Forfatter Emne: Erfaring/råd/tips/hjælp søges til køb af T3  (Læst 1161 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MikkelJensen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 19
    • Vis profil
Erfaring/råd/tips/hjælp søges til køb af T3
« Dato: 11. Januar 2014 kl: 20:32:56 »
Hej folkens !

Jeg er på jagt efter en T3, som skulle gå i bytte for min Benz.
Jeg er bla. blevet tilbudt en Syncro og en Sika.
Motoren skal renoveres eller skiftes ud i Sika'en, mens Syncro'en er køreklar.

Jeg flg. spørgsmål:

1. - Er det en omfattende operation at udskifte motor? Og hvad skifter man evt. til?
Orig. T3 motor, eller noget fra en nyere bil? (Kan oplyse at Sika'en er født med ca. 60 hk.)

2. - Er der noget/områder man skal være opmærksom på ved besigtigelse af sådanne køretøjer?

3. - (Drengerøvs spørgsmålet) Kan en Syncro sænkes ligeså meget som en 2wd, pga. trækakslerne?

Evt. andre tips/råd modtages meget gerne! :)
På forhånd tak.

Mvh. Mikkel

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Erfaring/råd/tips/hjælp søges til køb af T3
« Svar #1 Dato: 11. Januar 2014 kl: 20:50:39 »
3. - (Drengerøvs spørgsmålet) Kan en Syncro sænkes ligeså meget som en 2wd, pga. trækakslerne?

DET ER FORBUDT AT SÆNKE EN SYNCRO - HVIS NOGEN SKULLE FINDE PÅ DET, ER DET PÅ EGET ANSVAR!!!
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Erfaring/råd/tips/hjælp søges til køb af T3
« Svar #2 Dato: 11. Januar 2014 kl: 21:00:01 »
Citat fra: "MikkelJensen" post=106802
Hej folkens !

Jeg er på jagt efter en T3, som skulle gå i bytte for min Benz.
Jeg er bla. blevet tilbudt en Syncro og en Sika.
Motoren skal renoveres eller skiftes ud i Sika'en, mens Syncro'en er køreklar.

Jeg flg. spørgsmål:

1. - Er det en omfattende operation at udskifte motor? Og hvad skifter man evt. til?
Orig. T3 motor, eller noget fra en nyere bil? (Kan oplyse at Sika'en er født med ca. 60 hk.)

2. - Er der noget/områder man skal være opmærksom på ved besigtigelse af sådanne køretøjer?

3. - (Drengerøvs spørgsmålet) Kan en Syncro sænkes ligeså meget som en 2wd, pga. trækakslerne?

Evt. andre tips/råd modtages meget gerne! :)
På forhånd tak.

Mvh. Mikkel


1. motorskift skulle ikke være den store opgave; det kommer selvfølgelig an på dine evner. Nogle vil have det originalt, andre lægger række4 benzin i fra en f.eks golf eller passat.

2. tjaa, som alle biler er der steder der kan trænge til lidt omsorg. På T3 kan plade samlingerne være triste. forstykket bag forkofanger; inderskærm foran ved sikkerhedsselerne. Ellers er en prøvetur vel på sin plads. Skydedøren kan falde af, hvis rullelejet er slidt ned.

3. Lad være med at købe syncro hvis den skal i knæ

god jagt

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.191
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Erfaring/råd/tips/hjælp søges til køb af T3
« Svar #3 Dato: 11. Januar 2014 kl: 21:11:33 »
motorskift på en benziner er lidt mere omfattende end på en diesel, simpelthen fordi der er flere slanger og ledninger...
hvis du har en dieselmotor stående, som er pillet ud af en anden T3, så kan to mand skifte motor på 4 timer, fra den ruller ind på liften og til den er ude og prøvekøre...

regn med 5 timer hvis du står alene med det ude i perlestenene...

Det er ikke svært at skifte motor på en T3, og du bliver hurtigt god til det... Det bliver en vane. lidt ligesom at skifte olie og sprinklervæske...

jeg synes heller ikke at det giver mening at sænke en syncro.. 2WD kan blive rigtigt hårde at se på vis de kommer ned på vejen, og Syncroer bliver rigtigt potente, når de får et par cm i vejret...

vi glæder os til fotos af dine projekter. uanset om de går mod jorden eller imod verdensrummet...

mvh Erik
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline MikkelJensen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 19
    • Vis profil
Erfaring/råd/tips/hjælp søges til køb af T3
« Svar #4 Dato: 11. Januar 2014 kl: 22:41:31 »
Citat fra: "t3søren" post=106804
3. - (Drengerøvs spørgsmålet) Kan en Syncro sænkes ligeså meget som en 2wd, pga. trækakslerne?

DET ER FORBUDT AT SÆNKE EN SYNCRO - HVIS NOGEN SKULLE FINDE PÅ DET, ER DET PÅ EGET ANSVAR!!!

Det er noteret.. :lol:   Anses det som helligbrøde? :silly:


Hinze

1. - Hvordan passer motorbeslag osv. ved ombytning fra org. motor til feks. Golf 1.4 / 1.8 motor? Det "nemmeste er måske at ligge en tilsvarende (hk mæssigt) diesel motor i? (Snakker vi Golf 2/3 og Passat 35i/3B?)
1./a - Faldee værdien drastisk hvis der monteres en "uoriginal" motor i?

2. - Da jeg er ude efter en bil der kan sænkes (Man bliver vel aldrig klogere :silly: ) Så derfor må det blive Sika'en jeg satser på.
Så skydedøren falder med garanti ikke af :)

3. - Det skal den, nemlig... :)


Erik

Jeg har som sagt ikke rodet med T3'ere før, så derfor er en diesel motor ikke noget jeg lige har liggende - Er disse svære at finde andetsteds?

Haha - det bliver simpelthen en vane at skifte motor? :D Er det fordi originale motorer ikke er driftsikre? Ville det være en fordel at ligge en Golf/Passat motor i?

Billeder skal nok komme så snart der holder en T3 i garagen. Løbende opdateringer kommer også, når jeg kommer i krig med den.
Jeg får nok også brug for flere råd og hjælp.

Foreløbig tak for hjælpen ! :)