Forfatter Emne: Hvilket startbatteri kan i anbefale?  (Læst 2459 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Isholm

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 25
    • Vis profil
  • T3 model: 1.6 td. 1990
  • By: Svendborg
Hvilket startbatteri kan i anbefale?
« Dato: 06. Marts 2017 kl: 09:28:11 »
Hej.
Vores startbatteri har udtjent sin værnepligt, og det er tid til at skifte det ud. Hvad kan i anbefale? Vi har en 1,6 td (JX tror jeg den hedder) fra 1990. Er thansens exide batterier helt håbløse? Jeg har kigget på dette http://www.thansen.dk/product.asp?pn=-686077575&n=1814854507&regnr=&RegNrRecID=0&tid=6303&group=2100&refloc=2.
På forhånd mange tak for hjælpen..........Andreas

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Hvilket startbatteri kan i anbefale?
« Svar #1 Dato: 06. Marts 2017 kl: 10:28:20 »
Hej.
Vores startbatteri har udtjent sin værnepligt, og det er tid til at skifte det ud. Hvad kan i anbefale? Vi har en 1,6 td (JX tror jeg den hedder) fra 1990. Er thansens exide batterier helt håbløse? Jeg har kigget på dette http://www.thansen.dk/product.asp?pn=-686077575&n=1814854507&regnr=&RegNrRecID=0&tid=6303&group=2100&refloc=2.
På forhånd mange tak for hjælpen..........Andreas

Jeg har gode erfaringer med Exide batterier, hvorimod jeg har dårlige erfaringer med Varta.

Sørg for at få ladet det helt op med en moderne automatlader, (gamle billige ladere duer ikke til moderne batterier) og få den gerne ladet helt op jævnligt. Jeg har lige købt en  5 Amp Bluepower Victron lader, som jeg har fastmonteret i min daily driver Ford Galaxy. Så har jeg mulighed for nemt at toppe mit batteri op.

I Ulven har jeg selvfølgelig også en topkvalitet svensk Tystor lader til mine to Exide batterier.
« Senest Redigeret: 06. Marts 2017 kl: 16:27:27 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Sv: Hvilket startbatteri kan i anbefale?
« Svar #2 Dato: 06. Marts 2017 kl: 11:08:59 »
førhen sværgede jeg til Varta, men min leverandør skiftede til Exide for en del år siden, jeg endnu ikke oplevet problemmer, jeg er er især glad for deres Premium serie, de koster marginalt mere, men har større CCA, som er kold starts strøm (Cold Cranking Amps)

btw. det er samme lastbil der kommer med både Varta og Exide, om det er samme fabrik har jeg ikke nørdet i...
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Hvilket startbatteri kan i anbefale?
« Svar #3 Dato: 06. Marts 2017 kl: 16:09:01 »
førhen sværgede jeg til Varta, men min leverandør skiftede til Exide for en del år siden, jeg endnu ikke oplevet problemmer, jeg er er især glad for deres Premium serie, de koster marginalt mere, men har større CCA, som er kold starts strøm (Cold Cranking Amps)

btw. det er samme lastbil der kommer med både Varta og Exide, om det er samme fabrik har jeg ikke nørdet i...

Exide bliver lavet ude i Vinding ved Vejle. Varta Danmark har tilsyneladende hovedsæde i Ålborg, men hvor de bliver lavet kan jeg ikke helt gennemskue. :-[
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Sv: Hvilket startbatteri kan i anbefale?
« Svar #4 Dato: 06. Marts 2017 kl: 21:29:56 »
førhen sværgede jeg til Varta, men min leverandør skiftede til Exide for en del år siden, jeg endnu ikke oplevet problemmer, jeg er er især glad for deres Premium serie, de koster marginalt mere, men har større CCA, som er kold starts strøm (Cold Cranking Amps)

btw. det er samme lastbil der kommer med både Varta og Exide, om det er samme fabrik har jeg ikke nørdet i...

Exide bliver lavet ude i Vinding ved Vejle. Varta Danmark har tilsyneladende hovedsæde i Ålborg, men hvor de bliver lavet kan jeg ikke helt gennemskue. :-[

Jeg har hentet en del batterier og battericeller direkte ved Exide i Vejle.
Har endnu ikke set en produktion på stedet?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Hvilket startbatteri kan i anbefale?
« Svar #5 Dato: 06. Marts 2017 kl: 21:37:37 »
førhen sværgede jeg til Varta, men min leverandør skiftede til Exide for en del år siden, jeg endnu ikke oplevet problemmer, jeg er er især glad for deres Premium serie, de koster marginalt mere, men har større CCA, som er kold starts strøm (Cold Cranking Amps)

btw. det er samme lastbil der kommer med både Varta og Exide, om det er samme fabrik har jeg ikke nørdet i...

Exide bliver lavet ude i Vinding ved Vejle. Varta Danmark har tilsyneladende hovedsæde i Ålborg, men hvor de bliver lavet kan jeg ikke helt gennemskue. :-[

Jeg har hentet en del batterier og battericeller direkte ved Exide i Vejle.
Har endnu ikke set en produktion på stedet?

Næh, nu du siger det, er der måske kun Dansk lager og salg. Men hvad ved vi bønder egentligt også om agurkesalat  ???
« Senest Redigeret: 06. Marts 2017 kl: 21:42:37 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Isholm

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 25
    • Vis profil
  • T3 model: 1.6 td. 1990
  • By: Svendborg
Sv: Hvilket startbatteri kan i anbefale?
« Svar #6 Dato: 06. Marts 2017 kl: 21:57:39 »
Mange tak for jeres råd om batterier, og tanker om agurkesalat ;D

Jeg prøver et af dem der er på linket. Har et Yellowtop fra Optima som brugsbatteri, og en moderne lader til at holde dem i topform.

Tak for hjælpen