0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hvis det fungerer som på en almindelig diesel,så kan det let være fordi forbindelsen (et stik) tilvandstandsføleren (den der sidder ned oven i vandbeholderen i motorrummet) er løs.Når der ikke er forbindelse blinker den rødt.Prøv f.eks. at rokke lidt med den når den blinker.
Hvor ser du om den mangler vand ? Du skal kontrollere vandstanden i behoderen på bagvæggen i motorrummet. der kan godt være vand i den ved lemmen og mangle i den anden.
Det kan også være problemer med multistikken på instrumentbordet. Det sidder på undersiden - i højre ende.Man kan stikke sin hånd op nedefra, og få fat i det og vrikke med det.På Telebussen sker der indimellem det at jeg mister lys i instrumentbrædt, tankmåler, temp måler osv - så er det ind og vrikke med det stik - og nogen gange fører det til at tempmåler lampe går amok og blinker livligt løs.Rette fix? At rense det stik ordentligt....Goe hilsnerJens Jakob
der er selfølgelig den lille røde lampe i temperaturmåleren jeg mener den blinker nogen gange før den når drifttemp og nogen gange når den når drifttempden mangler ikke vand den er luftet udnålen går ikke forbi den røde lampe så den bliver jo heller ikke for varmjeg har prøvet at gå ud og kigge når den begynder at blinke men kan som sagt ikke finde noget galt kan der være andre grunde til at den blinker
Citat fra: "bos1"der er selfølgelig den lille røde lampe i temperaturmåleren jeg mener den blinker nogen gange før den når drifttemp og nogen gange når den når drifttempden mangler ikke vand den er luftet udnålen går ikke forbi den røde lampe så den bliver jo heller ikke for varmjeg har prøvet at gå ud og kigge når den begynder at blinke men kan som sagt ikke finde noget galt kan der være andre grunde til at den blinkerDen lampe blinker enten når kølevandet er for varmt, eller hvis anlægget mangler vand.Og hvis du kun kigger i den bagerste vandbeholder, kan du ikke se om anlægget mangler vand....for det er der vandet presses ud i såfremt der er fejl på top/pakning . Det er i beholderen oppe i motorrummet, at du skal se det og også der, at føleren til lampen sidder.Der hvor lampen typisk blinker, selv om måleren ikke viser at vandet er for varmt, det har jeg oplevet når der eks. er luft i anlægget, eller når der er gået en toppakning, sådan at det tryk der kommer ud i anlægget presser vandet væk fra føleren/beholderen.En anden mulighed er selve stikkett der sidder oveni beholderen. Hvis der kan trænge vand op i det, blinker lampen også.Så af med stikket i første omgang, mærk efter om det er vådt. Er det det, har du funde fejlen.Hvis ikke skal du dernæst teste om der mangler vand og så udlufte anlægget.hvis problemet så fortsætter, skal du have testet for utætheder/revner i topstykke...eller evt. toppakning (ved ikke om din bil er diesel elelr benzin)
tag føleren af og rens de 2 ben godt. Også stikket kan være nasset til