Forfatter Emne: Varme systemet  (Læst 1419 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline frank

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
    • Vis profil
Varme systemet
« Dato: 24. Januar 2014 kl: 15:17:05 »
Hej alle glæde t3 ejer

i min t3 1,6 TD JX der er ikke cirkulation i varmesystemet. Det er bliv optaget denne vinter efter om sommeren blæser i kabine bliv skiftet.

- rørene fra motor til og fra den lille køler er bliv blæst
- der kommer vand i gemmen den lille køler foren blæser (det bliv testet ved at hælde vand fra indgang rør som kommer ud af udgang rør)
- termostat er bliv skiftet og den sætter blæser i gang når motor bliv for varmt
- vandpumpen er tre år gammel og der er godt med tryk i kølesystemet

Kan det være at der sidder noget i motor som hjælper/giver tryk til varmesystemet?
Kan det være at noget under udskiftning af kabineblæser bliv ikke tilsluttede som det skulle?

Er der nogen der ud som har prøvet noget lignede eller kender varmesystemet god nok til komme med den genialt løsning?

Jeg takker i forvejen for alt form for svar og håber at vinter kommer snart til føle ikke så kold under kørsel.
Håber at undgå montering af brænde ovn :))

Mange hilsner fra en glæde t3 ejer
Frank

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Varme systemet
« Svar #1 Dato: 24. Januar 2014 kl: 15:24:35 »
den skal nok bare have en ordenlig udluftning
jeg har lige sakset nedenstående fra en anden tråd om emnet

 Derfor tager vi den lige igen - udluftningsproceduren:
Du starter bilen. Åbner for ekspansionsbeholderen foran batteriet. Med venstre hånd giver du gas på dieselpumpen. Find et omdr.tal på 2500 - 3000 rpm. Nu falder vandstanden i beholderen - right?. Du har en dunk med kølervæske/vand klar i højre hånd. Ikke slippe gassen! Du fylder beholderen op - helt op! Til randen! Du holder stadigvæk gas på med venstre hånd. Nu skruer du låget på ekspansionstanken med højre hånd. Skru det tæt til. Bliv ved med at holde gassen på. Tag et stykke pap og sæt i klemme ved regulatorarmen, så den holder gassen af sig selv. Gå nu frem til køleren og luk udluftningsbolten et par omgange op. Nu skal det piple op med bobler/vand. Bliver der ikke ved med at være overtryk, så der kommer noget ud af skruehullet indtil det er klart væske uden bobler? Så gentager du bare hle processen forfra indtil det duer.
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline frank

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
    • Vis profil
Varme systemet
« Svar #2 Dato: 24. Januar 2014 kl: 15:32:27 »
tak, jeg prøver.