Forfatter Emne: Visco Old School 30.000 downsized from 60.000  (Læst 1201 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
Visco Old School 30.000 downsized from 60.000
« Dato: 19. April 2015 kl: 12:47:05 »
Så skete det ...
Langt om længe fik jeg for tredje gang monteret et sæt - ny renoverede 5.43 gearkasser -  diesel på min syncro doka. Ja, jeg kunne godt li`art sparke til Neuffer (TriStar Connection). Samtidig blev der igen skiftet til den originale 30.000 silikonolie (friktion) med en frisk renoveret visco. De første 5 km skulle de mekaniske dele lige finde sammen, de sidste 5 km - efter en 15 km tur - gik fint i aftes.

Jeg er helt væk fra 60.000 - vil også aldrig montere 100.000.

Friktionen er blødere i bykørsel med de 30.000 og gearkasserne har det meget bedre på den lidt mere zarte måde - de lever længere. Og jeg tester nok til efterår friktionen i Fuerstenau Forest op ad bakke, der hvor de tudende Land Rover folk kun kommer op med den warmkogende "Winsch" ...

Gearkasseolien blev til en tur med 75W90 Liqui Moly.

Jeg renoverer vicoer kun med "old school" 27.000 til 35.000 i fremtiden.

Nu er det camperens tur, skal lave topstykke - eller - i tilfælde af worest case - skifte en JX next weekend.

Husk det med de 30.000, dette anbefales. Skulle der være behov, så er jeg fremtidig igen med på en "Visco hyggedag" enten hos Andres aller hos mig. Husk komfur til projektet (75 minutter ved 115 grader skal viscoen bages uden monteret øverste udluftningsskrue)

Jens


[attachment=19535]2015_Getriebetausch_Visco_30000.jpg[/attachment]
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963