Forfatter Emne: forbindelse til olietrykscensor  (Læst 752 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jan

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 83
    • Vis profil
forbindelse til olietrykscensor
« Dato: 08. Januar 2012 kl: 18:22:55 »
Jeg har fået ødelagt kablerne til olietrykscensorne og tempmåling, har ledt herinde, men synes  ikke der er noget der passer med farverne på mine kabler.
Eller en metode til at se hvilket kabel der er til hvad.
Bilen er fra 1988, turbo diesel 1600.
Der er da lidt traktor over en syncro

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
forbindelse til olietrykscensor
« Svar #1 Dato: 08. Januar 2012 kl: 19:15:05 »
Citat fra: "Jan"
Jeg har fået ødelagt kablerne til olietrykscensorne og tempmåling, har ledt herinde, men synes  ikke der er noget der passer med farverne på mine kabler.
Eller en metode til at se hvilket kabel der er til hvad.
Bilen er fra 1988, turbo diesel 1600.


Hvis temperatur følere/kontakt sidder i plaststudser, så får alle 2 ledninger. Der går en brun stel til dem alle.
Hvis det er alu-studser får de jord gennem alu, og der går kun én ledning til hver føler/kontakt.

Ledningerne er 2-farvede
1. Temperaturmåleren i instrumentbordet (Gul/Rød) føler ca. 1300 Ω
2. Temperaturstyring af  gløderørene. (Blå/Hvid)  føler ca. 1300 Ω
3. Temperaturkontakt til den elektriske vandpume. (Brun/Rød) åben kontakt

Temperaturkontanten er åben (altså uendelig modstand) ved temperature under 104 grader.

Temperaturfølerene har ca. en modstand på 1300 Ω ved stuetemperatur.

Ledningen til olietrykskontakten i enden af topstykket er blå, og kontanten er lukket når der ikke er tryk på.

Jeg ved ikke hvilken farve ledningen til olietrykskontakten på filterflangen har.

Det kan være lidt vanskeligt at se farven på ledningerne, pga. mange års påvirkning af varme og olie. Ledningerne knækker også let.

Hvor de 3 kontakter og følere er placeret i vandstudserne må være ligegyldig da de ikke er ens på plaststudser og alu-studser.

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
forbindelse til olietrykscensor
« Svar #2 Dato: 08. Januar 2012 kl: 19:32:17 »
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650