Forfatter Emne: DJ'er periodisk høje omdrejninger  (Læst 1843 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline greenstream

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
    • Vis profil
  • T3 model: WBC 2.1 Multivan
  • By: Silkeborg
DJ'er periodisk høje omdrejninger
« Dato: 25. November 2017 kl: 12:00:07 »
Hej
Min DJ'er har fået den ide at den nu og pludseligt tager mange omdrejninger. Det er som at trykke på en knap og så hoppe den op i det samme høje leje.
Der ligger den fast indtil motoren slukkes.
Når motoren startes igen kører den fint. Nogen gange kan det være svært at få liv i motoren igen.
Det sker uafhængigt af kørseksadfærd og vejrlig.
Nogen gange kan der gå dage i mellem andre dage sker det måske 4 gange på 16 km.
Nogen gode ideer ?

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Sv: DJ'er periodisk høje omdrejninger
« Svar #1 Dato: 25. November 2017 kl: 17:24:31 »
Nu har jeg ikke indsprøjtning på min T3'er, men har da efterhånden haft en del biler der har. Jeg kan ikke forestille mig at det kan være andet end et relæ, eller motorstyringen. Kan man ikke måle på styringen med en fejlfinder? Og siger den noget?
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.764
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: DJ'er periodisk høje omdrejninger
« Svar #2 Dato: 25. November 2017 kl: 21:31:52 »
Hej en dj har jo vacumstyring og derfor en masse vacumslanger der kan blive utætte tjek dem , hvis den får falsk luft går den op i omdrejninger , på gasspjældet sidder to små kontakter en der klikker når den går tomgang og en der klikker når den får fuld gas tjek dem om de klikker , der sidder også en box i højre bagskærm ta stikket af og på et par gange så du er sikker på der er kontakt det er jo gamle biler og kan irre lidt i kontakterne , god jagt hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700