Forfatter Emne: Tilbud på decoupler til Syncrofolket  (Læst 10069 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #15 Dato: 13. Juli 2007 kl: 16:11:57 »
Hvis prisen kan tales lidt ned, så er jeg måske med.
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Bo

  • Gæst
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #16 Dato: 13. Juli 2007 kl: 19:57:47 »
Lad os kigge på det når vi ved hvor mange vi kan mønstre. Lader tråden leve lidt, så de der er på ferie kan nå at være med :D Men i forhold til andre priser jeg har set, er det vist et meget rimeligt tilbud vi har fået :?

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #17 Dato: 13. Juli 2007 kl: 20:07:39 »
Men.. skal i så ud med barberbladene og skrabe jeres "SYNCRO" påskrift af bilerne?  :twisted:
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Bo

  • Gæst
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #18 Dato: 13. Juli 2007 kl: 20:14:13 »
Nix...Vi skal have tilføjet "VALGFRI" hvad det så end hedder på tysk  :twisted:  :twisted:

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #19 Dato: 13. Juli 2007 kl: 21:03:38 »
Citat fra: "Bo"
Nix...Vi skal have tilføjet "VALGFRI" hvad det så end hedder på tysk  :twisted:  :twisted:


Aber doch, lieber Bo, "4wd wahlfrei" er vist ordlyden... 8)
Hinze

PARKHAVE

  • Gæst
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #20 Dato: 13. Juli 2007 kl: 21:44:33 »
Tysk bil eller ej
Det engelske - ON DEMAND - lyder altså bedre

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #21 Dato: 13. Juli 2007 kl: 22:10:06 »
Ah  :lol:

Zuschaltbares Automatisches Allradantrieb.

Smart med sådan noget automatisk noget.. hvis man husker at slå det til  :shock:

Jeg syntes altså helt personligt at glansen går noget af Sct. Gertrud når man sådan omgår Syncro systemet på en Syncro. Også selvom det bliver en bedre daily driver og giver længre levetid til Viscoen.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Bo

  • Gæst
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #22 Dato: 14. Juli 2007 kl: 09:49:18 »
Citat fra: "jankjerbye"
Ah  :lol:

Zuschaltbares Automatisches Allradantrieb.

Smart med sådan noget automatisk noget.. hvis man husker at slå det til  :shock:

Jeg syntes altså helt personligt at glansen går noget af Sct. Gertrud når man sådan omgår Syncro systemet på en Syncro. Også selvom det bliver en bedre daily driver og giver længre levetid til Viscoen.


"Bedre daily driver og længere levetid på viscoen" er for mig et par meget gode argumenter, og så er jeg ligeglad med glansen på skt. Gertrud, hvem hun så end er. :wink:

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #23 Dato: 14. Juli 2007 kl: 09:52:54 »
Bevares.. men så ku man jo købe en Landrover istedet?  :shock:

Eller hva?  :wink:
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Bo

  • Gæst
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #24 Dato: 14. Juli 2007 kl: 09:59:06 »
Eller en Lada Niva :?:

Din argumentation holder sq ikke helt Jan, du monterer jo selv ÔK for at forlænge levetiden på din T3´er.

Decoupleren forlænger levetid på en række temmelig dyre komponenter, samtidig med at den gør syncro´en mere alsidig, for ejere med et begrænset Off-Road behov. :) Det gør det vel ikke til en dårligere syncro :?: snarere en smartere syncro 8)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #25 Dato: 14. Juli 2007 kl: 10:05:38 »
På det punkt er jeg sq enig med Bo, Jan...

SÅ ofte behøver du jo heller ikke 4WD at det er nødvendigt at slide på visco og dæk når du kører på tør vej...

Havde det ikke være for priser på den (jvf. mit budget) forkerte side af 3k, så havde jeg sq sat det i min for LÆNGE siden :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #26 Dato: 14. Juli 2007 kl: 10:10:32 »
(Redigeret udgave)

Ja for fanden.. En Niva det er eddermame det tætteste man kommer på et stykke med vogntøj der er umuligt at splitte ad, performer ekstremt godt i terræn og koster zilch at holde kørende. Den er til gengæld rimelig syg at køre længere ture på asfalt i.

Her kommer lidt af de overvejelser jeg har været igennem i den korte tid jeg har været syncroejer og kører og via samtaler og mails med andre syncrokørere rundt om i verden. Det er selvfølgelig helt for egen regning, jeg påstår ikke at sidde med de vise sten her:

Hele ideen med syncro i en transporter optod så vidt jeg har læst mig til fordi et par rejselystne VW-ingeniører havde kørt på safari i Nordafrika i ferierne i deres luftkølede T2ere og de ville gerne kunne køre vw (mærkeloyalitet selvfølgelig), have camperindretning, og ikke køre så meget fast på de dårlig veje.

Syncroen har den store fordel af uafhængigt hjulophæng hele vejen rundt og dermed ikke en stor diffklods der kan virke som anker ved seriøs grove offroad betingelser.

Jeg er helt med på fordelene ved decoupleren.. det er vel også derfor traditionelt 4 hjulstræk er lavet på den måde. Men den fjerner hele ideen ved syncro-systemet, hvilket er hele min pointe.

Ude i det dybe mudder dog; På de stejle bakker, i det tørre sand og andre steder biler egentligt burde holde sig fra, der kommer selv en vanvittigt opgraderet ond ond 17" syncro til kort overfor en decideret terrænvogn.

Jeg har længe været facineret af Syncroen som et fremragende daily driver kompromis som konen, faderen og vennerne også kunne køre uden en 15 minutters introduktion.. Ikke nogen stænger eller noget værk der skulle rumsteres med.. bare træd på speederen og styr! Ikke verdens ondeste terrænvogn, men hvornår kommer man i verdens ondeste terræn på daglig basis. Til gengæld har jeg måttet sande at den så ikke er en udpræget driftssikker, komfortabel eller økonomisk daily driver man kan få, den er tung og træg at manøvrere,  sluger en del brændstof, har mange nogle dyre dele (måske specielt 16") og er rimeligt lavt gearet i de fleste konfigurationer.

Jeg har personligt aldrig set en Syncro Transporter som den onde weekendmuddervogn man tog ud af garagen en gang imellem for at smadre bulen. Det findes der i mine øjne mange langt mere velegnede køretøjer til.

Hmm.. nu skal jeg ha pakket 2wd dokaen, vi skal ud i det blå. Flere tanker senere måske..

God weekend and happy cruising..
Ses derude!

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Kkrogsgaard

  • Gæst
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #27 Dato: 08. Oktober 2007 kl: 09:52:41 »
Så vidt jeg husker udkom T3 Syncro også med decoupler i både Tyskland og USA.

Er der nogen, der har forsket mere i det tilbud, der er nævnt i først indlæg?

Bo

  • Gæst
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #28 Dato: 11. Oktober 2007 kl: 09:28:33 »
Jeg har modtaget et par billeder fra Ulf, så vi skeptiske danskere kan se at den er god nok.  :wink:
Husker jeg forkert, eller var der ikke én af os der snakkede decoupler med IG 16" - drengene, på pladsen i Hanover, eller var det kun viscose-olie der blev diskuteret :?:

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Svar #29 Dato: 11. Oktober 2007 kl: 11:11:19 »
:)
Det med viskose olien.
Han havde læst det, med at vi skulle købe det i 200 l tønder :? . Men ville ikke komentere det, da han danske var for dårligt, syntes han.

Han kom med det tilbud, at han kunne skifte olie i viskosen, samt sætte ny pakning i for 30 euro. Pluds porto.  Han var endnu ikke stødt på en viskose, hvor lamellerne var slidte :!:

  Han lavede viskoserne i 3 forskellige blandinger.

Blød viskose til landevejs kørser
mellem,  som den originale
Hård viskose til terrænfolket.

Nu må i rette mig hvis der er noget jeg misforstod.

Hilsen Poul.
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!