Forfatter Emne: Hjælp  (Læst 2132 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline steps2heaven

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro 16"
Hjælp
« Dato: 04. Juli 2017 kl: 19:29:48 »
Hej

Jeg kørte på ferie i dag , og måtte desværre vende om med en skuffet 10 årig pige  :-[

Mit problem er at min bil bliver for varm , når jeg kører stærkt.

Alt er tjekket , intet luft i systemet, køler er 2 år gammel , termostat er ny, cirkulationspumpe også ny

Cirkulationen i systemet er også tjekket

Jeg smaskede min motor sidste år , så motor er også ny

Fik så også renoveret min dieselpumpe , så den er også ny

Teorien er nu at min dieselpumpe står forkert , så den ikke forbrænder rigtigt og dermed bliver for varm ???

Nogen derude der er kloge på det problem tak ??

Og sidst men ikke mindst er der nogen der kender en på Sjælland der kan time min diesel pumpe , som ved hvad han laver ? Også hurtigt som muligt , så vi forhåbentligt kan nå afsted inden ferien slutter

Det er en 1,9 TDI AFN der ligger i , ombygget til mekanisk indsprøjtning
Tak




« Senest Redigeret: 04. Juli 2017 kl: 19:31:21 af steps2heaven »

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: Hjælp
« Svar #1 Dato: 05. Juli 2017 kl: 09:43:52 »
Æv, jeg kan ikke hjælpe dig med din teori, men du da også valgt en svær kombi med TDI og mekanisk pumpe. Hvem har samlet den? Måske der er hjælp der

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Sv: Hjælp
« Svar #2 Dato: 05. Juli 2017 kl: 11:07:37 »
Hvor varm er den i virkeligheden ? Der kan jo være fejlvisning, er føleren den samme som i jx ? Har Du mærket om køleren føles varm hele vejen når den viser at den er varm? Har Du luftet køleren ud efter de anbefalinger folk giver for T3 (  http://t3nettet.dk/index.php?topic=92627.msg107324#msg107324 ) Er der god stel mellem motor og karosseri ?.

Håber det giver lidt inspiration, efter min erfaring bliver en diesel  kun for varm af enten for højt ladetryk(næppe sandsynligt, for så havde du nok vidst det ) eller dårlig køling ( egentligt samme problem ) Den har jo ikke samme problemstilling som en benzin ved falsk luft.

mvh Gunnar
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: Hjælp
« Svar #3 Dato: 05. Juli 2017 kl: 12:36:15 »
Tjek lige om du er kommet til at klemme de forreste kølerslanger ved reservehjulet.. Det er set før og giver disse symptomer...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: Hjælp
« Svar #4 Dato: 05. Juli 2017 kl: 12:36:57 »
Tjek lige om du er kommet til at klemme de forreste kølerslanger ved reservehjulet.. Det er set før og giver disse symptomer...

gælder primært 2wd  ;)
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Sv: Hjælp
« Svar #5 Dato: 05. Juli 2017 kl: 16:04:36 »
Hvor er du sød Erik
Al den viden du har hvor kommer det dog fra
Rabundus
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: Hjælp
« Svar #6 Dato: 05. Juli 2017 kl: 16:34:45 »
Hvor er du sød Erik
Al den viden du har hvor kommer det dog fra
Rabundus

Det er bare noget jeg har hørt ;)
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...