Jeg har fået ødelagt kablerne til olietrykscensorne og tempmåling, har ledt herinde, men synes ikke der er noget der passer med farverne på mine kabler.
Eller en metode til at se hvilket kabel der er til hvad.
Bilen er fra 1988, turbo diesel 1600.
Hvis temperatur følere/kontakt sidder i plaststudser, så får alle 2 ledninger. Der går en brun stel til dem alle.
Hvis det er alu-studser får de jord gennem alu, og der går kun én ledning til hver føler/kontakt.
Ledningerne er 2-farvede
1. Temperaturmåleren i instrumentbordet (Gul/Rød) føler ca. 1300 Ω
2. Temperaturstyring af gløderørene. (Blå/Hvid) føler ca. 1300 Ω
3. Temperaturkontakt til den elektriske vandpume. (Brun/Rød) åben kontakt
Temperaturkontanten er åben (altså uendelig modstand) ved temperature under 104 grader.
Temperaturfølerene har ca. en modstand på 1300 Ω ved stuetemperatur.
Ledningen til olietrykskontakten i enden af topstykket er blå, og kontanten er lukket når der ikke er tryk på.
Jeg ved ikke hvilken farve ledningen til olietrykskontakten på filterflangen har.
Det kan være lidt vanskeligt at se farven på ledningerne, pga. mange års påvirkning af varme og olie. Ledningerne knækker også let.
Hvor de 3 kontakter og følere er placeret i vandstudserne må være ligegyldig da de ikke er ens på plaststudser og alu-studser.