Forfatter Emne: Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?  (Læst 9220 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bettemads

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Dato: 27. Januar 2008 kl: 20:27:10 »
Hey

Jeg ville lige hører om nogle ved hvor man ka få det gjort?

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #1 Dato: 27. Januar 2008 kl: 20:31:10 »
Du kan jo skrive lidt om hvor i landet du befinder dig...

Vi er nogle stykker herinde der kan gøre det, casper og Hawaiibussen på Sjællandssiden (og endda vistnok også poot på Lolland) og Jarl samt undertegnede på jyllandssiden...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #2 Dato: 27. Januar 2008 kl: 20:43:50 »
Bosch renoverer og indstiller dine dyser for omkring 1000kr
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #3 Dato: 27. Januar 2008 kl: 21:03:02 »
Citat fra: "dokajønne"
Bosch renoverer og indstiller dine dyser for omkring 1000kr


det er pr. stk. Man indstiller ikke gamle dyser - de skal med det samme i skralde spanden, hvis man ikke ved hvor langt de har kørt!

Man kan ulejlige sig til at teste dem, men som altid er det ikke umagen værd.

hvor i landet bor du?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Bettemads

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #4 Dato: 27. Januar 2008 kl: 22:58:58 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
Citat fra: "dokajønne"
Bosch renoverer og indstiller dine dyser for omkring 1000kr


det er pr. stk. Man indstiller ikke gamle dyser - de skal med det samme i skralde spanden, hvis man ikke ved hvor langt de har kørt!

Man kan ulejlige sig til at teste dem, men som altid er det ikke umagen værd.

hvor i landet bor du?


Jeg kommer fra Nordjylland nærmere Ranum. Jeg har læst lidt på vwdiesel.net og kan se de allesammen bruger Mb 300 td dyser når de ska lave mange heste på en 1,6 jr/sb osv så jeg har købt nogle nye som skulle åbne ved 115 bar men vil gerne have dem stillet til 155 bar de orignale..

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.002
    • Vis profil
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #5 Dato: 27. Januar 2008 kl: 23:13:33 »
8) Med fare for udskæld :lol:

Til min golf, skulle jeg bare have noget. Så hos THansen har de en dysse indsats, 293. den står under golf, og de skriver at den ikke kan bruges til importbiler :?  :?  :shock: Min golf er netop en importbil. men hvad, det kunne da prøves. jeg havde et sæt brugte  JX dysser liggende, så jeg sammenlignede, og kunne ikke se forskel, så forseglingen blev brudt og dysse spidserne monteret,

DEN GÅR FINT: :wink:  :wink:

Glemte jeg at skrive at de koster 99,- kr stk. De kan sagtens bruges i en håndevending.

Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #6 Dato: 28. Januar 2008 kl: 00:05:41 »
@Bettemads
Nu kører jeg både T3, MB 300 D Turbo, og er halvdelen af CM-Dieselservice (TM). Så jeg vil mene jeg er kvalificeret til at udtale mig om vw og mercedes dyser.
Hvad er det for nogle dyser du har købt, og hvorhenne ? Jeg kan garantere dig at du IKKE har købt et sæt dyser til en Mercedes 300 Turbodiesel, INGEN MB Turbomotorer kører med 115 Bar i tryk.


@poot
Jeg ved ikke lige hvad thansen har forsøgt at binde dig på ærmet, men der er ikke forskel på dyser til en dansk jx motor og en tysk jx motor.
De forskellige geometrier i dysespidsen er på micrometer niveau, så det er ganske naturligt at du ikke kan se forskel....... Alle dysespidser ser ens ud med vores øjne.
Mvh. Casper

Bettemads

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #7 Dato: 28. Januar 2008 kl: 16:55:30 »
Citat fra: "casper"
@Bettemads
Nu kører jeg både T3, MB 300 D Turbo, og er halvdelen af CM-Dieselservice (TM). Så jeg vil mene jeg er kvalificeret til at udtale mig om vw og mercedes dyser.
Hvad er det for nogle dyser du har købt, og hvorhenne ? Jeg kan garantere dig at du IKKE har købt et sæt dyser til en Mercedes 300 Turbodiesel, INGEN MB Turbomotorer kører med 115 Bar i tryk.


@poot
Jeg ved ikke lige hvad thansen har forsøgt at binde dig på ærmet, men der er ikke forskel på dyser til en dansk jx motor og en tysk jx motor.
De forskellige geometrier i dysespidsen er på micrometer niveau, så det er ganske naturligt at du ikke kan se forskel....... Alle dysespidser ser ens ud med vores øjne.


Har ikke købt dem men har fundet nogle nye på ebay og der står de er til en mercedes 300 td og kører med 115 bar..

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #8 Dato: 28. Januar 2008 kl: 18:02:20 »
Hvorfor ikke bare bruge de dyser du har blot med andre/nye dysespidser i??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #9 Dato: 28. Januar 2008 kl: 18:08:08 »
en tilfældig søgning på JOBA:

1986, mercedes benz, 300d = indsprøjtningstryk 115-125 Bar (brugte min. 100) :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Bettemads

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #10 Dato: 28. Januar 2008 kl: 18:21:21 »
Citat fra: "BlackChart"
Hvorfor ikke bare bruge de dyser du har blot med andre/nye dysespidser i??


Det er fordi jeg kan læse mig til de allesammen anbefaler dem til tuning af 1,6 td'ere... Og så koster de dyser ikke helt vildt..

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #11 Dato: 28. Januar 2008 kl: 18:33:21 »
Nu har keg lige kigget lidt på siden der henvises til, og forviringen opstår for en 300 TD ikke er en turbodiesel, men blot en diesel. TD står for T-model Diesel. En 300 TDT derimod er en 300 T-model Diesel Turbo.

Så skal man også være opmærsom på at der i forbindelse med katalysatorer og partikkelfiltre(ja partikkelfiltre!) dengang i starten af firserne. Er forskel på amerikanske og europæiske konfigurationer.

Jeg ved ikke hvad du forstiller dig prismæssigt, når du siger at de nye komplette dyser er billige, men CM-Dieselservice(TM) kan levere 4 dyser til dig som ombyttere i renoverede holdere for 1000,-
Det inkluderer 4 dyser, 4 flammeskiver, blændprop, nye lækolieslanger og alufedt til monteringen. Og så kan du selv vælge hvilke dysespidser du vil have og hvilket tryk du vil have dem leveret med.
Mvh. Casper

Mølle

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #12 Dato: 28. Januar 2008 kl: 18:48:01 »
Citat fra: "casper"
Nu har keg lige kigget lidt på siden der henvises til, og forviringen opstår for en 300 TD ikke er en turbodiesel, men blot en diesel. TD står for T-model Diesel. En 300 TDT derimod er en 300 T-model Diesel Turbo.

Så skal man også være opmærsom på at der i forbindelse med katalysatorer og partikkelfiltre(ja partikkelfiltre!) dengang i starten af firserne. Er forskel på amerikanske og europæiske konfigurationer.

Jeg ved ikke hvad du forstiller dig prismæssigt, når du siger at de nye komplette dyser er billige, men CM-Dieselservice(TM) kan levere 4 dyser til dig som ombyttere i renoverede holdere for 1000,-
Det inkluderer 4 dyser, 4 flammeskiver, blændprop, nye lækolieslanger og alufedt til monteringen. Og så kan du selv vælge hvilke dysespidser du vil have og hvilket tryk du vil have dem leveret med.



Total iorden service. CM-Dieselservice... er det ikke dem der under synonymet "Team SM" kan løsne meget fastsiddende bolte og meget andet?

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #13 Dato: 28. Januar 2008 kl: 18:59:30 »
Lige netop, de samme :-)
Mvh. Casper

Bettemads

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #14 Dato: 28. Januar 2008 kl: 19:12:50 »
Citat fra: "casper"
Nu har keg lige kigget lidt på siden der henvises til, og forviringen opstår for en 300 TD ikke er en turbodiesel, men blot en diesel. TD står for T-model Diesel. En 300 TDT derimod er en 300 T-model Diesel Turbo.

Så skal man også være opmærsom på at der i forbindelse med katalysatorer og partikkelfiltre(ja partikkelfiltre!) dengang i starten af firserne. Er forskel på amerikanske og europæiske konfigurationer.

Jeg ved ikke hvad du forstiller dig prismæssigt, når du siger at de nye komplette dyser er billige, men CM-Dieselservice(TM) kan levere 4 dyser til dig som ombyttere i renoverede holdere for 1000,-
Det inkluderer 4 dyser, 4 flammeskiver, blændprop, nye lækolieslanger og alufedt til monteringen. Og så kan du selv vælge hvilke dysespidser du vil have og hvilket tryk du vil have dem leveret med.


De koster lidt under 1000 på ebay.. Men jeg aner jo ikke hvad sådan nogle dysespidser koster og hvilke er bedst?