Forfatter Emne: Den Brune Bisse (Kommandørbussen)  (Læst 8889 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Dato: 12. November 2008 kl: 22:19:48 »
Nå omsider lidt ustruktureret tid så jeg kan opdatere historien om Kommandør-Caravellen .

Vognen blev hentet 12/2 2008 i Odense af Jankjerbye og undertegnede. Handlen var dybt mystisk. Vi mødte sælger på en p-plads og kørte til en vaskehal for at gå vognen efter. Sælger var en spooky fætter af imam-typen med hængerøvs bukser, kjortel og skæg til klunkerne, ummidelbart virkede han dog som en hædersmand og tiltalte mig "min ven" hvilket også var et sympatisk træk.
Jeg syntes at det var betryggende at skulle handle med en troende mand som frygter guds vrede.
Efter at have set bilen var det så tænketid over en burger. Jeg havde kørt vognen igennem bilbogen og fået prøveplader, så på trods af p-plads og vaskehal skulle vognen altså være sikker, udfandet blev som bekendt KØB og da jeg slog til blev vi da også inviteret hjem i privaten til kaffe og overbringelse af papirer. En time senere kørte vi 30.000kr fattigere, men glade og tilfredse mod hovedlandet i kommandørbussen.


Først lige lidt billeder fra dagen efter at vi hentede den
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Svar #1 Dato: 12. November 2008 kl: 22:25:09 »
mangler der ikke et - insallah efter overskriften  :?:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Svar #2 Dato: 12. November 2008 kl: 22:36:50 »
Glæder os til at høre mere :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Svar #3 Dato: 12. November 2008 kl: 22:57:12 »
:D  Du købte bilen = Du er hans ven for livet.
Var der bedetæppe med i købet ????

Ellers en pæn vogn efter billederne. Til lykke med den.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Svar #4 Dato: 12. November 2008 kl: 23:01:06 »
Jeg har editeret første indlæg!

Bussen er nu samlet og rustrepareret, dog er der en smule boblen under skinnen i skydedøren, men det ligner ikke noget der kræver et svejseapparat. Bortset fra det er den at betragte som fri for rust (så meget som det nu kan lade sig gøre for en 20 år gammel vogn der har været i nærkamp hele livet)

Den nederste halvdel er nylakeret og jojo det begynder da så småt at boble i pladesamlingerne. Jeg tror faktisk stadig at det er lavet godt, men ham der har slebet ned/malet har bare ikke vidst at han var oppe imod særdeles hårdfør T3 pladesamlingsrust. Jeg har endnu ikke besluttet om jeg gider at gøre noget ved det eller ej (nu kan jeg beskylde en anden for at være en sjuft, hvis jeg udbedrer er det jo mig der er en idiot, når det begynder at boble igen (og det  gør det jo))

Jens Jacob var jo forbi for at se vognen for et par uger siden, jeg starter glad maskinen efter ½ års stilstand den springer villigt i gang, MEN INTET OLIETRYK! Jeg får nye følere.....stadig ingenting. Til sidst sætter jeg manometer på og NEJ absolut intet olietryk. HVORDAN SATAN KAN EN BIL GÅ I STYKKER VED AT STÅ STILLE I ET HALVT ÅR????? Nå.... et par dage efter skruer jeg vacumdåsen af og giver oliepumpen lidt gymnastik med en batterimaskine VUPTI det herligste olietryk, og det har der været siden. Hvad kan årsagen være: snavs i oliesien? størknet olie? sikkerhedsventil på oliepumpen? FORSLAG?
Det næste er at jeg lige skal have bundkarret af og set oliepumpen ordentlig efter, men lige nu er vognen samlet, køreklar og kunne i princippet køres i synshallen i morgen, og det er ubeskriveligt dejligt.

MHT navnet Insallah er jeg tilbøjelig til at ændre det , dels fordi jeg aldrig kalder vognen andet end "Kommandørbussen" eller "Den Brune Bisse" og dels fordi at det måske er en anelse overkill at kalde en gammel kassevogn for "om gud vil" (måske er jeg af uransaglige årsager blevet en anelse mere ydmyg på mine gamle dage)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Svar #5 Dato: 12. November 2008 kl: 23:05:55 »
hvis en motor står stille over længere tid kan olien løbe fra pumpen og den har så svært ved at selvansuge. Et trick kan være at løsne oliefilteret da pumpen dermed ikke har et modtryk den tillige med skal overvinde.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Svar #6 Dato: 12. November 2008 kl: 23:21:43 »
NÅRE JA...
Og så har jeg lagt vognen på bilgalleri.dk................
[size=18][/size]HVOR GAMMEL ER MAN SÅ!!!!!!
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Svar #7 Dato: 12. November 2008 kl: 23:45:12 »
Ej Jønne, havde du været hurtig med boremaskine dagen før din fødselsdag?, så havde jeg jo kørt hjem i den............

Men godt at høre at det bare var det. Hvad med vandet - drikker den eller var den bare gammel søk?

Og nej, det der boblen under skinne er IKKE rust, bare lidt boblen. Det er set meget værre. Er der hul ud, når nu ser på det indefra? Kan det overhovedet ses indefra?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

PARKHAVE

  • Gæst
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Svar #8 Dato: 12. November 2008 kl: 23:46:24 »
Citat fra: "dokajønne"
NÅRE JA...
Og så har jeg lagt vognen på bilgalleri.dk................
[size=18][/size]HVOR GAMMEL ER MAN SÅ!!!!!!


Et forsigtigt gæt lyder på ml. 15 og 19 ????

" yo Mann, vildt fede retro ruller med LOL kråmkabsler såårn helt old skool do ve' ---- yeah." 8)  8)

Yeah jeg ska' ha fedt sterjo og voldsænket som min gamlæe manta osså 400 hypper i stalden - det rygger  :twisted:

ps. sæt kasketten omvendt, træk bukserne ned under ballerne og kast nogle håndtegn, så kan du sikkert selv fortsætte stilen :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Men altså, bilgalleri eller imamer aside - bilen ser faktisk rigtig godt ud, og hvis ikke sådan en ældre brun sag kan lave et hyggeligt indspark i den danske vognpark, så er der intet håb for biltosser som os

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Svar #9 Dato: 12. November 2008 kl: 23:47:52 »
Citér
hov hov. der er den ene af mine vogne også inde  30år  


Har set dig   og givet din nice slæde høj credit....dér!
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Svar #10 Dato: 12. November 2008 kl: 23:55:33 »
Citér
Et forsigtigt gæt lyder på ml. 15 og 19 ????

" yo Mann, vildt fede retro ruller med LOL kråmkabsler såårn helt old skool do ve' ---- yeah."  

Yeah jeg ska' ha fedt sterjo og voldsænket som min gamlæe manta osså 400 hypper i stalden - det rygger  


 :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Det er fa'me humor
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Svar #11 Dato: 13. November 2008 kl: 00:04:55 »
Ang. olietrykket er jeg helt på linje med Wilson. Man ser det samme scenarie, når man monterer en spritny oliepumpe. Hvis man ikke "spæder" den forlods, så kan den ikke suge olien.

Nu er det tit så besværligt at tage den ud igen for at fylde den med olie, så jeg bruger som regl at tage oliefilteret og temperatoren af. Så kan man narre snablen fra en smørekande ind i den kanal i oliefilterflangen, der går direkte ned til pumpen og dermed spæde den udefra. Når man lige har håndpumpet ½ dl olie derned, så skal den nok blive selvansugende.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

PARKHAVE

  • Gæst
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Svar #12 Dato: 13. November 2008 kl: 05:46:04 »
Var det ikke lige værd at putte den ind som et notat i wiki - som et HUSK ved motorskift etc. ?

Bo

  • Gæst
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Svar #13 Dato: 13. November 2008 kl: 08:44:07 »
Nu ligger de gode råd ligeledes i ABC´en  :wink:

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Den Brune Bisse (Kommandørbussen)
« Svar #14 Dato: 20. Maj 2009 kl: 22:47:30 »
Oh fryd oh gammen.

Så er Bissen sgu synet og indregistreret:
 1500kg egenvægt og træk til 2000kg (ikke at jeg kunne drømme om at slæbe rundt med en 2000kg trailer efter den lille udtjente Jx'er der ligger i måsen af bilen.....men det er teoretisk muligt)

Har nu kørt i to dage med soltaget åbent og råbt smagfulde og opmuntrende kommentarer efter mine medtrafikanter (lysten har allefals været der)

Nu går jeg bare og venter på at motoren står af så jeg kan få en ordentlig maskine i, (det må nu gerne vente små 50.000km)

I løbet af ugen skal der rock og rul sæde i og der er stadig et par interiørmæssige ting der skal kæles for.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it