Forfatter Emne: Rustarbejde samt lakering af Højben  (Læst 30339 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads-kaa

  • Gæst
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #15 Dato: 07. Juli 2007 kl: 18:10:25 »
Citat fra: "BlackChart"
Nu er det så lige at mit tyske kommer til kort, det her er da ikke hvad jeg tror det er, vel??

1 Liter Perleffekt Metallic PKW Lack in Ihrem Wunschfarbton

Det er da ikke det vi i DK kalder Kamæleon farve, vel??


Nej ikke kamæleon, men metal lak med perleffekt, så den skifter let i overflade.

/Mads

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #16 Dato: 11. Juli 2007 kl: 20:56:50 »
Lidt forsinket, men nu er step 1 taget i renoveringen :)

Bilen kommer ikke ud at køre igen lige foreløbigt :)

Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.002
    • Vis profil
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #17 Dato: 11. Juli 2007 kl: 21:34:33 »
:D [size=18]Så skal der være fest[/size] :D

Hvor endte du med at købe malingen. Skal perlemorslak have klarlak ligesom metallic lak.

Tror nok arentoft har ret i det med grunder.   Grundede noget med corrostabil, og sprøjtede efterfølgende med alm spraymaling.  efter 14 dage er det ligesom at der er lidt krakelering. grunder og maling arbejder ikke sammen.    Gudskelov var det ikke min t3 der fik prøve turen :D

Hilsen poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #18 Dato: 11. Juli 2007 kl: 21:39:57 »
Jeg har ikke købt malingen endnu, afventer svar fra dem omkring hvad der ellers skal bruges til den type lak, samt i hvilken rækkefølge det skal påføres i...

Så vidt jeg errindrer skal den lak der bruges ovenpå corrostabil være på Alkyd basis, og det er den perlemorslak jeg har kik på...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #19 Dato: 11. Juli 2007 kl: 22:09:08 »
Godt at høre, at du er opmærksom på, at de forskellige lag i lakeringen skal kunne arbejde sammen. Det kan simpelthen ikke understreges nok, og sker skaden, så er det sgu et hestearbejde at starte forfra.

Btw.: Den der Combi-camp eller Camplet eller hvad den nu hedder - er du ikke snart så træt af at have den holdende, så den skal videre blandt T3nettets brugere. Modstræbende kunne jeg da godt melde mig til at have den holdende som den næste... :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mølle

  • Gæst
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #20 Dato: 11. Juli 2007 kl: 22:13:24 »
Sortekort. Husk lige at afdække nummerpladen inden du går i gang med at male. Den skal være synlig. :roll:

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #21 Dato: 11. Juli 2007 kl: 22:29:59 »
Skal den??

Sådan en gammel bøjet og ridset nummerplade vil ellers skæmme det nye look :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #22 Dato: 11. Juli 2007 kl: 22:31:13 »
Og nej, Jarl...
Nu har vi ENDELIG fået en camplet, så nu bliver den her til teltet ikke kan mere ;)

Ungerne er allerede forelsket i den, og glæder sig helt vildt til vi skal på camping om et par uger :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #23 Dato: 11. Juli 2007 kl: 22:44:40 »
Husk nu at være ultra-perfid grundig med alt rust i samlinger og kanter.. HELT i bund og gerne syrebehandling eller hvad der ellers er af tricks og afrensning og opfugning. Kom til bagfra alle de steder du kan, og få rustbeskyttet med tynd olie derinde.

Der er bare ikke noget mere ærgerligt end allerede næste sommer når fugtigeheden og varmen stiger igen at se boblerne begynde i sin nye flotte dyre perlemorslakering der har været et kæmpe arbejde.

Jeg har set det på flere hjemmelakeringer og det var ikke fordi selve lakeringen var dårlig.. det er simpelthen forarbejdet der er så vanvittigt vigtigt.

Det er tilliden til mine egne evner/tålmodighed som hjemmemaler der har drevet mine overvejelser væk fra de dyre lakker med blank homogen overflade til den billige overpensl/rullebare Esbjerg Maskinemalje.

Held og lykke med arbejdet, jeg har selv været derude under pavillionen med vores første Lada http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12317
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #24 Dato: 14. Juli 2007 kl: 16:20:11 »
*SNØFT* Det kostede sq en forrude.
Løsnede listen (skar den på bagsiden ca. ½-vejs rundt) og gav et let træk forfra *KNAS-KNÆK* :(

Den flækkede lidt på kryds og tværs :(

Ellers er alle ruder (pånær bagruden), instrument panel, fordøre og lidt andre småting nu afmonteret...

Billeder kommer senere...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #25 Dato: 14. Juli 2007 kl: 16:40:23 »
Så blev billederne klar...


Æv æv :( Ny forrude skal fremskaffes


Den ser noget nøgen ud med fronten afmonteret


SIKKE en fuglerede, skal se om ikke jeg kan få lidt styr på alle de ledninger når den samles igen.


Sådan så den ud under listen til forruden, overvejer lidt om jeg skal finde et skarrings stykke i tyskland, det kan ikke koste mange basører.


Hullerne ved bageste siderude, burde ikke være noget større problem at bukke et stykke karosseriplade til og svejse i.


Det hul her bekymrer mig lidt mere, det er vel ikke for tæt på noget bærende til at smide en lap i, vel??


Det absolut værste sted ang. rust i samlingerne, hurtigt lavet :)

Alt i alt vil jeg vurdere projektet som rimeligt overkommeligt...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #26 Dato: 14. Juli 2007 kl: 17:24:21 »
Du må meget gerne lave det hul ved yderpanelet - ingen problemer rent synsmæssigt - bare sørg for at skifte en pænt langt stykke, så den uoriginale svejsning sidder langt (12 cm) fremme.

Langt værre er det med dine pladsforhold. Du kan da vist næsten ikke komme til for den der Camplet, der står og fylder det hele, men jeg kan da godt give husly til den her i ferien... :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #27 Dato: 14. Juli 2007 kl: 17:50:08 »
Glem det, Jarl :D Du får den sq ikke :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #28 Dato: 14. Juli 2007 kl: 20:47:26 »
ja ligesom jarl, ser jeg heller ingen probelemer ved det hyl i panelet, har lavet et magen til på min egen og det var det nemmeste af de steder jeg lavede rust  8)
men det sidste billede ser langt være ud der skal du nok have fat i et skarings stykke evt. fra en brugt :)
hvordan ser det ud på bagsiden? er det bare en samling eller hænger det sammen med noget på bagsiden? for hvis det bare er en samling kan man jo bare selv lave et stykke i pladebukkereren og glemme samlingen.
hvis du ikke selv har adgang til en pladebukker er du velkommen til at låne min, den kan klare ca 140cm i bredden, det burde være nok :D
langtvære er det nu med at undgå sprællemænd!! når du selvfølgelig fuldsvejser :roll:

God arbejdslyst :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Rustarbejde samt lakering af Højben
« Svar #29 Dato: 14. Juli 2007 kl: 21:13:26 »
Lak:
http://www.baden-jensen.dk/

God fornøjelse  og hatten af for projektet.

Med venlige feriehilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."