Forfatter Emne: Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området  (Læst 5899 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Dato: 07. Maj 2013 kl: 18:36:55 »
Jeg er i dag blevet påkørt direkte bagfra ved lav fart - kun få skader i form af hovedpine og en lille flænge.

Men bussen har fået lidt varige deformiteter i form af kofanger trykket ind, bagende trykket en smule ind, og der tisses lidt kølevæske.  Kan med lidt rå vold åbne ind til påfyldning af motorolie - selve bagsmæk er fin mht åbne og lukke.

Et officielt VW værksted - som reparerer T3'r i Kbh området - nogle bud?

Erfaringer med "næsten totalskade" - uden jeg kan sætte beløb på, så kan jeg godt være en smule bekymret om, den erklæres totalskadet af taksator.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #1 Dato: 07. Maj 2013 kl: 21:05:58 »
Måske du skal en tur til Dr. Thing på Sydfyn.
Han kan nok fortælle hvorfor en T3'er er meget værd. Også til taksatoren
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #2 Dato: 07. Maj 2013 kl: 21:10:06 »
Jeg støtter Dennis's forslag.

mvh
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #3 Dato: 07. Maj 2013 kl: 21:20:08 »
Tak for input - Dr. Thing? Har Dr. Thing andre navne eller en lokation som er lidt mere specifik end Syd Fyn? Er det sydfyns autocamper?

Og selvom Fyn er fin - så håber jeg da, at der måske og er noget her på Sjælland ...

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #4 Dato: 07. Maj 2013 kl: 21:28:17 »
Ja det er Niels Erik Thing, indehaver af Sydfynsautocamper
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #5 Dato: 07. Maj 2013 kl: 21:45:59 »
Her i Niels Eriks nabolag er det telt i haven de næste uger. Du og din familie er vwelkomne til en miniferie har samt rundtur i "Volkejeep`n"
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #6 Dato: 08. Maj 2013 kl: 00:34:14 »
Ikke noget dårligt forslag: Niels Erik Thing har en stor erfaring i T3 og garanteret også omkring taksering.  Man skal absolut IKKE affinde sig med taksators vurdering alene.
Desuden har Niels Erik sikkert også et lager af brugbare stumper, så din dyt kan blive fin igen, - så afsted til Fyn   :lol:

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #7 Dato: 13. Maj 2013 kl: 13:54:30 »
Tak for information fra jer - en lille opdatering er vist på sin plads.

Bussen indleveret hos DAS efter besøg hos min lokale mekaniker gennem mange år - han kunne se, at bagerste vanger havde fået et tryk, og lige pludselig er totalskade det eneste ord, som der blev sagt (eller som jeg hørte ...)

Overslag var ca. 20k dkk hos DAS men da der var trykket ind mod tandremmen, så var de usikre om motoren også havde lidt skade og de snakkede også mest om totalskade, totalskade og totalskade - taksator kommer onsdag.

Historien om min bus udfolder sig mere i løbet af ugen - og hvem ved ... måske går turen til de sydfynske alper med henblik på at redde bussen .... tænk helt nye dæk samt ny kabinevarmer repræsenterer jo en mindre formue :)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #8 Dato: 13. Maj 2013 kl: 14:06:21 »
Et godt råd:

Find nogle salgsannoncer som dokumenterer de priser som T3'ere handles til - især eksemplarer i god stand.

Du skal sikre dig på forhånd at DAS ved hvad du forventer at handelsværdien af din bil er - og de skal være klædt på til at argumentere med taksator om at det er en liebahverbil og ikke en 25 år gammel slæde.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #9 Dato: 13. Maj 2013 kl: 15:33:01 »
En tanke:
Når din mekaniker henviser til DAS, er det så fordi man har nævnt ordet "opretterbænk" ? Hvis det er det, så er det lige om at få trådt på bremsen.
Jeg tror at det er meget vigtigt at du får taget nogle gode billeder, og får dem mailet til Hr. Thing, eller for den sags skyld til "nogen" syd for grænsen, Riga eller andet steds. Jeg er en smule nervøs for at tingene bliver ukontrollable, når først taksator fælder dom.
DAS kunne jo sagtens finde på at sige, at de vangedele ikke kan findes, hvilket de sagtens kan have ret i (set ud fra deres viden).

Så fart på.

Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #10 Dato: 13. Maj 2013 kl: 16:02:56 »
Tak til JJ og Ankermand - og ja, det var opretterbænk, som var tanken fra min mekaniker vdr. DAS.

Jeg regnede ikke med, at DAS som sådan skulle agere "kundens mand" vdr. prissætning ifb evt totalskade, men nu er han orienteret med et par links på bussalgspriser- og jeg tænker, at det må være forhandlerpriser eller privatpriser med x 10% oveni.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #11 Dato: 13. Maj 2013 kl: 18:43:37 »
Og hvis du på nogen måde kan, er det en god ide selv, at være til stede under takseringen.
Taksator bruger sin skadestabel og når han til det grumme resultat, at bilen er totalskadet skal man ikke nødvendigvis " bare " acceptere den pris han kommer frem til.
Du skal i givet fald kunne anskaffe et køretøj i samme stand - og da de ikke ligefrem hænger på træerne, kan det blive svært - specielt mht. prissætning.

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #12 Dato: 13. Maj 2013 kl: 21:06:54 »
Allan - jeg har i al beskedenhed (du har jo set bussen) lavet sammenligning til:

http://www.sydfynsautocamper.dk/?page_id=359

Det er den samme model og med højt tag herunder en camper. Den koster 68k dkk, men er total renoveret

http://www.dba.dk/vw-type-3-5-doers-87-km/id-91496772/  - 35k dkk. Det er ikke en camper og har ikke fyr, men den er pæn.

http://www.dba.dk/vw-t3/id-91464005/  - 28k dkk. Den har ikke "højt" tag eller fyr eller camper, men den er pæn.

http://www.t3nettet.dk/forum/biler/91419-s-vanagon-camper-med-westfalia-indretning.html#98968   - til 39k dkk. Den minder mest om min, men fyret virker ikke - og så er den i pænere stand end min.

Jeg er ret sikker på, at min har noget udseende i mod sig og der er nogle områder, som er angrebet af rust, så den er langt fra totalrenoveret - og derfor ikke er i samme prisniveau. Men det giver en indikation af, at det er svært at finde en T3'r som er camper - og at prisen ikke nødvendigvis er "i retning af en smadrekasse som er over 25 år gammel".

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #13 Dato: 13. Maj 2013 kl: 23:28:53 »
Jeg kan kun give dig ret i, at priserne varierer stærkt. Som tidligere nævnt står de jo ikke ligefrem ved enhver forhandler, hvilket bekræfter mig i, at man ikke uden videre skal acceptere det første udspil fra taksators side. Desværre er reglerne ændret fra min læretid hvor en bil måtte være skadet op til 90 % af handelsværdien. I dag skal der ikke meget til:  Af uforklarlige årsager har man vedtaget, at sætte grænsen noget lavere. Jeg kan ikke lige huske hvad max. er, og det øger måske salget af nye og brugte biler, men gavner fan... ikke beskæftigelsen på værkstederne. Måske et tiltag i retning af, at få udskiftning i bilparken ?
Krydser fingre for, at du må få en fair behandling. Håber ikke du bliver udsat for den taksator jeg tog et par omgange med, for mage til ¤%&//(  klaphat skal man da lede længe efter.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #14 Dato: 14. Maj 2013 kl: 01:50:06 »
Mener det er 65 % af handelsværdien, der er fremsat forslag om at hæve grænsen til 70 %, jeg ved dog ikke om det er vedtaget, formålet skal være at skaffe praktikpladser.

Det vil jo sige at hvis din bil er 40000 kr. værd kan der repareres for ca. 2/3 af den pris.

Og, så er det der skal opgøres i nye reservedele, og derefter får reperatøren så at vide, at det der og den der kan du bruge noget fra en ophugger.

Det er min erfaring, men korriger mig hvis det er forkert.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032