Forfatter Emne: Den værste del at skifte på en T3 ?  (Læst 5034 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Den værste del at skifte på en T3 ?
« Svar #15 Dato: 24. Oktober 2013 kl: 21:20:04 »
@Jarl, bare vent til du skal skifte tankpumpe på din scudo  :evil:
med mindre det er den model uden  :unsure:

jeg har forøvrigt fundet en sådan en på mit lager, i et rasseri af oprydnings vandvid :silly:
er det en jeg skal ligge til side til dig? prisen er afhentet gratis, dvs ingen rabat  :ohmy:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Den værste del at skifte på en T3 ?
« Svar #16 Dato: 24. Oktober 2013 kl: 21:21:58 »
Ja, hjælp I bare hinanden med den hukommelse. Det vil I få meget mere brug for jo ældre I blir.
 Hvad angår den stakkels Bimmer. Piece of cake ifølge den tyske mekker.
 Har i øvrigt købt julegaven til dig Jarl. Og nej det er ikke et spil memory.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Den værste del at skifte på en T3 ?
« Svar #17 Dato: 25. Oktober 2013 kl: 08:48:38 »
Ville ønske at blæseren i en bimmer sad monteret som i en scudo eller en golf 2....  :(
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Den værste del at skifte på en T3 ?
« Svar #18 Dato: 25. Oktober 2013 kl: 23:19:23 »
Citat fra: "Jønne Ukendt" post=104418

 Har i øvrigt købt julegaven til dig Jarl. Og nej det er ikke et spil memory.


Et slæbetov til vores næste samtidige ferie til Italien?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Den værste del at skifte på en T3 ?
« Svar #19 Dato: 26. Oktober 2013 kl: 12:55:20 »
Citat fra: "Jarl" post=104413
Ja, det er rigtigt. Sådan en blæser kan altså være noget bøvl at skifte. Jeg blev tvunget ud i det på Scudo'en, for det er jo ikke til at holde ud at køre gennem en sommer uden kølende luftstrømme fra a/c, og den gamle blæser kunne godt nok stadig blæse, og den hylede heller ikke, men det var som om den lige manglede de sidste 5% i topydelse, så der var jo ingen vej udenom.

Altså måtte jeg den tunge vej! Jeg satte mig på mine gamle knæ ved siden af bilen med passagerfordøren åben. Så lænede jeg overkroppen ind i passagersidens fodrum og kiggede opad. Her faldt mit blik på dagens udfordring: Blæsermotoren var monteret med 3 - ja, tre - stjerneskruer. Det føltes som første slag i hovedet. Jeg måtte ind til værkstedsbordet for at finde de rigtige bits til skruetrækkeren, og jeg ledte adskillige sekunder i kassen, før jeg fik øje på den rigtige. Der var bare ikke noget, der skulle gå let den dag! Så satte jeg den i skruetrækkeren og gik ind til bilen igen. Det gik fint med den første skrue, men allerede ved den næste kom en ond forhindring: Jeg var nødt til at dreje skruetrækkeren nogle grader for at få bit'en ind i kærven. Som om jeg ikke havde haft modgang nok, så viste det sig, at der ikke kun var tre skruer, men sandelig også et multistik. Det var så hævngerrigt udformet, at man på én gang skulle klemme ind på en lille pal og samtidig trække stikket ud af motoren. Her stod jeg så modløs og udslidt - kun for at møde dagens Waterloo - min skæbnetime. Det viste sig, at den nye blæsermotor var pakket i en kasse med små flamingodimser, så jeg måtte fjerne tre-fire stykker fra møllen på blæseren. Heldigvis gik det nemmere at montere den - der havde jeg jo så også gjort nogle erfaringer, om hvor besværlighederne var. Py-ha - sikke en omgang! Føler med dig, Tony ;-)


Vis os nu det billede af den kørende Carat..... :silly:

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Den værste del at skifte på en T3 ?
« Svar #20 Dato: 26. Oktober 2013 kl: 14:42:10 »
Hinze, du er urimelig. Så ska han jo til at søge I fotoalbummet fra 96-99.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Den værste del at skifte på en T3 ?
« Svar #21 Dato: 26. Oktober 2013 kl: 21:00:10 »
Har du stadig billeder af Europas eneste luftkølede twinslider, Hinze. Hvordan gik det egentlig med den?  :P
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Den værste del at skifte på en T3 ?
« Svar #22 Dato: 27. Oktober 2013 kl: 22:21:02 »
Citat fra: "Jarl" post=104453
Har du stadig billeder af Europas eneste luftkølede twinslider, Hinze. Hvordan gik det egentlig med den?  :P


Jada, Den er stille...

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Den værste del at skifte på en T3 ?
« Svar #23 Dato: 28. Oktober 2013 kl: 00:25:19 »
og læg lige mærke til den sjældne skyderude i termoversion,
gad vide hvor den er nu  :woohoo:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Den værste del at skifte på en T3 ?
« Svar #24 Dato: 01. November 2013 kl: 08:21:19 »
Har nu forsøgt at montere en T3 varmeblæser i en BMW af Ukendt oprindelse... Den passede ikke..  :sick:
[attachment=15951]h9d903b4.jpg[/attachment]
[attachment=15952]hc49775e.jpg[/attachment]
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Den værste del at skifte på en T3 ?
« Svar #25 Dato: 01. November 2013 kl: 09:26:15 »
Altså, det er da ikke det værste med den blæser. Nej, at ligge ude I gruset og skifte pakninger ved
 udstødningsmanifold på en JX som ikke har set en "kærlig hånd" siden Idi Amin var ved magten.
 Det er surt arbejde.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Den værste del at skifte på en T3 ?
« Svar #26 Dato: 01. November 2013 kl: 10:22:58 »
Citat fra: "Jønne Ukendt" post=104596
Altså, det er da ikke det værste med den blæser. Nej, at ligge ude I gruset og skifte pakninger ved
 udstødningsmanifold på en JX som ikke har set en "kærlig hånd" siden Idi Amin var ved magten.
 Det er surt arbejde.

 Mvh Jønne Ukendt


Enig... :-)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L