Forfatter Emne: Subaru vs. Vw  (Læst 5647 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline t3brian

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 271
    • Vis profil
Subaru vs. Vw
« Dato: 19. Juli 2015 kl: 21:33:54 »
Hvorfor en en Subaru motor? Hvorfor ikke en Audi V6 eller en vr6 motor, og er den eneste gear kasse som kan bruges en un1 ?

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Subaru vs. Vw
« Svar #1 Dato: 20. Juli 2015 kl: 22:16:16 »
Fordi en T3'er kan synes med Subaru motor (op til 2.2 med 134hk) VR6 motor, glem det, 2.8 vr6 har 174 HK så dne vil aldrig kunne synes i en T3'er og Audi V6'erne, er også for kraftfulde, der er nogle 5 cylle række motorer der nok godt kunne godkendes (de brugte 5 cylle motorer i sydafrica)
Og grunden til Subaru er jo at T3'erne med benzin motor havde boxermotoer, så når man putter en subaru i, får man jo den rigtige lyd  B)

Grunden til man bruger UN1 gearkasser hvis man vil ha en anden gearkasse i (en std gearkasse ha holde til mener det er omkring de 130-140 hk og 190 Nm (med køleblik monteret i gearkassen)) er fordi UN1 gearkassen kan man "let" vende diffrentialet om, (den gearkassen havde vendt diffrentiale i biler som Delorean og diverse Lotus modeller) så bilen kommer til at køre den rigtige vej, der er ikke rigtig nogle andre gearkasse man kan vende diffrentialet om på den måde, så skal man ud i at ha en Porsche Gearkasse.
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline t3brian

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 271
    • Vis profil
Subaru vs. Vw
« Svar #2 Dato: 21. Juli 2015 kl: 13:44:10 »
Kan det passe man man også kan bruge en Subaru gearkasse ? Hvis man bruger den original t3 gearkasse , vil man så stadig køre med mange omdr ved 130 km/t

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Subaru vs. Vw
« Svar #3 Dato: 22. Juli 2015 kl: 08:45:33 »
Du opnår ingenting ved blot at skifte motoren med hensyn til mange omdrejninger på motorvej. Subarugears har kron og spidshjul der vendt så det passer i retningen til en T3'er. Det kunne der sikkert opnå færre omdrejninger.
Der er også mulighed for at vende en passat/audi gearkasse. Se mere her

Offline t3brian

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 271
    • Vis profil
Subaru vs. Vw
« Svar #4 Dato: 25. Juli 2015 kl: 15:56:03 »
Det er vist nemmest med en un 1 gearkasse. Nogen der ved helt nøjagtigt hvilken bil den sider i ? Årgang osv. Kan se den sider i en Renault 25 dem er der ikke mange af. Og en espece men kan ikke finde årgangen

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Subaru vs. Vw
« Svar #5 Dato: 25. Juli 2015 kl: 18:12:56 »
Citat fra: "t3brian" post=121750
Det er vist nemmest med en un 1 gearkasse. Nogen der ved helt nøjagtigt hvilken bil den sider i ? Årgang osv. Kan se den sider i en Renault 25 dem er der ikke mange af. Og en espece men kan ikke finde årgangen


det er jeg ikke helt enig i. Du kommer til at fjerne tværvangen for at den fysisk kan være der eller har jeg misset en detalje

Offline t3brian

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 271
    • Vis profil
Subaru vs. Vw
« Svar #6 Dato: 25. Juli 2015 kl: 19:44:34 »
Ok det har jeg ikke lige fanget. Men med Subaru gear kassen sidder gear skiftet i enden hvor der skal bores hul igennem vangen? Eller tager jeg også fejl her ?

Offline t3brian

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 271
    • Vis profil
Subaru vs. Vw
« Svar #7 Dato: 25. Juli 2015 kl: 20:48:25 »

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Subaru vs. Vw
« Svar #8 Dato: 25. Juli 2015 kl: 22:51:05 »
jeg kan godt se i beskrivelsen du linker til at, at de vælger at rykke hele motor/gear tilbage og derved undgår at fjerne vangen. Det er da en god mulighed. Det er vist også rigtigt at subarugearkassen kræver et hul i selvsamme vange.
Jeg ville selv helt klart vælge at bruge mine sparepenge på en omvendt passat/Audi gearkasse, men det frie valg består heldigvis  :)

Her et link til dele til den omvendte

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Subaru vs. Vw
« Svar #9 Dato: 27. Juli 2015 kl: 23:02:52 »
Renault UN1 gearkassen sad i Renault 25, Renault Espace 1(1984-1991)  Renault Espace 2 (1991-1997) Renault 21 (modeller med langsliggende motor) Renault 30, Diverse Lotus modeller, Delorean.
Hvis du vil forsøge dig med Renault gearkasse, så vil jeg foreslå dig at kontakte Torkild fra Skinnerup Auto han er Renault ekspert, og han gør rigtig meget i 25, Espace og andre Renault modeller der er sjældne herhjemme, og han har sikkert en UN1 gearkasser, på lager http://www.skinnerupauto.dk/
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)