Forfatter Emne: Mekaniker i Københavnsområdet/sjælland  (Læst 2880 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tobeannounced

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
  • By: 2720 - Vanløse
Mekaniker i Københavnsområdet/sjælland
« Dato: 11. Juni 2018 kl: 21:50:47 »
Er der nogen som kan anbefale en mekaniker i københavn/sjælland, som har forstand på T3 motorer, har en bil med en død motor på et værksted og har brug for at komme videre i processen.

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.764
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: Mekaniker i Københavnsområdet/sjælland
« Svar #1 Dato: 12. Juni 2018 kl: 00:15:34 »
Hej har du set Peters besked med motor ,han ved hvad han snakker om .
Hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Sv: Mekaniker i Københavnsområdet/sjælland
« Svar #2 Dato: 12. Juni 2018 kl: 06:57:05 »
Hvad motor er det?
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline tobeannounced

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
  • By: 2720 - Vanløse
Sv: Mekaniker i Københavnsområdet/sjælland
« Svar #3 Dato: 12. Juni 2018 kl: 13:38:16 »
@POLLE955:

ja, vi havde også en lang og god snak over telefonen i går, han var super sød, men kan desværre ikke hjælpe dog.

@Hr Mortensen:

Det drejer sig om en DF motor som har sat sig, pt. ved jeg ikke hvorfor, da værkstedet ikke giver mig nogen konkrette svar.

Jeg søger en mekaniker, som enten kan:

1) skifte motor til en anden DF, DG eller hvad der nu passer

2) fejlsøge på nuværende motor og måske fikse den.

Sagen er grundlæggende, at bilen er hos VW de har haft den i 3 mdr og lavet alverden på den, samme dag som de skal aflevere den, sætter stemplerne sig, jeg mistænker en helt banal fejl, som de ikke vil vedkende.

Den røg til VW fordi de have en ældre mekaniker som vidste noget om T3 og de synes at det var et "hyggeligt projekt"... dumt måske, men jeg tog et sats da jeg fik afslag fra 4 andre værksteder som ikke mente de havde ekspertisen og at jeg havde en naiv tiltro til, at VW ville have lidt faglig stolthed - intet behov for bedrevidende kommentarer omkring det valg nu, da det sådan set er for sent og motoren er død.

VW sætter gerne en anden motor i, som jeg selv skaffer, men ingen vil sælge mig en motor i DK, fordi ingen har tillid til, at VW ikke også bare smadrer den, hvilket for mig er super underligt i det hele taget ud fra et markedsperspektiv, men lad nu det ligge... og ja, jeg har også kontaktet Niels Erik på fyn som har den slags liggende, men han vil ikke rodes ind i det... så jeg er i en regulær kattepine.

Nu søger jeg så en mekaniker på sjælland, som enten kan vejlede VW og eventuelt tage ud til dem og få det vurderet, eller som kan sætte en donor motor i hvor jeg er 100% sikker på at fagligheden er i orden.

Lidt lang smøre, men det er også en lidt kompliceret sag, hvor VW på den ene side egentlig har været ret behjælpelige, men på den anden side også dækker deres røv... de har eksempelvis ikke kunne give mig en eneste faglig begrundelse for, at motoren har sat sig, hvilket helt klart er problematisk, samtidig med at de heller ikke bare har kastet bilen af på min kantsten med en faktura i hånden for deres arbejde, hvilket vidner om at de nok godt ved at de har gjort noget galt.

FDM og bilklageankenævnet er inde i sagen, men der skal være forsøgt forlig før de tager sagen videre i systemet, så det er egentlig det jeg prøver nu, derudover har jeg også indfundet mig i at det vil koste nogen penge uanset, så nu vil jeg egentlig bare videre og så må jeg slås med VW om pengene bagefter, der er trods alt en stor regning hos dem at "forhandle" om, for det arbejde de har lavet indtil videre.

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.764
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: Mekaniker i Københavnsområdet/sjælland
« Svar #4 Dato: 12. Juni 2018 kl: 22:05:56 »
Hold da op sikke en historie ,men de må have en forsikring der dækker fejl det er vist næsten lovpligtigt ,da jeg var selvstændig havde jeg sådan en forsikring ,men der er somregel høj selvrisiko på ,så det kan være derfor de ikke melder det ,hvis de laver mange fejl stiger den også . En motor sætter sig jo ikke hvis de har samlet den rigtig ,så skal de have glemt at fylde olie på ,den kan køre omkring 10 min uden olie ,godt FDM er ind over de kan også teste hvad der er sket med motoren ,håber du klare det på bedste vis .
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Sv: Mekaniker i Københavnsområdet/sjælland
« Svar #5 Dato: 13. Juni 2018 kl: 12:25:39 »
Hvis du finder den rigtige mekaniker til det på Jylland eller fyn så kan bilen komme med på trailer fra øst mod vest i morgen. Uffe
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L