Forfatter Emne: ? til trækaksler  (Læst 2052 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bluestar

  • Gæst
? til trækaksler
« Dato: 19. December 2009 kl: 09:24:22 »
Hej alle

så vidt jeg kan huske er CV  joints og trækakslerne ens på vw t2 og t3 ikke???

jeg mener nemlig at man sai t1 dragracere ofte anvender t3 busgearkasser, hvis det virkelig skal holde!

mvh jesper

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
? til trækaksler
« Svar #1 Dato: 19. December 2009 kl: 09:32:59 »
Hmm - det er i hvert fald ikke samme reservedelsnummer, så på en eller anden måde er der forskel, uden jeg dog ved, hvordan. Tilgengæld er  CV-joints ens på bobler (de sene uden pendulaksler) og T2 i de tilsvarende årgange.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Bluestar

  • Gæst
? til trækaksler
« Svar #2 Dato: 19. December 2009 kl: 09:57:03 »
ja, det er rigtigt, det har jeg nemlig rodet med en del gange : )

Men mener at da en af mine kammerater smed en porsche 3,0 SC motor i hans t2 pickup kunne cv joint flyttes over fra porsche trækakslerne til de alm t2 og derved få nogle stærkere led!

det jeg egentlig tænker på er, at hvis t2 og t3 passer sammen er det også muligt at smide en porschekværn i en t3, hvor man tager en komplet motor med gearkasse! så skal man blot lave en gearstangsforbindelse og nogle nye gear+motorophæng!

jesper

Solow

  • Gæst
? til trækaksler
« Svar #3 Dato: 19. December 2009 kl: 10:16:28 »
Samt ændre i bunden af karossen da Porcshe gearkassen er længere end T3 kassen !! Og det er desværre den miderste tværvange som skal deles, og så bliver det svært med syn !!

Bluestar

  • Gæst
? til trækaksler
« Svar #4 Dato: 19. December 2009 kl: 10:32:27 »
det er ingen problem... syn, hvem snakker om syn : )

Mads-kaa

  • Gæst
? til trækaksler
« Svar #5 Dato: 19. December 2009 kl: 12:45:35 »
Citat fra: "Bluestar"
det er ingen problem... syn, hvem snakker om syn : )


Så vil jeg foreslå et stykke Detroit-jern med dertil hørende aut.-boks...

Centermonteret forståes!

/Mads

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
? til trækaksler
« Svar #6 Dato: 19. December 2009 kl: 12:46:43 »
Kan man ikke have en reserve bil med det samme stelnr. der kan synes  :wink:  Hvor mange år giver det hvis det opdages :?:
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

ibber

  • Gæst
? til trækaksler
« Svar #7 Dato: 19. December 2009 kl: 15:32:25 »
det er ikke T3 gearkasser de bruger til drag Jesper , det er sene T2 2,0 gearkasser , speciellle ydre kendetegn er at midt på gearkassen har de 6 ribber , hvor alle de andre kun har 5 eller mindre..

men jo CV joints'ne har samme monteringshuller , forskellen på T2 og T3 er størrelsen på lejekuglerne , og de kan bruges på begge modeller.

og man kan også monterer type1 cv joints på T3 trækakslerne , det har  jeg på min T1 i den ene ende fordi den kører med type3 gearkasse.

ja og undskyld alle de fremmede udtryk for nogen , men er sikker på DU ved hvad jeg mener ;0)

og Poot- op til 5 år er strafferammen  :cry:

Bluestar

  • Gæst
? til trækaksler
« Svar #8 Dato: 19. December 2009 kl: 17:09:17 »
nå ja, det er sgu da rigtigt! takker...

jesper