Forfatter Emne: \"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET  (Læst 21083 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Crapz

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #30 Dato: 09. Juni 2009 kl: 21:59:42 »
jeg regner med at skulle lave bil på lørdaq :D

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #31 Dato: 10. Juni 2009 kl: 18:09:53 »
Citat fra: "jensjakob"
Rettelse:

Når jeg kigger nærmere tror jeg meget af det kan klares ved:
1. Motorvask.
2. Hyggespænde med en 13'er nøgle omkring benzinpumpe, olie-lufter osv osv - det ligner at noget af det bare sovser lidt ovenpå.
3. Hvor meget olie er der på motoren - kan der være for meget på?
4. Glæder mig meget til at se påden :-)
5. Der er vel egentlig basis for et lille lokalt 2100Ø træf?
Goe hilsner

Jens Jakob

Hej Jens Jacob.

Det lyder som en god plan/fremgangsmåde, du har lagt der.

Hvad angår dit spørgsmål på olie, kan det godt være tilfældet at der er for meget olie på. Jeg blev snydt af oliepinden. Jeg troede at den var tæt på min., men siden jeg så har "fyldt lidt på", har den været over max. (godt med sovs). HOV/ØV.

Ja, der er et godt grundlag for et lille lokalt 2100 træf... God idé :D


Jeg glæder mig til min 1. T3 lektion.

Mads-kaa

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #32 Dato: 10. Juni 2009 kl: 20:14:28 »
For meget olie er næsten lige så meget forbudt som for lidt olie. Få det tappet af, og følg Jens Jakobs anvisninger.

/Mads

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #33 Dato: 10. Juni 2009 kl: 22:30:39 »
Citat fra: "Mads-kaa"
For meget olie er næsten lige så meget forbudt som for lidt olie. Få det tappet af, og følg Jens Jakobs anvisninger.

/Mads

Hej Mads.

Tak for din besked Mads.

Jeg håber at Jens Jacob og jeg skal sparke dæk på søndag, hvor jeg vil have de store antenner ude, og eventuelt en pen til noter, så jeg kan få taget fat og gjort 'Rødhætte' klar til sommerferien :)

Jeg håber på, at jeg snarest vil få lavet motorvasken og konstateret hvor fra oliedrypperiet kommer fra så det kan blive udbedret, hvorefter der vil blive udført olie- og oliefilterskift.

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #34 Dato: 30. Juni 2009 kl: 11:47:23 »
Så har Rødhætte fået nye gardiner. Den er bare blevet så fin. Der kommer billeder snart :)

Næste step på interiør siden, er at få nyt betræk på skummadrasserne, sat hængsel på en låge, skifte friskvandbeholderen ud, lave et nyt låg til kassen med tørklossettet (klossettet er for høj, i forhold til kassen), måske skifte anlægget (fik hældt kaffe iden via askebærget) :( , sætte nye højtallere i fordørene, gøre afløbsslangen tæt, skifte lukkeanordninger på alle lågerne.... Listen er lang.

Udover det, skal bilen på værkstedet hele næste uge, hvor vi skal have skiftet olie, oliefilter, tændkabler, tændrør, div. slanger, tjekket bremser, tjekke donkraft, tjekke reservehjulet, stoppe oliedrypperiet, skifte termostatføleren, tjekket lejer.

tutke

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #35 Dato: 30. Juni 2009 kl: 12:18:30 »
hej Stefan
vi hænger også på kbh Ø
hvilken mekaniker bruger du
mvh per
str blvd
ps en af sønner er 14 deraf al den street lingo
d:-)

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #36 Dato: 30. Juni 2009 kl: 16:44:55 »
Citat fra: "tutke"
hej Stefan
vi hænger også på kbh Ø
hvilken mekaniker bruger du
mvh per
str blvd
ps en af sønner er 14 deraf al den street lingo
d:-)

Hej Per.

Ja, jeg har set dit flotte eksemplar af en T3´er nede på  Strandboulevarden, også enda med de berømte bøjlespejle :)

Min mekaniker er en af mine venner som tidligere arbejdede som mekaniker, men grundet dårlige knæ måtte han stoppe. Så nu er det kun på hygge niveau, at han roder med biler.

Har du nogen mekaniker herude på Øbroen som du bruger, eller skruer du selv?

Det kan være at vi en dag kan mødes og sparke dæk, sammen med alle de andre her på stenbroen?

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #37 Dato: 15. Juli 2009 kl: 10:56:48 »
Hej med jer.  

Jeg har brug for et råd...

Lillemor, Rødhætte og jeg er nu taget på sommertur. 1. Dag: nåede vi til en campingplads i Lübben. Ca. 545 km fra DK. 2. Dag: kørte vi mod Dresden, spiste frokost og herefter mod Prag, ca. 350 km i alt.

Rødhætte har klaret det helt fantastisk herned af, selvom hun stadig klatter en del olie. Jeg tror desværre, at det er mellem blokkene, at olien kommer fra  :(  Efter at vi kom til Prag og skulle pakke ud, kunne jeg se på bagsmækken, at Rødhætte havde spyttet med noget ubrændt benzin. Er det noget jeg, som fritidsmekaniker, selv kan gøre noget ved? Og evt. hvad? Bonusinfo: da jeg skiftede tændrør var de godt tilsodede, så jeg burde nok havde tænkt tanken om at den brugte for meget benzin allerede på det tidspunkt.
Jeg overvejer, når det er at vi alligevel køre fra Prag tilbage til Tyskland, at holde ind ved en mekaniker og høre om det er noget han kan ordne og hvor lang tid det tager at justere den, hvis det evt. er en justering der skal til? Hvad tænker I?

Jeg håber på lidt input

God sommer til jer alle :)

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.002
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #38 Dato: 15. Juli 2009 kl: 23:30:25 »
Uforbrændt benzin,- der tænker jeg utætte slanger, kaburator.
 Sod på tændrør - der tænker jeg luftfilter stoppet, eller choker virker ikke .

NÅ Nu er jeg jo DIESEL MAND, men jeg ville da gerne kunne lidt med alt det der motorstyring og andet tekniske pjat.

God ferie hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #39 Dato: 15. Juli 2009 kl: 23:45:04 »
Nu er der jo svindlere og klyttere overalt i verden, MEN Tjekkiet er generelt, overordnet set og i regelen  et sted med dygtige håndværkere. Jeg ville ikke være bleg for at køre min bus ind på et tilfældigt værksted i en forstad til prag. Praj en taxa og få en adresse på et godt værksted af chaufføren.
Og så er det altså noget billigere end i Dk (hvem ved? måske forlænger du ferien og får rødhætte slebet og malet også. Se det er sgu ferie man kan forstå!
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #40 Dato: 16. Juli 2009 kl: 18:54:56 »
Hvis nåleventilen "hænger" overfyldes svømmerhuset, og motoren får alt for meget, at leve af. Det kunne give de symptomer du beskriver, så prøv at slå f.eks. med skaftet af en stor skruetrækker der, hvor benzinslangen går fra pumpen og ind i karburatoren, og se om det afhjælper problemet

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #41 Dato: 23. Juli 2009 kl: 13:16:47 »
Citat fra: "Aran"
Hvis nåleventilen "hænger" overfyldes svømmerhuset, og motoren får alt for meget, at leve af. Det kunne give de symptomer du beskriver, så prøv at slå f.eks. med skaftet af en stor skruetrækker der, hvor benzinslangen går fra pumpen og ind i karburatoren, og se om det afhjælper problemet
               Hej med jer.                                               Tak for alle jeres tilbagemeldinger. Jeg havde Rødhætte til en tjekkisk mekaniker. Han mente ikke at de stænk jer har på bagsmækken, kommer via udstødningen. Han mente at det kommer direkte fra motorens oliespilderi (som jeg endnu ikke er kommet til livs). Vi har efter Prag, været forbi Wien, Venedig og er idag kørt fra Pappasole i Toscana til Chiavari i Liguria regionen. Har pt brugt små 2 l. olie på ca. 2750 km. og intet vand, så det er vel ok? Jeg er dog løbet ind i et andet problem. Min temp. målernål fik jeg først til at virke sidste fredag, og grundet min unge erfaring, var jeg i den overbevisning, at der hvor nålen var når den var kørt varm, var det helt rigtige sted (mellem dioden og max stregen). Men efter en tur i søgemaskinen, kunne jeg konstatere at det ikke er helt korrekt (højst et par mm. forbi dioden). Jeg har ikke hørt blæseren på turen, hvilket jeg mener jeg burde, efter at havde fundet ud af, at nålen går alt for tæt på max? Det der undre mig, er at den ikke er blevet helt varm, men nu har vi selvfølgelig heller ikke holdt i kø. Vi har ligget på mellem 90 - 100 km i timen og har brugt de ekstra kræfter til overhalingerne. Vi har også kørt motorvejs bjerg kørsel, uden at hun er blevet ekstra varm. Skal jeg være nervøs og til blæseren kunne holde nålen på normalen? Jeg har prøvet at kortslutte blæseren, hvilket jeg ville mene at den burde sætte i gang af? Jeg tænker om det måske også kunne være blæserføleren der er gået? Jeg håber I kan hjælpe med lidt input... igen God sommer fra Italien.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #42 Dato: 23. Juli 2009 kl: 15:10:53 »
Hej,

Det lyder sim en skøn ferie, hatten af for jer.

Husk at tempviser og føler ikke er præcise, men relative. Det vigtigste er at den starter på nul m kold motor, bevæger sig op til stabilt leje, og ligger der.

Om det stabile leje er under eller over diode, komsi komsa.

Og at når motor bliver varm, så at nålen stiger lidt.

Blæsermotor pÅ køler, så vidt jeg husker er manuel test at tage stik af føler på radiator, forbinde de 2 ben, og blæser skal gå igang. Hvis der er 3 ben prøver du dig frem, det burde ikke gå galt.

Hvis motor ikke går igang, kan den være defekt. Prøv at mål spænding mellem ben i stik og stel.Der skal komme ca 12v ind et sted.

Du kan også have en dårlig stel fra blæsermotor. Den går normalt fra blæsermotor og op på pindsvinet bag sikringerne. HUsk at koble dine batterier fra hvis du skal pille bag sikringerne!!

Gode hilsner

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #43 Dato: 23. Juli 2009 kl: 19:09:54 »
Det lyder jo ikke alarmerende, sålænge den hverken koger, eller bruger vandet. Du har jo et øje på det, så bare den ikke når op i det røde felt med blinkende diode, skal den nok klare sig. Men du har ret: Når du kortslutter benene i stikket skal blæseren starte. Nogle har to hastigheder, men som JJ har beskrevet det: + i det ene ben, og lav / høj hastighed i de resterende. God tur fremover.

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #44 Dato: 23. Juli 2009 kl: 21:37:52 »
Hej igen.  Hvor er det fantastik at være en del af T3 universet  :) Endnu en gang, tak for jeres tilbagemeldinger.                                 For en god ordens skyld, så er vi enige om at det er stikket bag den nederste grill I/vi snakker om at jeg skal kortslutte... Ikk? Jeg må lige tjekke stelen i morgen.