Forfatter Emne: den bllinker rødt  (Læst 3791 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
den bllinker rødt
« Dato: 06. November 2008 kl: 11:19:47 »
der er selfølgelig den lille røde lampe i temperaturmåleren jeg mener
den blinker nogen gange før den når drifttemp og nogen gange når den når drifttemp
den mangler ikke vand
den er luftet ud
nålen går ikke forbi den røde lampe så den bliver jo heller ikke for varm

jeg har prøvet at gå ud og kigge når den begynder at blinke men kan som sagt ikke finde noget galt
kan der være andre grunde til at den blinker
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
den bllinker rødt
« Svar #1 Dato: 06. November 2008 kl: 12:13:29 »
Citat fra: "ctange"
Hvis det fungerer som på en almindelig diesel,
så kan det let være fordi forbindelsen (et stik) til
vandstandsføleren (den der sidder ned oven i
vandbeholderen i motorrummet) er løs.
Når der ikke er forbindelse blinker den rødt.

Prøv f.eks. at rokke lidt med den når den blinker.


burde den så ikke bare gøre det hele tiden også når den er kold
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Rene\'

  • Gæst
den bllinker rødt
« Svar #2 Dato: 06. November 2008 kl: 12:19:04 »
hej du ka prøve at kortslutte den ved stikket  for at udelukke fejl i indstrumentet men ellers er det nok belægninger i beholderen.min begyndte efter den havde blandet olie i kølevandet og derved sat noget snask ved de pinde der går ned i beholderen. :?

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
den bllinker rødt
« Svar #3 Dato: 06. November 2008 kl: 12:36:27 »
ok det må jeg så lige se på
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
den bllinker rødt
« Svar #4 Dato: 06. November 2008 kl: 13:33:13 »
Det kan også være problemer med multistikken på instrumentbordet. Det sidder på undersiden - i højre ende.

Man kan stikke sin hånd op nedefra, og få fat i det og vrikke med det.

På Telebussen sker der indimellem det at jeg mister lys i instrumentbrædt, tankmåler, temp måler osv - så er det ind og vrikke med det stik - og nogen gange fører det til at tempmåler lampe går amok og blinker livligt løs.

Rette fix? At rense det stik ordentligt....

Goe hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
den bllinker rødt
« Svar #5 Dato: 06. November 2008 kl: 16:10:57 »
Hvor ser du om den mangler vand ? Du skal kontrollere vandstanden i behoderen på bagvæggen i motorrummet. der kan godt være vand i den ved lemmen og mangle i den anden.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
den bllinker rødt
« Svar #6 Dato: 06. November 2008 kl: 19:51:59 »
Citat fra: "FarT3"
Hvor ser du om den mangler vand ? Du skal kontrollere vandstanden i behoderen på bagvæggen i motorrummet. der kan godt være vand i den ved lemmen og mangle i den anden.



jeg åbner altid ned til motorrummet for at tjekke vand for som du selv siger snydder den anden
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
den bllinker rødt
« Svar #7 Dato: 06. November 2008 kl: 19:52:58 »
Citat fra: "jensjakob"
Det kan også være problemer med multistikken på instrumentbordet. Det sidder på undersiden - i højre ende.

Man kan stikke sin hånd op nedefra, og få fat i det og vrikke med det.

På Telebussen sker der indimellem det at jeg mister lys i instrumentbrædt, tankmåler, temp måler osv - så er det ind og vrikke med det stik - og nogen gange fører det til at tempmåler lampe går amok og blinker livligt løs.

Rette fix? At rense det stik ordentligt....

Goe hilsner

Jens Jakob



der er vidst ikke andet at gøre end at få tjekket/ordnet alle stik
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
den bllinker rødt
« Svar #8 Dato: 07. November 2008 kl: 09:00:45 »
Åbner til motorrummet?

Så skal jeg jo have alle reservedele ud af bagagerummet......... :-)

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Eva

  • Gæst
den bllinker rødt
« Svar #9 Dato: 07. November 2008 kl: 10:51:49 »
Citat fra: "bos1"
der er selfølgelig den lille røde lampe i temperaturmåleren jeg mener
den blinker nogen gange før den når drifttemp og nogen gange når den når drifttemp
den mangler ikke vand
den er luftet ud
nålen går ikke forbi den røde lampe så den bliver jo heller ikke for varm

jeg har prøvet at gå ud og kigge når den begynder at blinke men kan som sagt ikke finde noget galt
kan der være andre grunde til at den blinker


Den lampe blinker enten når kølevandet er for varmt, eller hvis anlægget mangler vand.

Og hvis du kun kigger i den bagerste vandbeholder, kan du ikke se om anlægget mangler vand....for det er der vandet presses ud i såfremt der er fejl på top/pakning .  Det er i beholderen oppe i motorrummet, at du skal se det og også der, at føleren til lampen sidder.

Der hvor lampen typisk blinker, selv om  måleren ikke viser at vandet er for varmt, det har jeg oplevet når der eks. er luft i anlægget,  eller når der er gået en toppakning, sådan at det tryk der kommer ud i anlægget presser vandet væk fra føleren/beholderen.

En anden mulighed er selve stikkett der sidder oveni beholderen.  Hvis der kan trænge vand op i det, blinker lampen også.

Så af med stikket i første omgang, mærk efter om det er vådt.  Er det det, har du funde fejlen.
Hvis ikke skal du dernæst teste om der mangler vand og så udlufte anlægget.

hvis problemet så fortsætter, skal du have testet for utætheder/revner i topstykke...eller evt. toppakning (ved ikke om din bil er diesel elelr benzin)

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
den bllinker rødt
« Svar #10 Dato: 07. November 2008 kl: 11:13:30 »
Citat fra: "Eva"
Citat fra: "bos1"
der er selfølgelig den lille røde lampe i temperaturmåleren jeg mener
den blinker nogen gange før den når drifttemp og nogen gange når den når drifttemp
den mangler ikke vand
den er luftet ud
nålen går ikke forbi den røde lampe så den bliver jo heller ikke for varm

jeg har prøvet at gå ud og kigge når den begynder at blinke men kan som sagt ikke finde noget galt
kan der være andre grunde til at den blinker


Den lampe blinker enten når kølevandet er for varmt, eller hvis anlægget mangler vand.

Og hvis du kun kigger i den bagerste vandbeholder, kan du ikke se om anlægget mangler vand....for det er der vandet presses ud i såfremt der er fejl på top/pakning .  Det er i beholderen oppe i motorrummet, at du skal se det og også der, at føleren til lampen sidder.

Der hvor lampen typisk blinker, selv om  måleren ikke viser at vandet er for varmt, det har jeg oplevet når der eks. er luft i anlægget,  eller når der er gået en toppakning, sådan at det tryk der kommer ud i anlægget presser vandet væk fra føleren/beholderen.

En anden mulighed er selve stikkett der sidder oveni beholderen.  Hvis der kan trænge vand op i det, blinker lampen også.

Så af med stikket i første omgang, mærk efter om det er vådt.  Er det det, har du funde fejlen.
Hvis ikke skal du dernæst teste om der mangler vand og så udlufte anlægget.

hvis problemet så fortsætter, skal du have testet for utætheder/revner i topstykke...eller evt. toppakning (ved ikke om din bil er diesel elelr benzin)


jeg har lige skiftet motoren netop pga den lavede for meget tryk i kølesystemet og smed vandet  
hele systemet er udluftet efter alle kunstens regler og derer ikke mere luft i
der er masser af vand på og den smider det ikke
og som jeg skrev længere oppe tjekker jeg altid vand i beholderen i motorrummet
jeg har tjekket stikket på beholderen det ser tørt ud men jeg fandt ud af det kan vende to veje (ved ikke om det betyder noget ) og efter en tur på ca 30 km har den ikke blinket
så det næste er at tjekke føleren i beholderen hvis den begynder igen
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
den bllinker rødt
« Svar #11 Dato: 07. November 2008 kl: 11:25:10 »
tag føleren af og rens de 2 ben godt. Også stikket kan være nasset til
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
den bllinker rødt
« Svar #12 Dato: 07. November 2008 kl: 11:34:48 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
tag føleren af og rens de 2 ben godt. Også stikket kan være nasset til


ok det skal jeg nok   :D  :D  :D
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Eva

  • Gæst
den bllinker rødt
« Svar #13 Dato: 07. November 2008 kl: 12:24:34 »
Da jeg i en periode oplevede problemer med at der kom vand i det stik, kunne jeg når  lampen begyndte at blinke, pille stikket af, tørre selve stikket og med køkkenrullepapir suge vand op fra  "hunstikket" på beholderen....så virkede det i et stykke tid, indtil der igen var sivet så meget vand op i stikket, at lampen begyndte at blinke   :wink:

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
den bllinker rødt
« Svar #14 Dato: 09. November 2008 kl: 23:46:00 »
tja så er den holdt op med at blinke efter at jeg pillede føleren op og rensede stik og de ben der går ned i dunken sammentidig med at de blev trykket lidt tættere på hinanden

tak for hjælpen og de gode råd
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966