Forfatter Emne: Benzin lækker  (Læst 1657 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sneakerfreak

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
    • Vis profil
  • By: 2720 Vanløse
Benzin lækker
« Dato: 09. December 2017 kl: 21:05:40 »
Jeg er i gang med at gøre bilen klar for vinteren og ville fylde tanken helt op inden den blev kørt ind. Det viste sig at være en virkelig dårlig ide, da jeg efter at have kørt en lille tur pludselig så at der dannede sig en fin pøl af benzin under bilen. Det så ud til at benzinen hovedsageligt fossede ud et sted fra tanken (det dryppede fra tanken), men det dryppede også fra det venstre lift punkt lige bag forhjulet. Jeg kørte hjem og det ser ud til at det kun drypper lidt bag venstre forhjul nu. Jeg lagde ikke umiddelbart mærke til om den allerede begyndte at dryppe, da jeg havde tanket.

Med tanke på de utallige historier om busser der er gået i brand, er det her jo ikke ligefrem et drømmescenarie. Jeg har for det meste kørt med noget der ligner halv tank og har ikke oplevet benzin på jorden før, selvom bussen altid har haft lidt af en benzinlugt.

Min umiddelbare tanke er at der må være en pakning på toppen af tanken, der er mør, evt. at den er rustet igennem i toppen, men jeg er lidt mere i tvivl om hvad det kan være der gør at den lækker i venstre side. Lugter jo lidt af ekspansionsbeholder, som driller. Så vidt jeg kan forstå skal der sidde ekspansionsbeholdere i hver side i hjulkasserne, men jeg kan simpelthen ikke se dem, så jeg mistænker lidt at den slet ikke har ekspansionsbeholdere. Er det set før at folk afmonterer dem og så bare sætter en prop i?  ??? Og at det måske er en slange, som ender i ingenting og derfor sender benzin ud i venstre side?

Så hvad gør jeg nu? Har prøvet at kravle under bilen og kigge, men slanger og pakninger er jo ovenpå tanken, så skal den afmonteres før jeg kan blive klogere eller er der noget jeg bør tjekke først?

Mvh. Peter
T3 Transporter/Camper 1979 2.0 CU

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: Benzin lækker
« Svar #1 Dato: 10. December 2017 kl: 08:33:47 »
 de 3 styk nummer 14 har det med at blive hårde og utætte

[attachment id=1 msg=130947]

Offline sneakerfreak

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
    • Vis profil
  • By: 2720 Vanløse
Sv: Benzin lækker
« Svar #2 Dato: 10. December 2017 kl: 16:05:16 »
Ok. Ja, det var nok noget i den stil jeg forestillede mig. Det kræver vel at man fjerner tanken for at kunne skifte dem og så skifter man vel det hele, når man alligevel er i gang?

Jeg undrer mig stadig over ekspansionsbeholderne. De allertidligste modeller har ikke ekspansionsbeholdere af plastik, men de har vel stadig ekspansionsbeholdere? Jeg kan intet se på min.
T3 Transporter/Camper 1979 2.0 CU