Forfatter Emne: Hjælp til reparation/udskiftning af slavecylinder  (Læst 2421 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SørenMA

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
  • By: 8881
Hjælp til reparation/udskiftning af slavecylinder
« Dato: 04. Juli 2016 kl: 13:10:48 »
Hej,

Jeg håber, at jeg kan finde en venlig sjæl, som kan/vil være behjælpelig med at reparere/udskifte min slavecylinder - naturligvis mod betaling  :) Den er begundt at smide væske under motoren, så mit gæt er, at det er slavecylinderen.

Det lyder umiddelbart som en opgave man selv kan gå til, men mangler lidt tro på mine mekaniske evner. Så håber, at en i det østjyske vil have mulighed for at hjælpe.

På forhånd tak for jeres indlæg.

Vh
Søren

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 139
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sv: Hjælp til reparation/udskiftning af slavecylinder
« Svar #1 Dato: 04. Juli 2016 kl: 16:34:34 »
Væske under motoren....hmmmm...min korte erfaring med T3 siger mig at det kan betyde MANGE ting  :) :)

men kig evt. på https://www.youtube.com/watch?v=q9dO5nkDMIY der er det vist rimeligt godt. Skal dog siges at det kan sagtens gøres uden lift, men den skal hæves på en eller anden måde.

En rimelig enkel operation, men kig efter dit koblingsrør med det samme så du ikke risikere at det er tæret og det er der koblingsvæsken kommer fra.

mvh
Bjarne
Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 953
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Sv: Hjælp til reparation/udskiftning af slavecylinder
« Svar #2 Dato: 04. Juli 2016 kl: 20:53:54 »
Jeg har været der med Appelsinen (sælger havde fortalt mig at den brugte lidt bremse væske), frisked en koblings cylinder der lå på lager op og gik i gang, og jep det var så røret der gik til den der var defekt, klemte det af med en tang, og der er en samling længere ned hvor jeg skilte det ad og satte et nyt rør ind husk at at lave et på spiraler til aflastning. På nogen er det en plastslange som typiskes er ved at være hård og mør den kan enten skiftes med en frisk eller med kobberrør hvor der er lavet en spiral 3-4 omgange meden Ø på ca 40-50mm så det kan arbejde.

Et kraveværktøj (Biltema) samt div nipler og en gang bremse rør er en god start før du begynder at skille noget ad.

PS: Det hele blev lavet i indkørslen
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline SørenMA

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
  • By: 8881
Sv: Hjælp til reparation/udskiftning af slavecylinder
« Svar #3 Dato: 05. Juli 2016 kl: 07:19:48 »
Tak for jeres indlæg. 

Det lyder og ikke ser ikke ud som en helt umulig opgave - væsken kommer fra samme sted som i videoen, altså ved gummimanchetten. Jeg vil dog lige følge rådet om at kontrollere røret/slangen inden jeg går videre  ;)