Forfatter Emne: Hvis I alle vil vide det...  (Læst 1419 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MikkelJensen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 19
    • Vis profil
Hvis I alle vil vide det...
« Dato: 26. Marts 2014 kl: 09:00:10 »
.. om en 1,6td kan erstattes af en 1,9..

I er alle velkomne til at kigge forbi Ulsted i Nordjylland idag eller imorgen - så kan I få syn for sagen, da min motor stod af igår :(
Jeg fik en 1,9 TDI motor med i købet som skal ligges i istedet.

Men hvis i kigger forbi, så tag lige arbejdstøjet på, for jeg kunne virkelig godt bruge en hånd, da T3'eren er min hverdagsbil..
(Kvitterer selvfølgelig med kolde øl/sodavand og pizza)

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Hvis I alle vil vide det...
« Svar #1 Dato: 26. Marts 2014 kl: 17:19:41 »
Ville gerne men desværre er turen lidt lang, håber det glider alligevel. pøj pøj  sidst fik jeg hjælp af Mads og det hjælper jo med en expert på sidelinjen,
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline MikkelJensen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 19
    • Vis profil
Hvis I alle vil vide det...
« Svar #2 Dato: 26. Marts 2014 kl: 17:38:23 »
Jeg fik liv i motoren i formiddags - Dog har den været kørt ret varm, men håber at den kan reddes, så motorskiftet kan vente til en andet, mere planlagt, tidspunkt :)
Det kan være Mads er mand for at hjælpe med motorskiftet... :)

Men der er stadig øl i garagen i aften, hvis nogen skulle være i området :)

Offline dieselpower

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 71
    • Vis profil
Hvis I alle vil vide det...
« Svar #3 Dato: 26. Marts 2014 kl: 21:05:27 »
Hej

lidt livs forlængende første hjælp til den gamle motor vil være at skifte olie + filter og evt termostat. Afhængigt af hvor længe og hvor meget den skal køre.

øl  :woohoo:

Må blive en anden god gang, måtte en tur til Give (turbomotor.dk) og hente en ny silicone slange. Remhjulet på generatoren havde flækket den gamle. Den blev så nødrepareret med gaffa og det holdte fint indtil jeg kom til at kroge 1200 kg efter bilen :pinch:

Meen man kan jo altid tid tage på kage patrulje i weekenden :P

Offline MikkelJensen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 19
    • Vis profil
Hvis I alle vil vide det...
« Svar #4 Dato: 26. Marts 2014 kl: 21:29:19 »
Jeg har genopfyldt olien. Imorgen skal jeg ud og have fat i nogle plastic studser til kølesystemet, da det er dem der gør at bilen smider al kølervæsken.

Jeg har allieret mig med en kammerat i næste weekend, hvor vi skifter motoren ud med TDI'eren, så jeg går igang med at bestille dele hjem til den i næste uge, så den bliver serviceret og er topklar til montering. Så den gamle skal "bare" holde så længe  :silly:

Næste weekend er der også "åben hus", hvis der er nogen der har lyst til at kigge forbi og give et nap med, eller blot få en kold øl :)

1200kg. på krogen?  :ohmy: Det skal ikke gå meget op ad bakke så..   :cheer: