Forfatter Emne: \"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET  (Læst 21082 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Dato: 28. Maj 2009 kl: 21:06:38 »
Halløj.


Så har jeg endelig fået købt vores første T3´er :)

Er der nogen herinde, der kender noget til det nye familliemedlem?

Jeg håber ikke at vi har købt katten i sækken?

I må lige nøjes med et link til at starte med, da jeg ikke har fået taget nogle billeder endnu :)

Link: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60514859




HJÆLP:
Så har jeg endelig fået drømmecamperen hjem... Jeg var ude og vise den frem til familie og venner hele dagen i går. Under turen, kunne jeg se at den dryppede olie, hvilket fik mig til at tjekke om den var gået hen og blevet varm. Til min overraskelse virkede "nålen" ikke (eller også var den helt kold.... Not).

Den køre helt fantastisk, men der er ingen tvivl om at den ikke skal spilde det olie... Ellers vil jeg jo bare blive kaldt oliesheiken af Østerbro.
Kan I ikke være mig lidt behjælpelig, med hvad jeg skal kigge efter, inden jeg bryder helt sammen, for jeg håber selvfølgelig bare at det er en mindre bagatel og ikke det store motorrenoveringsprojekt der er på vej... Jeg har jo lige fået den. Vi skulle jo gerne på ferie i 'Rødhætte' omkring den 10. juli... Gerne i år :?

1) Hvor skal jeg være opmærksom på utætheder?

2) Hvordan går jeg slavisk bilen igennem, får at finde grunden til "nålen" udu?

3) Hvis I mener jeg skal gøre noget helt andet.... Sig frem... 'Rødhætte' skal på banen igen.
:cry:



 :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry: :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry: :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry: :cry:  :cry:  :cry:  

DOMMEN:
Gutter.... Jeg er klar til at hører Dommen. Jeg håber billederne er gode nok til en vurdering... Ellers må I lige give lyd.

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #1 Dato: 28. Maj 2009 kl: 21:11:52 »
Citat fra: "kloning27"
det var måske lidt nemmere at svare på hvis du satte billeder ind :D  :D

Er lige ved at finde ud af hvordan man gør.... Kan ikke huske det??

Offline tikøbVWBUS1982

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 38
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #2 Dato: 29. Maj 2009 kl: 08:46:36 »
Jamen først og fremmest så skal man vel sige tillykke med bilen !!

Jeg kender intet til den - men er det sandt der står den har kørt 600.000 km - det er eddermanme langt !!!

Men håber da du blir glad for den !! pøj pøj :-)

Chr.M.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #3 Dato: 29. Maj 2009 kl: 09:36:25 »
jamen tillykke med den  :D  
ser da fin ud og specielt til den pris

(har lige sat billeder ind for dig)
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #4 Dato: 29. Maj 2009 kl: 12:21:47 »
tillykke herfra også; den ser da fin ud. Skærmsættet ser stilrent ud på den.

Hinze

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #5 Dato: 29. Maj 2009 kl: 13:51:56 »
Citat fra: "tikøbVWBUS1982"
Jamen først og fremmest så skal man vel sige tillykke med bilen !!

Jeg kender intet til den - men er det sandt der står den har kørt 600.000 km - det er eddermanme langt !!!

Men håber da du blir glad for den !! pøj pøj :-)

Chr.M.

Hej Chr.M.

Tak for tillykket, jeg er meget glad :D

Ja, den har kørt en del. Ved at sælger var Tour de Dolomitterne sidste sommer, med stor succes, og ikke var helt glad for at skulle af med den. Han var dog glad for vi ville bruge til at campere i, som han selv har gjort. Jeg syntes den virker Ok til prisen, trods rust, mange km, og Brian skørter (som ikke helt er min stil).

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #6 Dato: 29. Maj 2009 kl: 13:59:49 »
Citat fra: "Hinze"
tillykke herfra også; den ser da fin ud. Skærmsættet ser stilrent ud på den.

Hinze

Ja tak Hinze.

Og et i ligemåde, skylder jeg dig. Jeg var selv over og kigge på Twinslideren, men jeg trak i land på grund af luftkøling og fordi der skulle gøres for meget iforhold til at det er en camper m/ hævetag vi søgte. Men flot er den.

Skærmsættet er nu ikke lige min stil, jeg er mere til mere klassiske.
Jeg er glad for, at jeg nu kan være en del af T3 fællesskabet og håber jeg snart får mulighed for at vise den frem til alle jer, T3 guruer :)

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #7 Dato: 29. Maj 2009 kl: 14:05:15 »
Citat fra: "bos1"
jamen tillykke med den  :D  
ser da fin ud og specielt til den pris

(har lige sat billeder ind for dig)

Tak for at du lagde billederne af Rødhætte ind og tak for tillykket.

Ja, den virker ikke så tosset til prisen. Der er dog noget rust arbejde på den lange bane, men det bliver først til vinter/forår, at min mekaniker og jeg kigger på det.

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #8 Dato: 30. Maj 2009 kl: 07:42:32 »
Hej Stefan.
teløk med den.
Den ser fin ud og skørter klær den da :D
 Mvh Jan
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #9 Dato: 31. Maj 2009 kl: 11:22:08 »
Citat fra: "epernst"
Tillykke med den. Jeg ringede selv på den, men han havde vist haft ret mange der havde ringet.
Og jeg ville i første omgang ikke have brugt den som camper, selvom jeg da meget gerne ville have både 8 sæder og camper mulighed (til de korte ture bare mig og konen).

Hej Erik.

Ja tak og velkommen til T3nettet. Det er rigtigt at han havde haft mange henvendelser, han havde selv været en del overvældet over, at have fået så mange. Der var enda henvendelser fra det jyske, som ville købe den ubeset, men jeg havde været den første der ringede.

Hvad ang. din søgening på en 8 pers. bus m/ campingmuligheder, havde jeg på et tidspunkt kontakt til dokajønne, som har/havde en rigtig lækker bus han godt ville sælge til mig. Prøv evt. at tage fat i ham, og hør om han stadig har den til salg. Han har også nogle gode idéer (telt, microkøkken ect.) til hvordan du kan have din bus til hverdag, og så bruge den til de små campingturer i weekenderne.

Men hvorfor er det, at du vil have 8 sæder, når det alligevel kun er til dig og konen?

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #10 Dato: 31. Maj 2009 kl: 11:26:06 »
Citat fra: "Jan W"
Hej Stefan.
teløk med den.
Den ser fin ud og skørter klær den da :D
 Mvh Jan


Hej Jan og tak.

Ja, skørterne passer meget godt til den, men jeg må erkende at jeg ikke er så vild med dem. Men det kan være jeg ændre mening senere :)

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #11 Dato: 06. Juni 2009 kl: 11:39:15 »
Citat fra: "Vwcamperlove"
Halløj.


Så har jeg endelig fået købt vores første T3´er :)

Er der nogen herinde, der kender noget til det nye familliemedlem?

Jeg håber ikke at vi har købt katten i sækken?

I må lige nøjes med et link til at starte med, da jeg ikke har fået taget nogle billeder endnu :)

Link: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60514859




HJÆLP:
Så har jeg endelig fået drømmecamperen hjem... Jeg var ude og vise den frem til familie og venner hele dagen i går. Under turen, kunne jeg se at den dryppede olie, hvilket fik mig til at tjekke om den var gået hen og blevet varm. Til min overraskelse virkede "nålen" ikke (eller også var den helt kold.... Not).

Den køre helt fantastisk, men der er ingen tvivl om at den ikke skal spilde det olie... Ellers vil jeg jo bare blive kaldt oliesheiken af Østerbro.
Kan I ikke være mig lidt behjælpelig, med hvad jeg skal kigge efter, inden jeg bryder helt sammen, for jeg håber selvfølgelig bare at det er en mindre bagatel og ikke det store motorrenoveringsprojekt der er på vej... Jeg har jo lige fået den. Vi skulle jo gerne på ferie i 'Rødhætte' omkring den 10. juli... Gerne i år :?

1) Hvor skal jeg være opmærksom på utætheder?

2) Hvordan går jeg slavisk bilen igennem, får at finde grunden til "nålen" udu?

3) Hvis I mener jeg skal gøre noget helt andet.... Sig frem... 'Rødhætte' skal på banen igen.


Håber I Kan hjælpe mig :(

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #12 Dato: 06. Juni 2009 kl: 12:03:08 »
At nålen ikke virker kan have flere årsager, men det er sikkert blot en af følerne der er stået af, eller ledningen er knækket pga. rystelserne...

Tjek at ingen ledninger hænger og flagre omme omkring motoren...

Mht. oliedrypperiet, så er der vist kun en måde at fastslå oprindelsen...

Kig GRUNDIGT ned i motoren oppe fra og derefter det samme nede fra, så er der en rimelig chance for at du kan finde stedet...

Når du så har fundet stedet så kan du jo tage nogle gode billeder af problemet og smide herind, så skal vi komme med en lille "dom" over dit problem...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #13 Dato: 06. Juni 2009 kl: 14:07:21 »
Tillykke med køretøjet.

Du kan evt. ligge ud med en motorvask, så kan du nemt se hvor den er utæt henne.

Hvis skjoldet under motoren stadig er på, så lad være med at sætte det på igen, bagefter.

Der er mange oplagte steder at kigge, men hvis det hele lige bliver renset af først vil jeg mene chancerne er større.

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #14 Dato: 06. Juni 2009 kl: 16:15:59 »
Citat fra: "BlackChart"
At nålen ikke virker kan have flere årsager, men det er sikkert blot en af følerne der er stået af, eller ledningen er knækket pga. rystelserne...

Tjek at ingen ledninger hænger og flagre omme omkring motoren...

Mht. oliedrypperiet, så er der vist kun en måde at fastslå oprindelsen...

Kig GRUNDIGT ned i motoren oppe fra og derefter det samme nede fra, så er der en rimelig chance for at du kan finde stedet...

Når du så har fundet stedet så kan du jo tage nogle gode billeder af problemet og smide herind, så skal vi komme med en lille "dom" over dit problem...

Tak for de svar jeg har fået indtil nu, dem er jeg glad. Jeg vil imorgen, prøve at gøre som i siger. Jeg skal nok sørge for at der er lidt billeder, så jeg kan få den evt. dom :?

God kamp til Jer alle... Den bliver 3 - 1 til Danmark.