Forfatter Emne: Har mistet tilliden til vore multivan.  (Læst 18379 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pho2graph

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Dato: 21. August 2009 kl: 11:08:02 »
Tog en tur på 30 km til vandet for at aftenbade i går i Mulle-multivan. Den kører godt, men lugter af og til af halvt/helt-ikke-forbrændt benzin når vi holder ved lyskryds. (men den frygt for brand og eksplosion skal man vel leve med ved en 20 år gammel T3 bil?)

Da vi skulle hjem efter badetur ca 1/2 time ville den ikke starte. Prøvede 3 gange 10 sekunder...lige da jeg faktisk gav op 4 gang kom den i gang (tak til batteriet for at kunne så længe)

Jeg har haft dette start problem siden vi købte bilen i juni, men troede det også blev løst samtidig da vi omsider forleden fandt fejlen med tændings forstærkeren.

Så tilliden til bilen er helt total væk nu. Jeg skulle hiiive ungerne med fordi de kun kunne huske at den huggede og hakkede hele vejen og ændrede deres ferie radikalt, men jeg overbeviste dem om at nu var problemerne ovre...
Så satme om ikke jeg skal sidde der igen med noget bras jeg har ofret 20.000 kr, 5 værksteder og hele min egen ferie under og over bilen for at få i orden, og kan fortsætte problem rækken.
Den bil er jo mere omfattende og tidskrævende en et plejebarn!

Er det normalt, at når man kører T3, så skal man altid ha Falck abonnement i orden, kedeldragt og værktøj med når man skal nogen steder, og 50/50 risiko for at man ikke når det ene eller det andet?

Eller er jeg simpelthen bare ualmindelig uheldig med køb af T3 biler?
(den sidste T3 diesel jeg købte stod mig i 52.000 kr på og viste sig at være et rust-lig og kunne ikke synes og måtte sælges for 7.000 kr efter et år)

Nå, men for at kigge igennem frustrationerne,
har jeg selvfølgelig læst om problemet "ikke at kunne starte når varm" forkellige steder herinde, men alle tråde er uafsluttede, eller ikke nogen løsninger på problemet.
Kun èn løste problemet; ved at skifte fra 2.1 WBX til en ny motor 1.9 DG.

Det lyder omfattende...

Så har jeg også læst i Haynes om problemet:

Engine difficult to start when hot
1. Air filter element dirty or clogged
2. Fuel injection system fault
3. Low cylinder compressions

Kan man stole på det?

(Haynes havde ikke det rigtige løsningsforslag mht. tændingen til mit sidste problem med huggen og hakken, som N.E Thing løste)

Og næste problem der fortsætter, er at den stadig bruger kølevandet. Jeg har udluftet og skiftet diverse rør rundt omkring og temperaturen holder sig i midten.

SUK !!!!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #1 Dato: 21. August 2009 kl: 11:24:29 »
Det er en lidt kedelig oplevelse du har. En DJ SKAL kunne springe igang med det samme. Hmm, det må da kunne løses. Er det inde i bilen du synes det lugter eller udenfor, for eller bag, også når motoren er slukket?

Hinze

Mads-kaa

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #2 Dato: 21. August 2009 kl: 11:26:55 »
Citat fra: "pho2graph"
Tog en tur på 30 km til vandet for at aftenbade i går i Mulle-multivan. Den kører godt, men lugter af og til af halvt/helt-ikke-forbrændt benzin når vi holder ved lyskryds. (men den frygt for brand og eksplosion skal man vel leve med ved en 20 år gammel T3 bil?)

- Nej, en bil skal da aldrig kunne brænde!!!

Da vi skulle hjem efter badetur ca 1/2 time ville den ikke starte. Prøvede 3 gange 10 sekunder...lige da jeg faktisk gav op 4 gang kom den i gang (tak til batteriet for at kunne så længe)

3 el. 4 gange 10 sekunder er da ingenting, det skulle batteriet gerne kunne klare, eller skal det skiftes

Jeg har haft dette start problem siden vi købte bilen i juni, men troede det også blev løst samtidig da vi omsider forleden fandt fejlen med tændings forstærkeren.

Har du lavet et grundlæggende service på bilen? Nyt luftfilter, nyt benzinfilter, justering af tænding, justering af ventiler, olieskift, evt. tjeck af benzintryk?
Har du prøvet at lave/få lavet en kompressionstest?
Hvordan lyder den når den ikke vil starte? Hvad er anderledes end når den starter normalt?


Så tilliden til bilen er helt total væk nu. Jeg skulle hiiive ungerne med fordi de kun kunne huske at den huggede og hakkede hele vejen og ændrede deres ferie radikalt, men jeg overbeviste dem om at nu var problemerne ovre...
Så satme om ikke jeg skal sidde der igen med noget bras jeg har ofret 20.000 kr, 5 værksteder og hele min egen ferie under og over bilen for at få i orden, og kan fortsætte problem rækken.
Den bil er jo mere omfattende og tidskrævende en et plejebarn!

Det er svært at genskabe en tillid som er forsvundet, og det er helt sikkert mange penge du har ofret, men hvad er alternativet? Sælge bilen og købe en ny med andre ukendte skavanker?

Er det normalt, at når man kører T3, så skal man altid ha Falck abonnement i orden, kedeldragt og værktøj med når man skal nogen steder, og 50/50 risiko for at man ikke når det ene eller det andet?

Når man kører i en gammel bil må man ikke forvente samme driftstabilitet som i en ny, det er klart. Når det er sagt, så er det klart muligt at få en stabil bil ud af en T3 (og andre gamle biler), men jeg er af den overbevisning at hvis man ikke gøre et stykke ordentlig arbejde selv, men sætter sin lid til en ukendt mekaniker, ja så ved man aldrig hvad der kan ske.

Eller er jeg simpelthen bare ualmindelig uheldig med køb af T3 biler?
(den sidste T3 diesel jeg købte stod mig i 52.000 kr på og viste sig at være et rust-lig og kunne ikke synes og måtte sælges for 7.000 kr efter et år)

Generelt kan man jo sige at jo grundigere man er ved købet af bilen jo bedre bil får man. Man kan jo dog stadig være uheldig, også mere end to gange...

Nå, men for at kigge igennem frustrationerne,
har jeg selvfølgelig læst om problemet "ikke at kunne starte når varm" forkellige steder herinde, men alle tråde er uafsluttede, eller ikke nogen løsninger på problemet.
Kun èn løste problemet; ved at skifte fra 2.1 WBX til en ny motor 1.9 DG.

Det lyder omfattende...

Så har jeg også læst i Haynes om problemet:

Engine difficult to start when hot
1. Air filter element dirty or clogged
2. Fuel injection system fault
3. Low cylinder compressions

Kan man stole på det?

du kan jo ikke stole på noget, man kan ikke skrive bøger som finder fejlen for dig, men det er gode retningslinjer

(Haynes havde ikke det rigtige løsningsforslag mht. tændingen til mit sidste problem med huggen og hakken, som N.E Thing løste)

Og næste problem der fortsætter, er at den stadig bruger kølevandet. Jeg har udluftet og skiftet diverse rør rundt omkring og temperaturen holder sig i midten.

Hvor meget vand bruger den? Med hvilken begrundelse har du skiftet rørene?

SUK !!!!


/Mads

pho2graph

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #3 Dato: 21. August 2009 kl: 13:05:21 »
Ja I må undskylde min frustration, men det kan bare blive for meget når det økonomisk og indsatsen ikke blir honoreret tilbage fra bilen. Vi taler vitterigligt om 5 værksteder, heraf 2 autoriserede svenske VW og jeg selv der har brugt så at sige alle fridage, aftener og penge siden købet. Men jeg har nok desværre haft en blokade på intuitionen under købet af de to T3 ere.

Den lugter ikke af benzin når den er slukket. Kun den ene gang jeg fyldte tanken helt op, løb der benzin ud under bilen.

Den springer også normalt igang, det sker blot når jeg har kørt i bilen og den har holdt stille lidt.  

Mads, ja alle de ting du nævner er efterhånden undersøgt og dele skiftet ud i forsøg på at finde fejlen med huggeriet.
Jeg ved ikke om der er lavet kompressonstest. Det er muligvis et sted der mangler at blive afprøvet.
Men ellers er jeg blank.

Rørene til kølervæske blev skiftet fordi de var irret op indefra og sprunget læk. Højest sandsynligt forkert kølervæske på, udfra hvad jeg kan læse rundt omkring herinde.

Mht Haynes, kan man vel godt forlange, at de kan ramme bare en anelse bedre ud i fejlfinding, ellers kan de jo, ligeså godt lade være med at skrive noget som helst under fejlfinding og bare forholde sig til service af bilen.

pho2graph

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #4 Dato: 21. August 2009 kl: 13:23:41 »
Ctange, jeg kan se du nødigt ville ofre 5000 kr på din bil..det var 52000 kr jeg havde ofret - femtitotusinde og stadig har en rustbunke holdende der ikke kan køre ordentligt. Du taler om tal hvor der simpelthen mangler et nul i forhold til mine tal. Det er da totalt forrykt hvilken forskel der kan være... Jeg græmmes over min naivitet.
Jeg sælger til højestbydende over 5000 kr og kører med offentlig transport i stedet.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #5 Dato: 21. August 2009 kl: 13:44:24 »
Citat fra: "pho2graph"
Jeg sælger til højestbydende over 5000 kr og kører med offentlig transport i stedet.


Forstår såmænd ganske udemærket din situation, meeeen der er selvfølgelig tale om en uagtsom joke, ik. Har vi nogen i området, der måske kunne give et par nye øjne på situationen?

Benzintrykket, er det blevet målt i tomgang og dellast?

Nu spørger jeg måske lidt frækt, men er vognen en "original" monteret med en DJ motor; tænker på om vi overser et eller andet. (se på det lille klistermærker ved sikringsboksen)

Hinze

PARKHAVE

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #6 Dato: 21. August 2009 kl: 14:05:26 »
Uagtsom joke eller ej, så er der hermed budt 5100 kr., bare for at komme forbi autobuddene herinde :twisted:  :wink:  :wink:

Desværre aner jeg ikke en hujende fis om benzin t3'ere, så det afholder jeg mig fra at kloge i.
Held og lykke med at få den til at opføre sig ordentligt.

pawel

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #7 Dato: 21. August 2009 kl: 14:17:17 »
6000kr 8)

PARKHAVE

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #8 Dato: 21. August 2009 kl: 14:20:13 »
Det var fan... godt du reddede mig pawel :lol: Da jeg havde trykket udfør, så jeg for mig IM's ansigtsudtryk. :x  :x
Nå men hva' fae.. det ville så ikke være første gang

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #9 Dato: 21. August 2009 kl: 14:55:49 »
6500
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #10 Dato: 21. August 2009 kl: 15:03:24 »
I må sgu meget undskylde, men er det ikke at trampe på en stakkels mand der ligger helt ned. Lad os nu få vognen til at spinde igen. Skulle hensigten så ende med auktion eller salg, vil jeg opfordre til en ny tråd, hvor Pauls følelser lige har fået lov til at hvile sig lidt.

Hinze

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #11 Dato: 21. August 2009 kl: 15:53:48 »
hvis der løber benzin ud når den bliver fyldt helt op er der vel en utæthed et sted og det er jo ikke det værste
men kan det måske hænge sammen med at den kan være svær at starte hvis den måske sammentidig står og suger falsk luft et eller andet sted

du må ikke give op nu når du har lavet så meget men jeg forstår godt at man kan køre lidt surt i det (har selv været der mere end en gang)

få lavet det sidste på den og du vil nyde den endnu mere når den igen kører perfekt
og kan betale sig at smide en masse penge i en gammel bil
sikkert ikke men man smider jo penge efter så  meget uden at få dem ind igen men skal du beholde den i mange år eller er det en hobby så kan det vel være ligemeget  når føst den køre ordenligt tænker du ikke mere over det
jeg har selv en gammel bmw 320i der står mig i ca 22000 kr og den mangler stadig at få lavet pladearbejde men det er ligemeget for jeg synes den er sjov og skal forhåbenlig være i min varetægt i mange år endnu
og nogen gange kører jeg også mine biler på værksted hvis jeg ikke selv lige kan overskue at lave den selv

se at få lave den og så ud og nyd det sidste af sommeren og få overbevist familien  om at det er livet at eje og køre i en t3  8)  8)
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Kkrogsgaard

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #12 Dato: 21. August 2009 kl: 16:11:39 »
Vil du ikke bytte med en velfungerende 5 dørs Golf 2 1,3 istedet?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #13 Dato: 21. August 2009 kl: 16:48:00 »
Har du overvejet at invitere til mekke-T3 åbent hus og invitere ind til at hjælpe til med at få din bus på skinner?

Tror der vil være opbakning til det - også selvom Fyn er tyndt besat.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

meyn

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #14 Dato: 21. August 2009 kl: 16:55:08 »
Hey.

Har du kontrolleret om hvorvidt der er korrekt spænding til tændingsanlæget/tændspolen mens kl. 50 (starter) er aktiveret?
Hvis en DJ er en WBX med indsprøjning, kan fejlen måske også skyldes utætte/hængende dyser, således at den bliver druknet ved nyt startforsøg.
Hvad med benzinpumpen? (kan ikke huske om du har nævnt den)