Forfatter Emne: Revne i bundkar  (Læst 1869 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Revne i bundkar
« Dato: 11. Juli 2010 kl: 00:23:07 »
Vi har lige fået en revne i bundkaret i Mary. Den er ca. 10cm lang og sidder ved den udbuglende halvcirkel "lige under oliefilteret".

Hun drypper selvfølgelig olie. Når motoren kører så kan vi se en svag siven af olie komme ud og det skaber selvfølgelig en "pæn klat" når vi så holder stille igen.

Vi har kørt med det et par dage og med et konstant øje på oliestanden, som hun holder forbavsende godt efter omstændighederne. Faktisk har vi kun tabt  ca. 0,3L olie på 200km, hvilket vi synes er lidt...

Et nyt bundkar lader sig ikke lige skaffe her i omegnen (vi befinder os på Vancouver Island i Canada) og da vi alligevel nok sender hende hjem om et par ugers tid, så er det heller ikke værd at vente på.

Hvis hun da ellers kan køre så længe......

Hvad er jeres erfaringer med den slags revner?
Jeg er lidt ræd for at den pludselig udvikler sig og at alt olien så løber ud. Men på den anden side så har jeg intet imod at køre og efterfylde motorolie efter behov hvis det er nødvendigt.

Jeg har en aftale med det lokale værksted mandag morgen hvor de vil prøve at afmontere bundkaret og svejse det sammen igen, men de er lidt bekymret for om det kan lade sig gøre.
Vi ved dog at det har kunnet lade sig gøre dengang i Argentina da vi renoverede motoren, der var der også en revne i bundkaret, som de dengang svejsede dernede.

Men igen, hvad er jeres erfaringer?
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Revne i bundkar
« Svar #1 Dato: 11. Juli 2010 kl: 00:24:58 »
Glasfiber?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Revne i bundkar
« Svar #2 Dato: 11. Juli 2010 kl: 00:29:57 »
en nødløsning kunne være at rense området godt af med fortynder eller lign. og smøre noget flydende silicone pakning på, samme slags som bruges til bundkar, topdæksler og gearkasser mm.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Revne i bundkar
« Svar #3 Dato: 11. Juli 2010 kl: 00:44:02 »
I usa hedder vidundermidlet http://jbweld.net/products/index.php
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Revne i bundkar
« Svar #4 Dato: 11. Juli 2010 kl: 00:45:15 »
Gode ideer til nødløsning.

Hvad er jeres erfaringer med om sådanne revner vil udvikle sig.

Min bekymring drejer sig mest om at vi måske kører tværs over Canada til Halifax og sender hende hjem derfra, så vi skal gerne kunne køre 7.000km uden nedbrud. Og det skulle gerne kunne nås inden 27. juli...
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Revne i bundkar
« Svar #5 Dato: 11. Juli 2010 kl: 06:24:45 »
Sender hende hjem? Jeg troede at Mary skulle blive på det amerikanske kontinent?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Mølle

  • Gæst
Revne i bundkar
« Svar #6 Dato: 11. Juli 2010 kl: 15:59:19 »
Jeg har god erfaring med at rense helt af med fortynder og dernæst smøre rudelim på. Det er superstækt og samtidig en smule elastisk. Har aldrig hørt om revne der hvor du beskriver???

Under alle omstændighder er jeg sikker på at i løbende holder øje med problemet på resten af turen.

held og lykke.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Revne i bundkar
« Svar #7 Dato: 11. Juli 2010 kl: 18:45:28 »
Og i en snæver vending kan dette hersens Gun gum, som ellers kan lappe udstødninger også bruges med held. Det værste er dog, at skulle børste "løse" rustflader af, hvis karret er tyndt lige der i forvejen.
Pøj pøj med det ....

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Revne i bundkar
« Svar #8 Dato: 11. Juli 2010 kl: 19:51:19 »
Planen var at hun skulle sælges herovre. Der har også været nogen interesserede at se på hende medens vi har været her, men vi har endnu ingen penge fået i hænde :?

Vores bundkar er i aluminium så vi har ingen rust at banke af  :lol:
Håber at de kan svejse det i morgen, ellers så lave jeg en løsning med noget klisterværk.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Revne i bundkar
« Svar #9 Dato: 12. Juli 2010 kl: 14:03:46 »
Og er vi nu udenfor tråden igen, når jeg nu spørger "Kan I nænne at skille jer af med hende ?"
Håber I får ordnet bundkarret.
Jeg kan ikke finde på andet end de andre forslag !

God tur videre !

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Revne i bundkar
« Svar #10 Dato: 13. Juli 2010 kl: 01:27:57 »
Hej Alle

Så har vi fået svejset bundkaret og det er en flot svejsning. Ja, og mekanikeren som ordnede hende havde faktisk lavet samme brøler som jeg, at tilspænde boltene til gearkassen uden at løsne bundkaret først. Så han var meget påpasselig :oops:

Tak for jeres forslag til brugbare nødløsninger, som jeg heldigvis ikke fik brug for i denne omgang.

Og, ja, om vi kan nænne at sælge hende??? Afstemningen er 3 mod 2. Børnene vil ikke have det. Vi er også selv i tvivl men på den anden side, så er hun sat til salg for 29.000USdollar og for den pris kan jeg nok lave en god aftale med Dr. Thing om en Queen MaryII  :D
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk