Forfatter Emne: pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(  (Læst 36618 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #15 Dato: 12. Maj 2009 kl: 00:04:18 »
Citat fra: "pawel"

Er der dimensionsforskelle på ky og cs forrør?

Yes! KY er tykkere.

Tænker her at man vel kan få svejset et forrør fra cs som går lidt længere ud til siden, således at det kan favne ky-potten.

Klart. Mørtel passer alle steder. Det gør custom-made udstødninger også.


Og jeg skal vel ikke porte nogetsomhelst hvis der er et 1600-topstykke på.. (husker ikke hvilken motorkode det var fra, men det var med hydrauliske ventilløftere -det er noget jan har fået bygget sammen..håber det vil fungere! :roll: )

Nej, så skal der ikke portes noget. Og du kan også undvære gløderør, selvom du er på Antarktis, bruger skumbananer som brændstof og har verdens seneste timing, for du har et kompressionsforhold på 27:1...:?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #16 Dato: 12. Maj 2009 kl: 08:54:25 »
27:1 - Det bliver godt!

Og damn den kommer til at knalde godt i udstødningen. Lang stempelvandring og høj kompression.

Men husk de store hjul og den helt lange gearkasse, for det er vist ikke et setup der fordrer til 4500+ omdrejninger.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

pawel

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #17 Dato: 15. Maj 2009 kl: 15:13:32 »
Hermed et aktuelt foto af min gamle sølvfarvede t3.. -den begynder at have en mere brunlig nuance og senest, på min 30års fædselsdag, fik den et blåt øje efter at den nedlagde et trafiklys..ups :oops:

Det er ikke til at se det, hvis man ikke lige ved det.. men den er faktisk temmelig frisk indenunder det ækle ydre.. Nye støddæmpere, nye lejer for og bag, nye skiver, nye tromler, nye dæk, nye bærekugler øvre og nedre, nye ender på styrestængerne, ny kobling, nydrejet svinghjul, nyt pilotleje shimmerring ved krumtap, ny højgearakselpakning..oliekøler osv osv

På de fem år jeg har haft den, er det den fjerde motor den kører med.. Motormæssigt er det en lidt lang historie, men den som sidder i nu har jeg kørt med i to år (ca 70000km) og den bruger næsten ingen vand eller olie.. Turboen er knastør udvendigt, og den har spinnet 110000km for mig. Det var en ombytningsturbo indkøbt for 1600kr i Polen, og jeg var åbenbart heldig..

Den er jævnligt på langture, og den har det rigtig fint med det. Sådan en gammel diesel liver sgu helt op efter at drøne 1000km i træk. Forrige gang den var i Polen slæbte den 1.5tons byggematerialer hjem.. Flot klaret synes jeg, og folk som hørte om turen syntes jeg var vanvittig når jeg kastede mig ud i sådan et foretagende med så gammel en bil.. Men det gik. Den har aldrig svigtet på en langtur.

Den har gået 170000km på de fem år jeg har haft den, og jeg må indrømme, at selv om vi lige skulle lære hinanden at kende i starten (læs REPERERE), så har den tjent mig godt.. -Jeg er tilfreds med den. Den fortjener snart at blive lappet, slebet, malet og poleret.. Og det er osse snart sidste udkald hvis den skal leve videre..!

pawel

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #18 Dato: 15. Maj 2009 kl: 15:27:05 »
Igår var jeg på tur i moderlandet (altså ikke mit men t3ens.. :wink: ) Ned omkring Uelzen langt ude på landet og uden gps, men det gik..
450 km derned fra Århus, gnmsfart på godt 100km/t og et dieselforbrug på 90liter.
Jeg har købt en 1y fra en caddy årg97, den havde kun gået 105000km, pris 3800kr.
Så må vi se hvad den dur til.. Jeg har bestemt ikke tænkt mig at tage toppen af for at se i den inden montering. Den bliver sat i, og så må jeg så se om den bruger olie og vand, og lave en kompressionstest på den. Hvis jeg havde købt en hvilken som helst bil med 105000km på klokken, ville jeg jo ikke ligefren starte med at flå topstykket af blot for at kontrollere at alt er perfekt.. :?  -Det må vise sig..

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #19 Dato: 15. Maj 2009 kl: 15:41:50 »
Det ser sgu godt ud Pawel! Måske har du det lige som mig - at du synes, det er helt hyggeligt med sådan en dagsudflugt.

Jeg er helt enig i din beslutning om ikke at lukke mere op end nødvendigt, og du får jo under alle omstændigheder set den nedefra, når du skifter bundkar og oliesugesnabel. God fornøjelse med projektet - jeg glæder mig helt barnligt til at få en "lidelsesfælle" med 1Y, og jeg er overbevist om, at du vil opleve den fede trygge fornemmelse ved at køre med en motor, hvor effekten passer til volumen.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

pawel

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #20 Dato: 15. Maj 2009 kl: 15:52:04 »
Ja det vil nok vare lidt tid før kværnen kommer i.. For at have råd til de projekter jeg har kastet mig ud i er jeg nødsaget til at tage et byggejob på Odden og vil først have fritid fra slutningen af juni..øv :?
Men rekvisitterne er klar..
Et stk Bluestar
Et stk 1y
Rigelig med cs og jx stumper
Oliekøler fra bussmeden.

Så nu er det med at spare 8k til hvidpladeafgiften og en god uges fritid med min mekanikerven..
Plus alt det uforudsete som sikkert kommer væltende.. Men jeg må blot prøve at læse mig til løsningerne her på t3nettet, så man ikke overrumples totalt når man står midt i projektet..

pawel

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #21 Dato: 17. Maj 2009 kl: 22:35:49 »
Da jeg kom på landet i eftermiddags for at finde en stump som Morten manglede, blev jeg mødt af en ubehagelig overraskelse.. Nogle møgunger havde leget i reservedelsbilerne ude på gården, og de havde forsøgt at stikke ild til sædet i bluestaren med en deodorant, og hvad endnu værre er, så har de sgu ridset skydedøren og bagenden i højre side! GGGGRRR  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:
En af fjolserne havde skrevet Eythor, hvilket så er et islandsk fornavn..
Så mig op til byen i rækkehuskvarteret, og ringe dørklokker for at finde islændinge i byen.. Efter tre fire fund af islandske familier, så var jeg pludseligt ved at være på rette spor, da der var nogen som godt kendte en Eythor.. Næste dørklokke -bingo! Fanget! :twisted:  :twisted:
Fik fat i faderen og han tog med for at besigtige skaderne, sammen med en fader mere som osse havde en knægt involveret i sagen..
Ja jeg håber at det ender godt nu.. De skal have fat i deres forsikringsselskaber og jeg får forhåbeligt malet bluestaren i den ene side.. (heldigvis der hvor der var rust i samlingen :) )
Men tiden gik med at jage syndebukke, og den mail om reservedele når jeg ikke i aften.. :?

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #22 Dato: 17. Maj 2009 kl: 22:42:42 »
Fanme godt de havde sat deres signatur !?!


Håber I finder en fornuftig løsning. Og at de får en passende "straf" så de får en idé om hvor grænsen er. Det var der nogle der måske ikke helt vidste ved en lidt låssluppen fest i kbh for nogle dage siden...
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #23 Dato: 17. Maj 2009 kl: 22:43:12 »
Sådan - træls oplevelse - virkelig træls (hvad tænker de unger på - forsøge at sætte ild til en bil!!!!!!!!!!) - men håber at det indtryk på dem at blive trukket afsted med fædre osv.

Held+lykke

JJ

(Men svar lige på din PM når du kommer ovenvande)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #24 Dato: 18. Maj 2009 kl: 01:08:16 »
Jeg håber oprigtigt talt, at de får det lidt svært med, at sidde ned de næste par dage. Nej, jeg går normalt ikke ind for vold, men kender alt for godt den meningsløse vandalisme. Har måttet erstatte antenner og spejle efter sådan nogen, og der var ikke efterladt en signatur. Volvoen er blevet "sandblæst" på fronthjælm OG forrude, men det er dog trods alt min egen. Det er sgu endnu værre, når det er andres det går ud over.

Håber du får en go` erstatning. (Tænk hvor meget tid man bruger på sådan noget p.. )

Kkrogsgaard

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #25 Dato: 18. Maj 2009 kl: 05:49:42 »
Forbandede hvalper! Det er da altid noget de efter navn.

Hvem af dem havde opfundet den dybe tallerken?

Crapz

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #26 Dato: 18. Maj 2009 kl: 09:50:40 »
Puha en histore :S

Godt du fik fat i dem !

Der er også nogen unger nede ved os som fik en over næsen

de sparkede døren ind i nabo bloken kunne vi se  :shock:

så vi ringede da lige til politet og sagde at de skulle kigge forbi.

de kom hurtigt, uden horn og lyget men med nogen "små" hunde :D

vi snakkede med dem hele tiden i telefoen og sagde de stadig var der oppe så de gik stille og rolig op i lejlighenden og gik ind og sagde hej til dem :D

forsatan det bliv bange da de små hunde sagde davs til dem :D

 :lol:

de var ikke så store da de kom ned til vognen :D

Offline ThomasG

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 394
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #27 Dato: 18. Maj 2009 kl: 14:51:05 »
Hvor er det bare surt og træls, at man ikke kan have sine ting i fred.
Det er sgu', som om det bare bliver værre og værre.

Forældre som (af forskellige årsager) ikker lever op til deres ansvar
om at være ordentlige forældre og opdrage deres unger på
en forsvarlig måde med respekt for hinanden og de sociale spilleregler.

Jeg synes der er en meget kedelig tendens til, at mange unge mennesker generelt bare gør hvad der passer dem, for verdenen er alligevel
et stort tag-selv bord, hvor man er sig selv nærmest og får man ikke det,
man vil have, så tager man det selv ELLER ødelægger det for andre.
venlige hilsner
Thomas G.

tlf. 51209660
- nybagt og glad ejer af
   Dacia Lodgy, 1.5dCi 7-pers. som kører rigtigt godt.
- ingen kørende T3 p.t., men man ved aldrig hvad der sker.

Mølle

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #28 Dato: 18. Maj 2009 kl: 14:54:49 »
Citat fra: "Harald"
Hvor er det bare surt og træls, at man ikke kan have sine ting i fred.
Det er sgu', som om det bare bliver værre og værre.

Forældre som (af forskellige årsager) ikker lever op til deres ansvar
om at være ordentlige forældre og opdrage deres unger på
en forsvarlig måde med respekt for hinanden og de sociale spilleregler.

Jeg synes der er en meget kedelig tendens til, at mange unge mennesker generelt bare gør hvad der passer dem, for verdenen er alligevel
et stort tag-selv bord, hvor man er sig selv nærmest og får man ikke det,
man vil have, så tager man det selv ELLER ødelægger det for andre.


Lad os nu lige se, om ikke forældrene alligevel går ind og tager ansvar, så Pawel ender med at få malet bilen. Mine børn har også gjort dumme ting i kådhed, hvor far bagefter måtte have muldvarpen frem... Men de er da ved at arte sig alligevel... -altså synes den stolte og totalt inhabile fader.... :wink:

Offline ThomasG

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 394
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #29 Dato: 18. Maj 2009 kl: 14:57:31 »
Jo, Jo, vi klapper da lige hesten.
Jeg mener ikke at være 'Sven Kedelig' selv, og
det skulle heller ikke lyde dommedagsagtigt.

Skulle bare lige have luft for nogle frustrationer,
som jeg brændte inde med.
venlige hilsner
Thomas G.

tlf. 51209660
- nybagt og glad ejer af
   Dacia Lodgy, 1.5dCi 7-pers. som kører rigtigt godt.
- ingen kørende T3 p.t., men man ved aldrig hvad der sker.