Forfatter Emne: Opgradering fra runde til firkantet forlygter?  (Læst 1278 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Opgradering fra runde til firkantet forlygter?
« Dato: 29. Maj 2014 kl: 11:40:54 »
Hej

Jeg skal have opgraderet fra de 2 runde til 4 firkantet forlygter på min T3.

Det er åbenlys der skal bruges en anden grill og nogle de andre lygter.

Men har følgende spørgsmål:
1) Hvad skal jeg bruge af ledningsnet/stik for at opgradere, går ud fra det samme ikke passer over, kan der købes et set eller skal jeg selv strikke noget sammen?
2) Skal jeg bruge nogle andre beslag ti at holde lygterne?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Opgradering fra runde til firkantet forlygter?
« Svar #1 Dato: 29. Maj 2014 kl: 18:55:38 »
Ja, der skal laves nogle nye beslag, da dobbeltlygterne i sagens natur er bredere, men du kan evt. skære de eksisterende af og svejse dem på så de passer, og ellers har nogen nok en reservedelsbil stående ?  Jeg har et sæt liggende, men de er såvidt jeg husker skåret af med en vinkelsliber. Det optimale er hvis punktsvejsningerne er boret ud.

Ledningsnettet bør så afgjort modificeres. Stikket til H4 pæren i hovedlygterne er det samme, men du får pludselig et ekstra forbrug på to halogenpærer mere = 2 x 55 watt.  Her kan det betale sig at montere relæer til både hovedlygter og ekstralygter. Du belaster ikke de gamle ledninger, kontakter og sikringsboks i samme grad, og får som bonus noget ordentligt lys på kareten. Det kræver selvsagt veldimensioneret kabling, sikringer etc. men der er tidligere oprettet tråde om emnet.

Det er ikke så kompliceret: Brug det originale ledningsnet som styrestrøm til relæerne. Så har du stadig langt og kort lys m.v. og kan indskyde en kontakt til projektørerne hvis du har lyst til det.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Opgradering fra runde til firkantet forlygter?
« Svar #2 Dato: 29. Maj 2014 kl: 20:28:58 »
Jeg har komplette lygte-ledningsnet til firkantlygterne. De kommer med på træffet.
Jeg finder sikkert også nogle lygter med beslag og grill, til at tage med.......

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.