Forfatter Emne: Gode råd til en jomfrutur  (Læst 2459 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tobeannounced

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
  • By: 2720 - Vanløse
Gode råd til en jomfrutur
« Dato: 24. September 2017 kl: 22:48:10 »
Så er jeg næsten i mål med at få købt min første T3 og jeg har 3 i kikkerten, som alle er mere eller mindre driftsikre - eller sagt med andre ord, de startede og kørte godt tidligere i dag da jeg var ude og kigge på dem :D

Jeg er fuldstændig ny mht. T3 og bilmekanik generelt, men synes da selv jeg har hænderne godt skruet sammen og er bestemt ikke bange for at kaste mig ud i det... og så håber jeg på at komme langt med en Haynes håndbog i den ene hånd og en telefon med internet i den anden :D

Når det så er sagt, så vil jeg jo gerne ud på min første "tur" gerne inden vinteren banker for meget på, så jeg kan få fejlsøgt lidt i forhold til eventuelle vinterreperationer/justeringer. Målet er at kunne tage på en længere tur sydpå næste år, på måske 6-7000 km og det ultimative mål er en 6-7 måneders tur om 2-3 år, hvor jeg forhåbentlig er blevet betydeligvis mere bekendt med min T3'er og dens mekanik.

I den henseende, hvad vil I så anbefale? Hvad ville være en god distance at få testet af? og hvad skal man ABSOLUT have med i sin værktøjskasse, når man drager ud i landskabet?

Jeg håber virkelig der er nogle af jer, der har nogle gode fifs.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Sv: Gode råd til en jomfrutur
« Svar #1 Dato: 25. September 2017 kl: 01:25:53 »
Du behøves ikke køre så langt på testture, nærmere prøv af hvad du vil. F.eks. tag en overnatning i bilen i den nærmeste skov/strand når det virkelig er møgvejr, så finder du hurtigt ud af mange vigtige ting (og her må ikke snydes med at købe mad fra den gyldne måge eller gå på toilet på en tankstation).

De to vigtigste ting at have med i værktøjskassen er en rulle gaffatape og et par spændebånd, gerne i lidt forskellige størrelser. Strips er også godt at have med.

Af værktøj behøves du ikke alverden.
Det skal gerne kunne være i en skotøjsæske, ellers har du for meget skrammel med.
Et topnøglesæt, et fastnøglesæt, et bitssæt og en "skruetrækker" til bits, skævbider og bidetang, polygriptang. Så er du godt kørende. Dit værktøj skal primært kunne hjælpe dig med en nødreperation på stedet, således at du kan bjerge dig videre til nærmeste værksted.

Andre ting, som er gode at have med er: sav, kniv, økse, feltspade, kompressor (ikke til cigarettænderen men til bilbatteriet), donkraft, lappegrej, et par træklodser og et godt træktov/trækstrop.

Alt i alt kan alt dette være i en lille indkøbskurv (den gamle model uden hjul) og så kan du fint køre en tur jorden rundt.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Sv: Gode råd til en jomfrutur
« Svar #2 Dato: 26. September 2017 kl: 21:32:43 »
I er velkomne til at lægge en jomfrutur omkring os i Odense og få inspiration medens Bodil og Mary står lidt side om side
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk