
T3søren havde ikke den udfordring i dag, og jeg har den heller ikke i morgen (eller i al fremtid :lol: ). Bjørn Holbæk har den, og tomtom også.
Tre biler, fire gutter, blev det eet kvarter, nej det gjorde det ikke, det blev faktisk til 1 time og 30 minutter :)
Der blev tjekket relæ'er, tjekket turbo, diskuteret indretning, diskuteret rustbehandling, diskuteret dæk, diskuteret hævning, og så kom der lige een fra "indersiden", og den lå Bjørn rigtigt længe med (skurk ;) )en anden måde at håndtere rustskade på, som jeg i al fald aldrig har tænkt på. Et kørende forsøg, der efter nogle uger, ser særdeles lovende ud/grænsende til overbevisende. :)
Ja jeg har kikket i den "store kemikalie bog, her til aften, og "onkel X" kan meget vel være en vej frem, jeg vil ikke uddybe Bjørns ide nærmere, for han kan muligvis/sandsynligvis, sidde på en pose, muligvis/sandsynligvis ,store  penge uden at vide det. B)

Dette kræver beslutninger,tanker, registrering m.v., og dem må Bjørn tage :)

Det var i al fald en rigtig god eftermiddag.

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline tomtom

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 544
    • Vis profil
Spark dæk
« Svar #16 Dato: 16. Oktober 2013 kl: 20:54:07 »
Ja, det var et godt initiativ  og selv om vi ikke nåede jorden rundt, så var vi rundt om og ind i et par stykker.
Ses derud  :)
Mvh. Tom Nielsen

White Star 90  med golf II motor 1.6 TD

Offline Bjørn Holbæk

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 178
    • Vis profil
Spark dæk
« Svar #17 Dato: 16. Oktober 2013 kl: 22:02:48 »
Citat fra: "Aakerman" post=104167
Det blev så et meget lille, men meget givende dækspark møde.
At møde kl 16.00 på en almindelig arbejdsdag, er jo det der kaldes en udfordring.
T3søren havde ikke den udfordring i dag, og jeg har den heller ikke i morgen (eller i al fremtid :lol: ). Bjørn Holbæk har den, og tomtom også.
Tre biler, fire gutter, blev det eet kvarter, nej det gjorde det ikke, det blev faktisk til 1 time og 30 minutter :)
Der blev tjekket relæ'er, tjekket turbo, diskuteret indretning, diskuteret rustbehandling, diskuteret dæk, diskuteret hævning, og så kom der lige een fra "indersiden", og den lå Bjørn rigtigt længe med (skurk ;) )en anden måde at håndtere rustskade på, som jeg i al fald aldrig har tænkt på. Et kørende forsøg, der efter nogle uger, ser særdeles lovende ud/grænsende til overbevisende. :)
Ja jeg har kikket i den "store kemikalie bog, her til aften, og "onkel X" kan meget vel være en vej frem, jeg vil ikke uddybe Bjørns ide nærmere, for han kan muligvis/sandsynligvis, sidde på en pose, muligvis/sandsynligvis ,store  penge uden at vide det. B)

Dette kræver beslutninger,tanker, registrering m.v., og dem må Bjørn tage :)

Det var i al fald en rigtig god eftermiddag.

Venlig hilsen
Bent




Hej Bent, Tom, Søren og jer andre.

Tak for en god snak i går, og gæt hvem der kunne starte i morges, uden at kortslutte gløderørene direkte til batteriet ;0) Jeg vil fortsat prøve at skifte vandføleren, for at se om det i bund og grund er den, som er årsagen til at gløderørene ikke får den rette besked.

Mit rustbeskyttelses -forsøg kan jeg lave en tråd om på et tidspunkt med billeder og data på de midler jeg forstiller mig at bruge. Jeg har ingen hemmeligheder når det gælder kampen imod rust på vores vwer :0)

Hyggeligt med et lille spark dæk arrangement, det må vi have noget mere af. Måske skulle jeg sætte kaffen over en dag i nær fremtid og åbne garagen.
vw T3 syncro gl 1991 (camperbus)
vw T3 brun med mer brun 1983 8 pers.
vw T1 model 24 bus 1962
vw hybrid projekt-nu med plader 1963
vw bobbel 1500cc 1969
Herfølge tlf. 22 18 47 65

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Spark dæk
« Svar #18 Dato: 17. Oktober 2013 kl: 00:34:15 »
Hej Bjørn
Garagemøde, kanon god ide, jeg er med.
Jeg agter at spørge ind til din "onkel X" ide, hos mennesker der ved, hvad "onkel X handler om, og så kan du få nogle svar inden "kineseren" fyres af

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"